اعلام برنامه‌های هفته ملی کودک در قم

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجونان قم با اشاره به آغاز هفته ملی کودک، به تشریح برنامه‌های کانون پرداخت و گفت: ۱۸ عنوان برنامه برای این ایام در نظر گرفته شده که از جمله آن‌ها می‌توان به «برگزاری مرحله استانی جشنواره قصه‌گویی»، «شادپیمایی عروسک‌ها» و برپایی جشن‌ها و برنامه‌های متنوع ادبی و سرگرمی در مراکز کانون اشاره کرد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
اعلام برنامه‌های هفته ملی کودک در قم
شناسه : 58787 | انتشار : ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، محمد غفاری ظهر امروز در نشست خبری اعلام برنامه‌های هفته ملی کودک در قم که در اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم برگزار شد، با اشاره به نام‌گذاری ۱۶ تا ۲۲ مهرماه به عنوان هفته ملی کودک، اظهار کرد: برنامه‌های استانی هفته کودک به محوریت کانون پرورش فکری برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ۱۸ برنامه متنوع برای کودکان و نوجوانان به مناسبت هفته ملی کودک تدارک دیده شده است، تصریح کرد: صبح امروز همزمان با نخستین روز هفته کودک، زنگ هفته ملی کودک با حضور جمعی از مسئولان استانداری و آموزش‌وپرورش در دبستان شاهد «مریم» به صدا درآمد.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم در ادامه به برگزاری بیست‌وچهارمین جشنواره قصه‌گویی در استان قم اشاره کرد و گفت: ۸۶ اثر به دبیرخانه جشنواره در استان قم ارسال شد که از این میان، ۳۴ قصه‌گو در دو بخش ملی و آیینی سنتی در روزهای ۱۷ و ۱۸ مهرماه در خانه تاریخی زند رقابت خواهند کرد.

اعلام برنامه‌های هفته ملی کودک در قم

غفاری به داوران مرحله استانی جشنواره قصه گویی در قم اشاره کرد و عنوان داشت: مهدی آرایی، احمد سلیمانی و لیلا سادات موسوی سه داور این جشنواره هستند و در نهایت هفت برگزیده منتخب نوجوانان، بزرگسالان و کهن‌سالان به مرحله منطقه‌ای این جشنواره راه خواهند یافت.   

وی افزود: در انتخاب آثار تلاش شده به رویکردهای بومی و محلی و گویش قمی توجه ویژه شود.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم یادآور شد: همچنان امکان ارسال آثار در بخش‌های نودثانیه‌ای و پادکست جشنواره قصه‌گویی تا پایان مهر وجود دارد و علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را از طریق سایت جشنواره به نشانی www.kanoonfest.ir ارسال کنند.

غفاری تصریح کرد: در حاشیه این جشنواره علاوه بر اجرای تئاتر عروسکی و گروه سرود، از سه برگزیده جشنواره شعر عاشورایی «با ردیف آب» نیز تجلیل خواهد شد.

اعلام برنامه‌های هفته ملی کودک در قم

وی همچنین به برگزاری جشن «شادپیمایی عروسک‌ها» اشاره کرد و گفت: این جشن کودکانه عصر روز پنج‌شنبه ۲۱ مهرماه با حضور شخصیت‌های عروسکی در بوستان علوی قم برگزار می‌شود و برنامه‌های متنوعی نظیر سرود و نمایش و … اجرا خواهد شد.

وی افزود: از دیگر برنامه‌های کانون در هفته ملی کودک می‌توان به برگزاری ویژه‌برنامه‌ها و جشن‌ها با عنوان‌های «یک روز خوشمزه» در مرکز شماره شش، «طلوع مهر در آسمان کودکی» ویژه اعضای مرکز پستی و کودکان مدرسه شیخ انصاری جعفرآباد و «پرواز کودکی» به همراه ساخت بادبادک و برپایی کارگاه خوشنویسی در مرکز شماره یک، اشاره کرد.

اعلام برنامه‌های هفته ملی کودک در قم

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم تصریح کرد: «رنگ شادی» ویژه اعضا و دانش آموزان مدرسه رضوی در مرکز شماره پنج، «در آسمان کودکی» با موضوع برپایی نمایشگاه از آثار اعضا در ایام تابستان و «هیاهوی کودکی» با موضوع اجرای بازی‌های محلی در مرکز شماره هفت از دیگر برنامه‌های کانون در هفته ملی کودک هستند.

غفاری خاطرنشان کرد: همچنین «شادباش کودک من» در مرکز شماره ده، «دست در دست طبیعت» در مرکز شماره چهار، «امتداد خط و نقش در کودکی» در مرکز شماره هشت و برپایی برنامه‌های ادبی و جشن از دیگر برنامه‌های هفته ملی کودک به شمار می‌رود.

نوشته های مشابه
وضعیت قبرستان نو در شأن مجاورت حرم نیست
واگذاری ۱۴۴۲ قبر جایگزین برای قبور آرامستان‌های داخل شهر قم
مطالبه مردم برای ساماندهی قبرستان نو
بازدید خبرنگاران از شهربازی سرزمین شادی
سرنوشت مصوبات دور نخست سفر رئیس‌جمهور به قم در حوزه شهری
سه پروژه برون‌شهری قم در سفر رئیس جمهور تعیین تکلیف شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.