رتبه سوم قم در سرانه فضای سبز شهری غیرقابل تصور است

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شهرکرد با بیان اینکه شهر قم ازجمله شهرهای کویری است و داشتن فضای سبز مستعد در این شهر غیرقابل تصور است، گفت: در شهرکرد با تناسب به بارش‌ها مردم انتظار فضای سبز گسترده‌تر و بهتری از شهر قم دارند اما ‎قم سومین شهر برتر از نظر فضای سبز شهری است و این یک موفقیت ارزشمند است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
رتبه سوم قم در سرانه فضای سبز شهری غیرقابل تصور است
شناسه : 76187 | انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مسعود حبیبی امروز در حاشیه نخستین همایش ملی راهبردهای توسعه فضای سبز شهرهای حاشیه کوی که در دانشگاه قم برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شهر قم ازجمله شهرهای کویری است و داشتن فضای سبز مستعد در این شهر غیرقابل تصور است.
 
وی افزود: مدیریت قوی و برنامه‌ریزی‌های درست سازمان سیما منظر و فضای سبز‎ شهری تنها دلیل این موفقیت است.
 
سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شهرکرد با اشاره به سرانه فضای سبز شهر قم خاطرنشان کرد: در شهرکرد با تناسب به بارش‌ها مردم انتظار فضای سبز گسترده‌تر و بهتری از شهر قم دارند، اما با توجه به اعلام گزارش مدیرعامل سازمان سیما و منظر شهرداری قم، شهر‎قم سومین شهر برتر از نظر سیما منظر و فضای سبز شهری در کشور با ۲۱ متر مربع سرانه فضای سبز‎شهری، بعد از شهرهای اصفهان و شیراز است.
 
وی با اشاره به برگزاری این همایش‌ها، گفت: استفاده از تجربیات کلان‌شهرها، به ویژه شهرهایی که با مشکل آبیاری و گونه‌های گیاهی مواجه هستند، کمک ویژه‌ای به توسعه فضای سبز در شهرهای کشور است.
 
حبیبی با اشاره به مشکلات فضای سبز‎ شهری، تصریح کرد: شهرکرد با مشکلاتی همچون تنش آبی و تغییر درجه حرارت متوسط درگیر بوده و سال‌ها است که الگوی بارش این شهر از برف به سمت بارندگی حرکت کرده است.
 
سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شهرکرد ادامه داد: این نیازمند بازنگری در گونه‌های گیاهی و تغییر روش آبیاری است و استفاده از این همایش‌ها در گسترش و بالا بردن سطح علمی کارشناسان سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهر کرد مؤثر است.

نوشته های مشابه
وضعیت قبرستان نو در شأن مجاورت حرم نیست
واگذاری ۱۴۴۲ قبر جایگزین برای قبور آرامستان‌های داخل شهر قم
مطالبه مردم برای ساماندهی قبرستان نو
دیدار مدیرکل اوقاف استان با شهردار قم
بازدید خبرنگاران از شهربازی سرزمین شادی
مصوبات سفر نخست رئیس‌جمهور به قم اجرایی نشده است
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.