نمایشگاه آثار سوگواره سلسله طلایی در قم افتتاح شد

نمایشگاه آثار منتخب نخستین سوگواره ملی «سلسله طلایی» با موضوع امام حسین(ع) در دو گالری «بهفام» و «سرو» آغاز به کار کرد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
نمایشگاه آثار سوگواره سلسله طلایی در قم افتتاح شد
شناسه : 76536 | انتشار : ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، نمایشگاه آثار منتخب نخستین سوگواره ملی «سلسله طلایی» با حضور هنرمندان و علاقه‌مندان در گالری «بهفام» و «سرو» افتتاح شد.

هادی گل‌محمدی، محسن مقدادی، محمد مهدی نوری، ابراهیم سلیمانی، وحید سلیمانی، مجید ایرانی، اسدالله فقیهی، صالح خلیلی، حسین شیری، وحید بهرامی، روح‌الله مولوی و علی حبیبی از جمله هنرمندانی بودند که در مراسم آغاز به کار این نمایشگاه حضور داشتند.

علی سلطانی دبیر اجرایی نخستین سوگواره سلسله طلایی در حاشیه برپایی این نمایشگاه، اظهار کرد: این سوگواره به همت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، مؤسسه هنری «بهفام» و انتشارات «اعلایی» با هدف مشارکت هنرمندان در تولید آثار فاخر با موضوع ائمه معصومین(ع) برای کودکان با شعار «من حسین(ع) را دوست دارم» اعلام فراخوان شد.

وی از ارسال ۶۵۰ اثر از ۱۹۰ هنرمند از ۲۰ استان به دبیرخانه این سوگواره خبر داد و گفت: در مجموع، ۱۱۲ اثر شامل ۲۸ اثر تصویرگری و ۱۴ اثر داستانی در گالری «بهفام» و ۷۰ اثر تایپوگرافی در گالری «سرو» به نمایش درآمده است.

دبیر اجرایی نخستین سوگواره سلسله طلایی افزود: آثار این سوگواره توسط هیئت محترم داوران متشکل از «محمد مهدی نوری»، «محمد حسین صلواتیان»، «سعید سروش»، «کاظم طلایی» و «مجید ذاکری» در بخش تصویرسازی؛ «حسین ورجانی»، «حسین مجاهد» و «فاطمه سرمشقی» در بخش داستان‌نویسی و «ناصر طاووسی»، «سید حسن موسی‌زاده» و «محمد سعید نقاشیان» در بخش تایپوگرافی بررسی و انتخاب شده است.

خاطرنشان می‌شود نمایشگاه آثار منتخب سوگواره سلسله طلایی از ۲۸ مهرماه تا ۱۲ آبان‌ماه در گالری «بهفام» به نشانی «خیابان مصلی، بین کوچه ۱۰ و ۱۲» و در گالری «سرو» به نشانی «میدان شهید دستغیب» پذیرای علاقه‌مندان فرهنگ و هنر است.

*گزارش تصویری افتتاحیه نمایشگاه آثار سوگواره سلسله طلایی را «اینجا» ببینید.

نوشته های مشابه
وضعیت قبرستان نو در شأن مجاورت حرم نیست
واگذاری ۱۴۴۲ قبر جایگزین برای قبور آرامستان‌های داخل شهر قم
مطالبه مردم برای ساماندهی قبرستان نو
بازدید خبرنگاران از شهربازی سرزمین شادی
سرنوشت مصوبات دور نخست سفر رئیس‌جمهور به قم در حوزه شهری
سه پروژه برون‌شهری قم در سفر رئیس جمهور تعیین تکلیف شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.