عضویت ۱۸ هزار دانشجو و فارغ التحصیل در شبکه اجتماعی «روبرد»

مدیر شرکت دانش‌بنیان روبرد با اشاره به عضویت حدود ۱۸ هزار دانشجو و فارغ التحصیل از سراسر کشور در شبکه اجتماعی «روبرد»، گفت: در این مدت بیش از ۲۰ هزار محتوای تخصصی توسط کاربران تولید و متشر شده و در خردادماه تقریباً ۲۵۰ کارآموز توسط «روبرد» وارد بازار کار شده‌اند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
عضویت ۱۸ هزار دانشجو و فارغ التحصیل در شبکه اجتماعی «روبرد»
شناسه : 54835 | انتشار : ۲۶ تیر ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، حسن حسینعلی‌پور مدیر شرکت دانش‌بنیان روبرد که در نشست خبری نخستین نمایشگاه اشتغال و کارآفرینی قم «کاربردینو» سخن می‌گفت، با تأکید بر نقش شرکت‌های دانش بنیان در افزایش اشتغال و کارآفرینی، اظهار داشت: با تغییر ساختار شرکت‌ها در دهه گذشته در ایران عزیزمان به سمت استارتاپی و دانش بنیان شدن، خلأ بین دانشگاه‌ها و صنعت عمیق‌تر شده بطوری که انتقال دانش مورد نیاز نیروی کار این نوع شرکت ها برای دانشگاه ها به دانشجویان با چالش‌های جدی روبه‌رو شده است.

وی تصریح کرد: مجموعه ما از سال ۹۹ برای رفع این مشکل، یک شبکه اجتماعی کاملاً حرفه‌ای و تخصصی به نام روبرد ایجاد کرده که مختص دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی است که هدف اصلی آن شبکه سازی حرفه ای و انتقال تجربه و دانش، افزایش سطح امادگی جهت ورود به بازارکار، رشد فردی و کمک به اشتغالزایی بیشتر جوانان عزیز کشورمان است.

این جوان کارآفرین خاطرنشان کرد: از شهریور ماه ۱۴۰۰ که روبرد بطور رسمی وارد بازار شده تا به امروز حدود ۱۸ هزار دانشجو و فارغ التحصیل از سراسر کشور عضو این شبکه اجتماعی شده اند و جذب کاربران روبرد در ماه اخیر سرعت بسیار خوبی داشته است. در این مدت بیش از ۲۰ هزار محتوای تخصصی توسط کاربران در روبرد تولید و متشر شده همچنین در خرداد ماه تقریبا ۲۵۰ کارآموز توسط روبرد وارد بازار کار شدند که این نوید بخش پتانسیل خیلی خوب شرکت ها و دانشجویان برای ورود به بازار کار است.

حسینعلی‌پور اضافه کرد: در راستای هدف روبرد که همان شبکه‌سازی حرفه‌ای و ورود به بازار کار است به همت دوستان و مجموعه های فعال زیست‌بوم نوآوری استان قم نمایشگاه کاربردینو و رویداد کارآموزشو از فروردین ماه سال جاری ایده پردازی، برنامه ریزی و با کمک عزیزان در تیر ماه به مرحله اجرا رسیده است.

مدیر شرکت روبرد تصریح کرد: باید توجه داشت که قم به عنوان یک شهر علمی و دانشجویی با حدود ۴۰ هزار دانشجوی صنعتی و بیش از ۲۵۰۰ شرکت ، کارخانه، واحد صنعتی و استارتاپ ظرفیت بسیار زیادی جهت اشتغالزایی و همچنین پرورش منابع انسانی خبره با دوره های کارآموزی را دارد. همین امر نیز باعث توجه و تمرکز ویژه ما به استان قم شده است.

وی به مخاطبان اصلی نمایشگاه کاربردینو اشاره کرد و گفت: مخاطبین این نمایشگاه دانشجویان، فارغ التحصیلان و فعالین اکوسیستم نوآوری و فناوری استان هستند که با توجه به سطح برگزاری رویداد، استقبال گسترده توسط عزیزان شرکت کننده و شرکت های فناور و دانش بنیان غرفه‌دار دور از ذهن نیست.

حسینعلی‌پور تصریح کرد: دانشجوها، فارغ التحصیلان و علاقمندان در این نمایشگاه با شرکت‌ها و زیست‌بوم نوآوری آشنا می شوند و بستر ایجاد شبکه ارتباطی مناسب توسط شبکه اجتماعی روبرد برایشان فراهم می شود. در نهایت در روز پایانی و با رویداد کارآموز شو، متقاضیان کارآموزی در محل نمایشگاه حضور پیدا کرده و با راهنمایی منتورها برای شرکت و موقعیت شغلی مناسب خودشون پروفایل خود را در روبرد ارسال کرده و توسط شرکت ها انتخاب می شوند.

شایان ذکر است نخستین نمایشگاه کارآفرینی و اشتغال استان قم کاربردینو با مشارکت شرکت های فناوری و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از ۲۹ تا ۳۱ تیر ماه در مجتمع بازار سلام برگزار می شود و حضور در آن نیازمند ثبت نام است.

نوشته های مشابه
وضعیت قبرستان نو در شأن مجاورت حرم نیست
واگذاری ۱۴۴۲ قبر جایگزین برای قبور آرامستان‌های داخل شهر قم
مطالبه مردم برای ساماندهی قبرستان نو
دیدار مدیرکل اوقاف استان با شهردار قم
بازدید خبرنگاران از شهربازی سرزمین شادی
مصوبات سفر نخست رئیس‌جمهور به قم اجرایی نشده است
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.