ازدیاد چشمگیر موش‌های فاضلابی در قم

مدیر امور شهری، روستایی و شوراهای استانداری قم با بیان اینکه موش‌های موجود در شهر قم از نوع نُرم یک بوده که تکثیر آن به شدت بالاست، گفت: مبارزه فیزیکی در گام اول این طرح به تخریب لانه و جلوگیری از تغذیه این جانوران از پسماندهای شهری اختصاص دارد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
ازدیاد چشمگیر موش‌های فاضلابی در قم
شناسه : 52789 | انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، ابراهیم ملکی با اشاره به معضل زیادشدن موش‌ها در سطح کشور و استان و مزاحمت‌های ایجادشده برای مردم طی هفته‌های اخیر، اظهار داشت: استانداری قم از چندین هفته قبل بر اساس اطلاعات سامانه ۱۳۷ شهرداری قم و بازدیدهای میدانی از سطح شهر، نسبت به‌ضرورت مبارزه و حل چالش تردد این جانوران به جمع‌بندی رسیده است.

مدیر امور شهری، روستایی و شوراهای استانداری قم ادامه داد: این طرح هم‌اکنون به‌صورت پایلوت در منطقه سه شهرداری قم آغاز شده و پس از بررسی خروجی اقدامات و احصا نقاط ضعف و قوت در تمام منطق هشت‌گانه شهری تعمیم داده خواهد شد.

وی با بیان اینکه مسئله ازدیاد موش‌ها یک مشکل جهانی بوده و روند ازدیاد این جانوران در شهرهای بزرگ جهان وجود دارد، گفت: مبارزه فیزیکی در گام اول این طرح برای تخریب لانه و جلوگیری از تغذیه این جانوران از پسماندهای شهری به‌خصوص پسماند برخی مشاغل مورد علاقه موش‌هاست.

ملکی با تأکید بر ورود جدی و پرقدرت شهرداری قم در حل معضل موش‌ها در شهر قم، ابراز داشت: علاوه بر نیروی انسانی و تجهیزات کارآمد شهرداری قم، سازمان جهاد کشاورزی در خصوص پاک‌سازی انهار، شرکت آب و فاضلاب در خصوص مدیریت فاضلاب‌های شهری، دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت جهت صدور اخطار و تذکرات لازم به صنوف مختلف در اجرای این طرح همکاری دارند.

وی با بیان اینکه یکی از عوامل بروز و شیوع بیماری‌های نوظهور در شهرهای بزرگ یکسان شدن محیط زندگی انسان و سایر جانوران ازجمله موش‌هاست، اضافه کرد: طبق بررسی‌های کارشناسان، موش‌های موجود در شهر قم از نوع نُرم یک بوده که تکثیر آن به شدت بالاست و دست‌کم حدود هر بیست ۴ بچه موش به دنیا می‌آورند.

نوشته های مشابه
وضعیت قبرستان نو در شأن مجاورت حرم نیست
واگذاری ۱۴۴۲ قبر جایگزین برای قبور آرامستان‌های داخل شهر قم
مطالبه مردم برای ساماندهی قبرستان نو
دیدار مدیرکل اوقاف استان با شهردار قم
بازدید خبرنگاران از شهربازی سرزمین شادی
مصوبات سفر نخست رئیس‌جمهور به قم اجرایی نشده است
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.