برداشت غلات در قم توسط ۱۵۰ کمباین انجام می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم با اشاره به لزوم رصد دقیق وضعیت برداشت محصولات تا زمان تحویل به انبارها، گفت: تعداد ۱۵۰ دستگاه کمباین در برداشت غلات استان در سال زراعی جاری به کار گرفته می‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
برداشت غلات در قم توسط ۱۵۰ کمباین انجام می‌شود
شناسه : 50721 | انتشار : ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی قم، محمدرضا حاجی‌رضا درجلسه ستاد برداشت غلات و کلزا، با اشاره به اهمیت بحث نظارت در کشاورزی، بیان کرد: باید با برگزاری جلسه‌های هماهنگی کیفیت برداشت را بالا ببریم و در نظارت‌ها دغدغه کشاورزان را رعایت کنیم.

وی همچنین با تأکید بر نیاز استان به افزایش تعداد مراکز خدمات کشاورزی، رعایت کردن حق و حقوق مردم و کشاورزان را برای حمایت هرچه بیشتر از آنان خواستار شد.

حاجی‌رضا با اشاره به ظرفیت ۳۰ هزار هکتار کشت غلات در استان گفت: با توجه به شرایط خشکسالی موجود باید از تمام ظرفیت برداشت به بهترین حالت استفاده شود.

وی همچنین بر اهمیت تأمین سوخت برای کمباین‌هایی که در جریان برداشت غلات استان به کار گرفته می‌شود، تأکید کرد و برنامه‌ریزی مناسب در این خصوص را خواستار شد. 

وی ادامه داد: نیاز است با هدایت و هماهنگی دستگاه‌های مربوطه محصولات تولیدی زیرمجموعه غلات اعم از گندم، جو و دانه‌های روغنی را که در استان قم تولید می‌شود، با بهترین کیفیت تحویل بگیریم.

بیش از ۱۴ هزار بهره‌بردار در زمینه تولید محصولات کشاورزی در قم فعال هستند، همچنین میزان متوسط تولید بخش کشاورزی این استان در سال ۸۵۰ هزار تن در زمینهٔ محصولات زراعی،‌ باغی،‌ دامی، شیلات و گلخانه‌ای است.

نوشته های مشابه
وضعیت قبرستان نو در شأن مجاورت حرم نیست
واگذاری ۱۴۴۲ قبر جایگزین برای قبور آرامستان‌های داخل شهر قم
مطالبه مردم برای ساماندهی قبرستان نو
دیدار مدیرکل اوقاف استان با شهردار قم
بازدید خبرنگاران از شهربازی سرزمین شادی
مصوبات سفر نخست رئیس‌جمهور به قم اجرایی نشده است
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.