وضعیت قبرستان نو در شأن مجاورت حرم نیست

شهردار قم با بیان اهمیت ساماندهی قبرستان نو گفت: با تصویب شورای بازآفرینی و شورای برنامه‌ریزی استان، ساماندهی این قبرستان آغاز شده است و متأسفانه مباحث و مشکلات این قبرستان در شأن مجاورت حرم کریمه اهل‌بیت(س) نبود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
وضعیت قبرستان نو در شأن مجاورت حرم نیست
شناسه : 84648 | انتشار : ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید مرتضی سقائیان‌نژاد در دیدار مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، ساماندهی قبرستان نو را موردتوجه قرار داد و اظهار داشت: با تصویب شورای بازآفرینی و شورای برنامه‌ریزی استان، ساماندهی این قبرستان آغاز شده است و متأسفانه مباحث و مشکلات این قبرستان در شأن مجاورت حرم کریمه اهل‌بیت(س) نبود.

وی با بیان اینکه تاکنون حدود ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه تملک مغازه‌های مجاور این قبرستان شده است، ابراز کرد: تنها تعیین تکلیف ۷ مغازه از مجموع ۱۳۲ مغازه باقیمانده است که در حال پیگیری هستیم.

شهردار قم با تأکید بر اینکه ساماندهی قبرستان نو ازجمله ۱۰ پروژه ستاد بازآفرینی است، اذعان کرد: ۵ هکتار در مجاورت فضای قدسی حرم مطهر با اجرای طرح ساماندهی قبرستان نو در دسترس شهروندان و زائران خواهد بود.

وی مصوبه شورای برنامه‌ریزی استان برای ممنوعیت دفن اموات در سطح شهر را موردتوجه قرار داد و افزود: علیرغم ممنوعیت دفن اموات در آرامستان‌های داخل شهرها در اسناد بالادستی، ولی همچنان شاهد دفن اموات در سطح شهر هستیم که این موضوع باید در سطح استان حل و ابلاغ شود.

سقائیان‌نژاد، با اشاره به ساماندهی قبرستان وادی‌السلام نیز مطرح کرد: در سال‌های گذشته بودجه‌هایی برای این ساماندهی در نظر گرفته‌شده بود که با عدم همراهی، این بودجه قطع شد و این آمادگی در مدیریت شهری وجود دارد که با تعامل و کسب تکلیف کار ساماندهی این قبرستان را اجرایی کند.

وی شعار سال و اهمیت مشارکت‌های مردمی را موردتوجه قرارداد و گفت: همدلی و وحدت مسئولین سبب تحقق شعار و افزایش مشارکت‌های مردمی می‌شود و مردم به مسئولین نگاه می‌کنند و کشاندن اختلافات به داخل جامعه تنها سبب نارضایتی مردم می‌شود.

نوشته های مشابه
شهربازی سرزمین شادی در قم افتتاح شد
سرانه ورزشی شهر قم مطلوب نیست/ تلاش شهرداری برای توسعه سالن‌های فوتسال
۳۶ زمین روباز ورزشی در قم احداث می‌شود
هزینه ۷۰ میلیارد ریالی احداث مجموعه ورزشی بوستان خضر نبی(ع)
ضرورت تداوم ساخت زمین‌های روباز ورزشی در قم
مجموعه ورزشی بوستان خضر نبی(ع) افتتاح شد
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.