۳۸۳ ملک به تملک شهرداری قم درآمد

معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم گفت: در سال گذشته شهرداری قم توانست ۳۸۳ ملک را تملک کند که در این حوزه ۹۲ درصد بودجه پیش‌بینی شده محقق شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
۳۸۳ ملک به تملک شهرداری قم درآمد
شناسه : 85166 | انتشار : ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مهرداد توکلی‌مقدم با اشاره به تملک ۳۸۳ ملک در سال ۱۴۰۲ توسط شهرداری قم اظهار کرد: ۹۲ درصد بودجه پیش‌بینی شده در شهرداری قم در بخش تملک محقق شد.

وی با اشاره به اینکه ارزش ریالی این املاک ۱۸ هزار میلیارد ریال است، افزود: عمده این تملک‌ها مربوط به پروژه‌های هسته مرکزی شهر قم از جمله بلوار جعفر طیار و خیابان شهدای دروازه ری است.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم با اشاره به برگزاری جلسات کمیته ارزیابی املاک برای حراست از حقوق شهرداری و مالکان در امر تملک گفت: در سال گذشته حدود ۷۰ جلسه توسط این کمیته تشکیل شد تا املاک به‌صورت منصفانه و شفاف خریداری شود.

توکلی‌مقدم افزود: با اقدامات انجام شده توانستیم ۱۴۶۰۰۰ متر مربع به متراژ املاک شهرداری چه در سطح خیابان‌ها و معابر چه در حوزه دارایی‌های ملکی اضافه کنیم.

وی با بیان اهتمام شهرداری قم برای شفاف سازی و ثبت کاداستری املاک شهری خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۳۰۰۰ سند کاداستری برای شهرداری صادر شد و یکی از اقدامات مهم انتظام بخشی به املاک بلوار پیامبر اعظم (ص) بود.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم پیگیری اراضی خام شهری و مولد سازی آن‌ها را از دیگر اقدامات مهم این معاونت دانست و افزود: مالکان بزرگ شهری به اداره کل املاک شهرداری قم دعوت شده و با آن‌ها مذاکرات لازم برای تفکیک اراضی خام صورت می‌گیرد که در هر پرونده حدود ۵۰ درصد سهم شهرداری قم بابت شوارع و کاربری‌ها اخذ می‌شود.

نوشته های مشابه
گیشه سینماهای قم در تسخیر «مست عشق»
تمهیدات شهرداری قم برای ۱۴ و ۱۵ خرداد
آغاز طرح «استحکام‌بخشی محلات» قم در سال ۱۴۰۳
۲۵ درصد تخفیف پرداخت عوارض شهری قم تا پایان تیرماه
مراسم گرامیداشت شهید جمهور و شهدای خدمت در قم برگزار شد
دعوای کودکانه در قم قربانی گرفت
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.