جلیلی در پاسخ به «شهر۲۰»:

از کیفیت آثار جشنواره «فیلم ۱۷» دفاع می‌کنم

مسئول کمیته فنی جشنواره «فیلم ۱۷» با بیان اینکه برگزاری این جشنواره به اصرار بنده یک‌سال به تعویق افتاد و اگر کسی مقصر باشد من هستم، گفت: از کیفیت مستندها دفاع می‌کنم و در سطح ملی حرفی برای گفتن دارد، آثار این جشنواره در دیگر جشنواره‌های مطرح کشور نیز بهترین جوایز را دریافت خواهند کرد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
از کیفیت آثار جشنواره «فیلم ۱۷» دفاع می‌کنم
شناسه : 74933 | انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، داود جلیلی ظهر امروز در نشست خبری نخستین جشنواره فیلم مستند ۱۷ که در سالن جلسات تالار شهید آوینی قم برگزار شد، با بیان اینکه جشنواره فیلم مستند ۱۷ از نظر حجم تولیدات در سطح ملی کار کرده است، گفت: تولید ۶۰ فیلم مستند در حد یک استان نیست و این یک کار ملی است که با مشارکت مجموعه‌های ملی انجام شده است و از طرفی داوری این جشنواره با محوریت مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی و توسط داوران ملی انجام شده است و انعکاس آثار این جشنواره نیز در سطح ملی است.

وی اضافه کرد: از ۶ هزار و ۹۰ شهید بالای هزار شهید داریم که متعلق به قم نیستند و در بخش «کمال کورسل» جشنواره ملی فیلم مستند ۱۷ آثاری تهیه شده است که موضوع فیلم‌ها شهدای بین‌الملل دفاع مقدس و فیلم‌سازان ملی هستند و به تعبیری این جشنواره را می‌توان فراملی هم دانست.

مسئول کمیته فنی جشنواره فیلم ۱۷ گفت: در دسته بندی فیلم‌های جشنواره به موضوعاتی ملی از جمله نقش تبلیغات در جنگ پرداخته‌ایم که این موضوع مرتبط با لشکرهای استانی‌های مختلف کشور بوده است و بعضی از فیلم‌سازان جشنواره هم متعلق به قم نیستند و کار در سطح ملی انجام شده است.

جلیلی در پاسخ به خبرنگار «شهر۲۰» در خصوص اینکه چرا برگزاری این جشنواره یک‌سال به تعویق افتاد، گفت: قرار بود اختتامیه این جشنواره در آبان‌ماه سال گذشته همزمان با کنگره ملی شهدای استان قم برگزار شود اما به اصرار بنده به تعویق افتاد، اگر کسی اینجا مقصر باشد بنده هستم.

وی با بیان اینکه جشنواره فیلم ۱۷ متفاوت از دیگر جشنواره‌های سینمایی است، افزود: ما برای تولید این ۶۰ فیلم مستند خیلی زحمت کشیدیم، اصولاً جشنواره‌ها پذیرنده آثار هستند و در یک اختتامیه آثار را داوری می کنند اما ما تولیدکننده بودیم، از سوژه‌یابی، تولید، داوری و انتشار کار را بر عهده داریم و این یک اتفاق متفاوت است که در قم رقم زده شده است.

مسئول کمیته فنی جشنواره فیلم ۱۷ افزود: نمی‌خواستیم جشنواره فیلم ۱۷ در کنار اجلاسیه کنگره ملی شهدای قم کمرنگ شود به همین علت زمان اختتامیه را به تاخیر انداختیم، اگرچه تعدادی از فیلم‌ها نیز آماده نبود.

جلیلی اضافه کرد: آثار جشنواره را به مدت دو ماه در حضور خانواده معظم شهدا در خانه موزه شهیدان زین‌الدین اکران کردیم و به نوعی پالایش و نقد فنی شد.

وی تصریح کرد: از کیفیت فیلم ها دفاع می‌کنیم و آثار این جشنواره در دیگر جشنواره‌های مطرح کشور نیز بهترین جوایز را دریافت خواهند کرد.

جلیلی با تأکید بر اینکه از ظرفیت‌های حوزه مستند برای ارائه آثار فاخر استفاده شده است، گفت: فیلم‌های جشنواره دارای استانداردهای لازم است و در سطح ملی حرفی برای گفتن دارد.

نوشته های مشابه
وضعیت قبرستان نو در شأن مجاورت حرم نیست
واگذاری ۱۴۴۲ قبر جایگزین برای قبور آرامستان‌های داخل شهر قم
مطالبه مردم برای ساماندهی قبرستان نو
بازدید خبرنگاران از شهربازی سرزمین شادی
سرنوشت مصوبات دور نخست سفر رئیس‌جمهور به قم در حوزه شهری
سه پروژه برون‌شهری قم در سفر رئیس جمهور تعیین تکلیف شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.