اجرای الکترونیکی فرایندهای معاملات شهرداری قم

مدیر قراردادها و پیمان‌های شهرداری قم با اشاره به انجام تمام فرایندهای مناقصه‌ها و مزایده‌های شهرداری قم به‌صورت الکترونیکی، از اجرای ۶۵ مناقصه و ۱۹ مزایده از ابتدای سال خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
اجرای الکترونیکی فرایندهای معاملات شهرداری قم
شناسه : 77049 | انتشار : ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، حامد یاوری‌فر، حوزه مدیریت قراردادها و پیمان‌ها را یکی از بخش‌های مهم ذیل حوزه معاونت مالی و اقتصادی در شهرداری دانست و اظهار کرد: رسالت این بخش انجام تشریفات معاملات و انعقاد قرارداد در حوزه‌های مختلف است.

وی، فرایندهای معاملاتی شهرداری را تقسیم‌بندی کرد و افزود: فرایندهای معاملاتی بر اساس مواردی ازجمله نصاب معاملات که هرسال ابلاغ می‌شود و موضوع و مشخصات معامله شامل مناقصه، مزایده، استعلام، طرح تشریفات، بدون الزام به تشریفات و انتخاب مشاوره است.

مدیر قراردادها و پیمان‌های شهرداری قم خاطرنشان کرد: اگر تأمین اعتبار معاملات صرفاً از منابع داخلی باشد بر اساس قانون اصلاح و تسری آئین‌نامه معاملاتی شهرداری تهران به سایر کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها و اگر از منابع دولتی باشد بر اساس قانون برگزاری مناقصه‌ها انجام می‌شود و بر همین اساس از ابتدای سال ۶۵ فرایند مناقصه برگزار کرده است.

وی تعداد مزایده‌های برگزارشده را ۱۹ مورد اعلام کرد و ادامه داد: ۳ مورد حراج، تعداد ۵۳ مورد بدون الزام به تشریفات ،۲۸ مورد ماده ۳۳، و ۵۲ مورد مربوط به انتخاب مشاور و همچنین ۴۳۵ مواردی مربوط به انجام استعلام در مرکز و مناطق انجام‌شده است.

یاوری‌فر مجموع معاملات انجام‌شده در این مدیریت را ۶۵۵ مورد عنوان و تأکید کرد: تمام فرآیندها و کارهای مربوط به معاملات در کمیسیون‌های مختلف انجام‌شده و بر همین اساس از ابتدای سال ۲۲ جلسه کمیسیون مناقصه برگزارشده است.

فرایندهای معاملاتی منطبق با قانون است

وی اضافه کرد: دو جلسه کمیسیون حراج، ۱۷ مورد هیئت انتخاب مشاوره و ۱۵۸ مورد نیز کمیسیون متوسط در مرکز و مناطق تشکیل‌شده است، نکته قابل‌توجه این است که معاملات زیر ۱۴۵ میلیون تومان به معاملات جز، بین ۱۴۵ میلیون تا یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان معاملات متوسط و از یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون بالاتر که توسط هیئت‌وزیران تصویب‌شده معاملات عمده نامیده می‌شود.

مدیر قراردادها و پیمان‌های شهرداری قم تصریح کرد: مرجع تشخیص ماهیت معامله را مدیریت قراردادها و پیمان‌ها دانست و گفت: فرایندهای معاملاتی منطبق با قانون است و این قانون برای جلوگیری از تخلف لازم و زمان‌بر بوده که باعث افزایش کیفیت قراردادها می‌شود.

یاوری‌فر گفت: بعضی از فرآیندها به علت مسائلی ازجمله تورم و بالا بودن پیشنهادها و نبود شرکت‌کننده زمان‌بر می‌شود و نیاز است تا برای عدم ضرر و زیان شهرداری بررسی بیشتری روی آن انجام شود.

وی سپس قراردادهای منعقدشده در مناطق را نیز موردبررسی قرار داد و تأکید کرد: معاملات متوسط در شهرداری مناطق و از معاملات متوسط به بالاتر در شهرداری مرکز انجام می‌شود و از ابتدای سال تا امروز ۶۰۱ موردقرارداد به مبلغ حدود ۱۷ هزار میلیارد ریال منعقدشده است.

مدیر قراردادها و پیمان‌های شهرداری قم گفت: همچنین ۲۲ مزایده و حراج نیز به مبلغ ۶۶۲ میلیارد ریال برگزارشده است و درمجموع معاملات خریدوفروش به مبلغ ۱۷ هزار و ۶۶۲ میلیارد ریال انجام‌شده است؛ که برخی از آن‌ها نیاز به قرارداد نداشته‌اند.

وی اضافه کرد: از ابتدای امسال تمام فرایندهای مناقصه و مزایده در شهرداری قم به‌صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

نوشته های مشابه
وضعیت قبرستان نو در شأن مجاورت حرم نیست
واگذاری ۱۴۴۲ قبر جایگزین برای قبور آرامستان‌های داخل شهر قم
مطالبه مردم برای ساماندهی قبرستان نو
دیدار مدیرکل اوقاف استان با شهردار قم
بازدید خبرنگاران از شهربازی سرزمین شادی
مصوبات سفر نخست رئیس‌جمهور به قم اجرایی نشده است
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.