اجرای ۲۰۰ هزار متر مربع پیاده‌راه مناسب‌سازی شده در قم

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با اشاره به اهتمام مدیریت شهری در طراحی و اجرای پروژه‌های عمرانی برای مناسب‌سازی و تسهیل در تردد معلولان، گفت: شهر قم در مسیر تبدیل شدن به فضایی بهتر برای افراد کم توان قرار گرفته است. 
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
اجرای ۲۰۰ هزار متر مربع پیاده‌راه مناسب‌سازی شده در قم
شناسه : 60767 | انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، عباس حلوایی‌زاده با ارائه گزارش عملکردی از اقدامات انجام شده در شهرداری در سال‌های اخیر، به طرح‌های در حال احداث این معاونت در راستای مناسب سازی ابنیه، معابر و بوستان‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: طی سال‌های گذشته تغییر رویکردی در طراحی و اجرای پروژه‌های عمرانی از نظر مناسب‌سازی برای افراد دارای معلولیت اتفاق افتاده که قم را به تدریج برای حضور این عزیزان آماده می‌کند.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم گفت: در مجموع مناسب‌سازی ۲۱ پیاده‌راه در دستور کار قرار گرفت که تعدادی از آنها از جمله پیاده‌راه خیابان ۱۹ دی، پیاده را بلوار امین و آیت الله صدوقی انجام شده و تعدادی از این طرح‌ها نیز در حال انجام است.

وی همچنین در این خصوص افزود: مناسب سازی ۱۷ بوستان و ۱۲ ساختمان و ابنیه از دیگر اقدامات این معاونت است که در نظر گرفتن سامانه ویلچرگذر، مسیر ویژه نابینایان، ساخت سرویس بهداشتی ویژه معلولان و دسترسی های مناسب از جمله اقداماتی است که در طراحی‌ها دیده شده است.

مناسب‌سازی بوستان خضر، بوستان کوثر، باغ پرندگان، ساختمان مناطق شهرداری ۲، ۳ و ۸ و همچنین فرهنگسرای شهریار از جمله مناطقی است که طراحی ویژه تردد معلولان در آن اجرا شده است.

به گفته حلوایی‌زاده در طول پنج سال گذشته در شهرداری قم طراحی اجرای بیش از ۱۱ هزار متر مربع ابنیه عمومی شهر از جمله ساختمان‌های اداری و مجموعه‌های فرهنگی و ورزشی بر اساس اصول مناسب‌سازی صورت گرفته است.

وی افزود: در حیطه ساخت بوستان‌های شهری مناسب برای استفاده افراد دارای معلولیت نیز اقدامات خوبی صورت گرفته و طراحی و اجرای دو میلیون و ۸۰۰ هزار متر مربع بوستان شهری و جنگلی بر اساس این ضوابط صورت گرفته است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم همچنین به پروژه‌های در دست اجرا نیز اشاره کرد و گفت: تنها در حیطه طراحی بوستان‌های شهری و جنگلی، ۱۳ میلیون متر مربع طراحی بر اساس ضوابط مناسب‌سازی شهر برای افراد دارای معلولیت در دست اقدام است.

وی مناسب‌سازی معابر شهری از جمله پیاده‌روها و پیاده‌راه‌ها را از جمله مهم‌ترین اقدامات شهرداری قم در مسیر ایجاد شهر دوستدار معلولان دانست و افزود: تا کنون ۲۰۰ هزار متر مربع پیاده راه و پیاده رو بر این اساس طراحی و اجرا شده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با اشاره به اینکه ابنیه و سازه‌های جدید شهری بر اساس آیین نامه ضوابط و مقررات شهرسازی و معماری برای افراد دارای معلولیت طراحی و اجرا می‌شوند گفت: بهسازی فضاهای شهری و ابنیه قدیمی نیز در دستور کار قرار دارد؛ هر چند این موضوع امری زمان‌بر است.

وی خاطرنشان کرد: به عنوان طرح آزمایشی، مسئله بهسازی بوستان بنیادی در منطقه سه در سال جاری در دستور کار قرار گرفته و ۳۰ میلیارد ریال برای این موضوع اختصاص داده شده است.

نوشته های مشابه
اعلام جزئیات مراسم تحویل سال در حرم و مسجد جمکران
«تگرگ» روی میز تدوین رفت
نرخ جدید پارکینگ‌های عمومی شهر قم اعلام شد
طراحی میدان سپاه قم به کجا رسید؟
مجتمع آب درمانی در قم به‌زودی افتتاح می‌شود
اتمام پروژه احداث کمربندی بلوار خداکرم تا شهریور سال آینده
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.