در گفت‌وگو با «شهر۲۰» عنوان شد

پرداخت ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات به فعالان فرهنگی و هنری قم/ وام قرض‌الحسنه به هنرمندان اعطا می‌شود

کارشناس امور اشتغال و تسهیلات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم از اعطای وام به اهالی فرهنگ و هنر و رسانه در قالب تسهیلات «مشاغل خانگی»، «تبصره ۱۸» و «تبصره ۱۶» خبر داد و گفت: در سال گذشته، ۱۱۸ فقره تسهیلات به ارزش ۱۰ میلیارد تومان به فعالان فرهنگی و هنری استان پرداخت شده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
پرداخت ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات به فعالان فرهنگی و هنری قم/ وام قرض‌الحسنه به هنرمندان اعطا می‌شود
شناسه : 70300 | انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۲   پرینت

زینت قلی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر بیست»، در خصوص انواع تسهیلاتی که با معرفی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم به فعالان فرهنگی و هنری استان اعطا می‌شود، اظهار کرد: تسهیلات قرض‌الحسنه مشاغل خانگی به مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان با سود ۴ درصد و بازپرداخت ۷ ساله، یکی از تسهیلاتی است که با معرفی این اداره‌کل به متقاضیان اعطا می‌شود.

وی تصریح کرد: تسهیلات مشاغل خانگی به اشخاص مستقلی (غیردولتی) تعلق می‌گیرد که کسب‌وکار مرتبط با وظایف و خدمات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نظیر فعالیت‌های فرهنگی، هنری، رسانه‌ای و … داشته باشند و از مدرک و نمونه کار مرتبط با شغل‌شان برخوردار باشند.

*تسهیلات تبصره ۱۸

کارشناس امور اشتغال و تسهیلات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم همچنین به تسهیلات «تبصره ۱۸» اشاره کرد و گفت: متقاضیان این نوع تسهیلات به ازای هر تعهد برای ایجاد اشتغال (بیمه کردن افراد زیرمجموعه) ۳۰۰ میلیون می‌توانند دریافت کنند.

قلی‌پور افزود: بازپرداخت تسهیلات «تبصره ۱۸» با سود ۱۲ درصد به مدت ۵ سال با دوره تنفس حداکثر دو سال است و این وام به اشخاصی تعلق می‌گیرد که دارای مجوز رسمی و فعالیت مورد تأیید اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم باشند.

وی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات «تبصره ۱۸» منوط به خرید تجهیزات مرتبط با کسب‌وکار متقاضی و بر مبنای ارائه فاکتور رسمی است، تصریح کرد: مبلغ تسهیلات به حساب صاحب فاکتور واریز می‌شود و متقاضیان برای دریافت این تسهیلات باید طرح توجیهی قابل اجرا در راستای کمک به فرهنگ و هنر ارائه دهند که مورد تأیید کارشناس اشتغال و معاونت تخصصی قرار بگیرد.

*تسهیلات تبصره ۱۶

کارشناس امور اشتغال و تسهیلات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم همچنین در خصوص جزئیات تسهیلات «تبصره ۱۶» نیز عنوان کرد: این تسهیلات نیز با مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان و سود ۴ درصد و بازپرداخت ۷ ساله به فعالان فرهنگ و هنر و رسانه تعلق می‌گیرد.

قلی‌پور تصریح کرد: متقاضیان دریافت تسهیلات «تبصره ۱۶» باید دارای مجوز از اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی باشند و اگر از این شرط برخوردار نباشند، با دارا بودن شرایطی مانند رزومه مورد تأیید معاونت تخصصی، نامه از انجمن مربوطه، داشتن هنر کارت و مدرک مرتبط با شغل نیز می‌توانند این تسهیلات را دریافت کنند.

وی افزود: متقاضی این تسهیلات باید طرح توجیهی قابل اجرا در راستای کمک به فرهنگ و هنر ارائه دهد که مورد تأیید کارشناس اشتغال و معاونت تخصصی باشد.

کارشناس امور اشتغال و تسهیلات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم یادآور شد: متقاضیان فقط قادر به دریافت یک تسهیلات از میان تسهیلات قرض‌الحسنه تبصره ۱۶ یا مشاغل خانگی هستند و به هر کد ملی فقط یک نوبت تسهیلات تعلیق می‌گیرد.

قلی‌پور در خصوص اینکه چه کسانی امکان استفاده از تسهیلات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم را دارند، گفت: هر فردی که در حوزه کسب‌وکارهای فرهنگی، هنری، رسانه‌ای و … مورد تأیید اداره‌کل فعالیت می‌کند و مدرک مرتبط و نمونه کار دارد می‌تواند از تسهیلات استفاده کند.

وی در ادامه به افزایش تسهیلات پرداختی به متقاضیان در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه در راستای حمایت و اشتغالزایی در دولت سیزدهم افزایش یافته و بیشتر از مشاغل خرد و کوچک حمایت می‌شود.

کارشناس امور اشتغال و تسهیلات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم همچنین در خصوص جزئیات پرداخت تسهیلات به اهالی فرهنگ و هنر و رسانه در سال ۱۴۰۱، عنوان کرد: در سال گذشته ۱۱۸ فقره تسهیلات به ارزش ۱۰ میلیارد تومان شامل «۱۰۰ فقره تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی مشاغل خانگی»، «۱۵ فقره تسهیلات ۱۵۰ میلیون تومانی تبصره ۱۶» و «۳ فقره تسهیلات تبصره ۱۸» به فعالان فرهنگی و هنری استان اعطا شده است.

خاطرنشان می‌شود علاوه بر تسهیلات مورد اشاره، صندوق اعتباری هنر نیز تسهیلات ضروری و کارآفرینی به تعدادی از اهالی فرهنگ و هنر در قم اعطا کرده است. بر این اساس در سال گذشته، ۹۶ فعال فرهنگی، هنری و رسانه‌ای از ۲ میلیارد و ۵۹۴ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه بهره‌مند شدند و به ۹۳ نفر نیز وام بلاعوض به ارزش ۶۰۷ میلیون تومان اعطا شده که شامل طرح‌های شمیم و جوانه نیز می‌شود.

نوشته های مشابه
وضعیت قبرستان نو در شأن مجاورت حرم نیست
واگذاری ۱۴۴۲ قبر جایگزین برای قبور آرامستان‌های داخل شهر قم
مطالبه مردم برای ساماندهی قبرستان نو
بازدید خبرنگاران از شهربازی سرزمین شادی
سرنوشت مصوبات دور نخست سفر رئیس‌جمهور به قم در حوزه شهری
سه پروژه برون‌شهری قم در سفر رئیس جمهور تعیین تکلیف شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.