تشریح برنامه‌های حرم حضرت معصومه(س) در دهه کرامت/ ضریح رأس‌الحسین(ع) در قم رونمایی می‌شود

رئیس ستاد آیین های فاطمی حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به برپایی جشن‌ها و برنامه‌های متنوع دهه کرامت در حرم مطهر حضرت معصومه(س)، گفت: مراسم افتتاحیه جشن‌های دهه کرامت در قالب مراسم خطبه‌خوانی با سخنرانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری در شبستان امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تشریح برنامه‌های حرم حضرت معصومه(س) در دهه کرامت/ ضریح رأس‌الحسین(ع) در قم رونمایی می‌شود
شناسه : 84574 | انتشار : ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، حجت‌الاسلام سید احمد مشرف، در نشست خبری اعلام برنامه‌های دهه کرامت که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات پژوهشکده علامه طباطبایی(ره) حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، با بیان اینکه شعار محوری دهه کرامت امسال «با شما سربلندیم» انتخاب شده است، اظهار کرد: دبیرخانه ستاد ملی تکریم دختران در حرم مطهر بانوی کرامت به عنوان پایگاهی برای کنشگران فرهنگی و اجتماعی در حوزه دختران و بانوان به محوریت حرم حضرت معصومه(س) تشکیل شده است.

وی افزود: مراسم افتتاحیه دهه کرامت۲۰ اردیبهشت‌ماه در قالب مراسم خطبه‌خوانی از ساعت ۷:۳۰ با حضور و سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری، مولودی‌خوانی عباس حیدرزاده، شعرخوانی مجید تال و مجری‌گری مهدی کلانترزاده در شبستان امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

تشریح برنامه‌های حرم حضرت معصومه(س) در دهه کرامت/ ضریح رأس‌الحسین(ع) در قم رونمایی می‌شود

مشرف تصریح کرد: مراسم جشن شب میلاد حضرت معصومه(س) با سخنرانی حجت‌الاسلام میرباقری و مولودی‌خوانی سید مجید بنی‌فاطمی در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار و قرائت دعای ندبه صبح روز میلاد نیز با سخنرانی حجت‌الاسلام رفیعی و ندبه‌خوانی محمدرضا و حسین طاهری برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برپایی اجتماعات و جشن‌هایی برای تکریم دختران در حرم حضرت معصومه سلام الله علیها گفت: عصر چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت‌ماه، اجتماع پنج هزار نفری دختران دانشجو از سراسر کشور را در شبستان امام خمینی(ره) حرم بانوی کرامت خواهیم داشت که این مراسم با سخنرانی حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان، مداحی حدادیان و شعرخوانی علیرضا برقعی برگزار می‌شود.

رئیس ستاد آیین‌های فاطمی با اشاره به اینکه یکشنبه ۲۳ اردیبهشت‌ماه اجتماع دختران طلبه در حرم بانوی کرامت برگزار می‌شود، افزود: همچنین اجتماع بانوان امدادرسان هلال احمر و اجتماعات سایر گروه‌ها و اصناف نیز در حرم حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود.

وی گفت: اعزام خادمان حرم حضرت معصومه(س) با عنوان سفیران کریمه امسال نیز مانند سال‌های گذشته انجام می‌شود تا فضای معنوی حرم بانوی کرامت را در ۲۵ شهر و ۲۹ کشور نیز فراهم کرده و شخصیت ایشان را به مردم معرفی کنند.

مشرف با اشاره به برگزاری جشن‌های دهه کرامت در بقاع متبرکه و مساجد سراسر ایران، ادامه داد: در ۲۰۱ نقطه در سراسر دنیا، مراسم و جشن‌های میلاد حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود.

وی گفت: علاوه بر خطبه‌خوانی مراسم آغازین جشن‌های دهه کرامت، از روز شنبه ۲۲ اردیبهشت‌ماه، هر روز مراسم خطبه‌خوانی با حضور گروه‌ها، اصناف و اقشار مختلف مردم در حرم حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه خطبه‌خوانی ویژه بانوان نیز با محوریت تکریم بانوان و دختران نیز در ایام دهه کرامت در حرم بانوی کرامت برگزار می‌شود، تصریح کرد: جشن تکلیف ویژه نومکلفان در سطح ملی با حضور دختران تازه به تکلیف رسیده برگزار می‌شود تا آغازی برای عبادت و بندگی آنان در دهه کرامت باشد.

تشریح برنامه‌های حرم حضرت معصومه(س) در دهه کرامت/ ضریح رأس‌الحسین(ع) در قم رونمایی می‌شود

وی با بیان اینکه نشست علمی پژوهشی با موضوع زیارت و شخصیت‌شناسی حضرت معصومه(س) نیز امسال در دهه کرامت برگزار می‌شود، گفت: مراسم و محافل قرآنی مانند کرسی فاطمی با حضور قاریان برجسته ملی و بین‌المللی برگزار می‌شود.

مشرف با بیان اینکه مسابقه قرآنی ویژه بانوان نیز در دهه کرامت برگزار می‌شود، اظهار کرد: بانوان حافظ قرآن طی برنامه‌ای در حرم بانوی کرامت تجلیل می‌شوند و اجتماع بانوانی از کشور ها و با زبان های مختلف نیز در ایام دهه کرامت برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: در حوزه رسانه نیز تولیدات رسانه‌ای در شبکه‌های ملی پخش می‌شود. در شامگاه ۲۰ اردیبهشت‌ماه در اعتاب مقدسه، بقاع متبرکه و مساجد سراسر کشور، قرائت سراسری زیارتنامه حضرت معصومه(س) انجام می‌شود. جمعه ۲۱، اردیبهشت‌ماه در سالروز میلاد حضرت معصومه(س)، شخصیت بانوی کریمه توسط ائمه جمعه سراسر کشور در خطبه‌های نماز جمعه انجام می‌شود.

رئیس ستاد آیین های فاطمی با بیان اینکه محفل ادبی شعر ویژه بانوان نیز در ایام دهه کرامت برگزار می‌شود، گفت: برنامه‌های ویژه کودکان و نوجوانان نیز امسال با قوت بیشتری انجام می‌شود و در سالروز میلاد حضرت معصومه(س)، هدیه‌ای از متبرکات حرم به دختران زائر اهدا می‌شود؛ همچنین موزه فاطمی در روز میلاد به‌صورت رایگان و در سایر روز‌های دهه کرامت نیم‌بها پذیرای بازدیدکنندگان است.

تشریح برنامه‌های حرم حضرت معصومه(س) در دهه کرامت/ ضریح رأس‌الحسین(ع) در قم رونمایی می‌شود

*ضریح مطهر رأس‌الحسین(ع) در روز میلاد حضرت معصومه(س) رونمایی می‌شود

همچنین هادی محمودنژاد معاون اجرایی حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه در دهه کرامت امسال از برخی پروژه‌ها و دستاوردهایی که در طول سال گذشته در این آستان مقدس انجام شده رونمایی خواهد شد، اظهار کرد: ضریح مطهر رأس‌الحسین(ع) در کشور سوریه به همت خادمان حرم مطهر بانوی کرامت ساخته و تکمیل شده و در سالروز میلاد حضرت معصومه (س) رونمایی خواهد شد.

وی به ساخت یک درب طلا برای حرم حضرت رضا(ع) در کارگاه هنری آستان مقدس بانوی کرامت اشاره کرد و گفت: این درب طلای فاخر با بهره‌گیری از هنرمندان قم و اصفهان و تیم فنی و هنری آستان قدس رضوی و حمایت دو نفر از خیرین ساخته شده و در دهه کرامت ضمن رونمایی برای نصب به حرم امام رضا (ع) ارسال می‌شود.

معاون اجرایی حرم مطهر بانوی کرامت افزود: همچنین در موکب حرم مطهر حضرت معصومه (س) در عمود ۱۰۸۰ مسیر نجف به کربلا ساخت یک زائرسرا به زیربنای ۳ هزار مترمربع شروع شده که برای ارائه خدمت به زائران اربعین و همچنین در طول سال ساخته شده و تلاش می‌شود که تا پایان دهه کرامت به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: ما در حرم مطهر حضرت معصومه (س) هم پروژه‌های هنری و عمرانی از جمله کاشی‌کاری، نقاشی و مقرنس‌کاری داریم که برخی در فاز اول و برخی در فاز تکمیلی قرار دارد و در دهه کرامت رونمایی می‌شود.

تشریح برنامه‌های حرم حضرت معصومه(س) در دهه کرامت/ ضریح رأس‌الحسین(ع) در قم رونمایی می‌شود

بیرق دهه کرامت توسط مردم بر در هر خانه نصب شود

همچنین حجت‌الاسلام‌ صفر فلاحی مدیر حرم مطهر بانوی کرامت در سخنانی با اشاره به گل‌آرایی ضریح حرم مطهر بانوی کرامت توسط خادمان حرم قم با همکاری خادمان حرم امام رضا (ع) ابراز داشت: در دهه کرامت موکب‌هایی از شهرهای مختلف و کشورهای دیگر در صحن جوادالائمه (ع) و پیامبر اعظم (ص) و میدان آستانه خدمت‌رسانی خواهند داشت.

وی بر لزوم مردمی‌بودن جشن‌های دهه کرامت تأکید کرد و گفت: ما زمانی موفق هستیم که مانند دهه اول محرم و عاشورا بر در هر خانه بیرق دهه کرامت توسط خود مردم نصب شود.

مدیر حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به اینکه سرکشی از خانواده‌های شهدا و حضور در مدارس و دانشگاه‌ها و مجموعه‌های فرهنگی توسط سفیران کریمه انجام می‌شود، اضافه کرد: چراغانی و فضاسازی محیط حرم بانوی کرامت و پیرامون حرم همچون سنوات گذشته در دستور کار قرار دارد و سعی بر این است که فضای حرم مطهر فضای شاد و با نشاطی باشد.

تشریح برنامه‌های حرم حضرت معصومه(س) در دهه کرامت/ ضریح رأس‌الحسین(ع) در قم رونمایی می‌شود

نوشته های مشابه
سفرنامه‌نویسی ساده نیست/ خط قرمزها را می‌شناسم/ فعلاً برنامه‌ای برای ساخت رادیو هفت ندارم
تفاوت‌های فرهنگی ایران و ژاپن/ ایرانی‌ها شادند ژاپنی‌ها پر کار!
پنجمین نمایشگاه «میثاق با ولایت» هیئت خادم الرضا(ع) برپا می‌شود
یزدی‌‌ها «قمپز» را شیرین کردند
برگزیدگان جشنواره «نامه نامور» در قم تجلیل شدند
آبیاری سنتی فضای سبز در قم نداریم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.