افتتاح پروژه‌های مهم شهری به مناسبت روز قم

شهر بیست/ شهردار قم از افتتاح پروژه‌های مهم شهری در ایام ورود حضرت معصومه سلام‌الله علیها به قم خبر داد و گفت: افتتاح بوستان زین‌الدین، افتتاح باغ پرندگان، تقاطع سه سطحی حضرت ولی‌عصر(عج) و پیاده‌رو خیابان انقلاب از مهم‌ترین این پروژه‌هاست.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
افتتاح پروژه‌های مهم شهری به مناسبت روز قم
شناسه : 28571 | انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، سید مرتضی سقائیان‌نژاد در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) که به مناسبت سالروز ورود حضرت معصومه(س) به قم در سالن محراب حرم مطهر انجام شد، گفت: امسال سال دومی است که ما روز قم را گرامی می‌داریم و نزدیک به ۵۰۰ برنامه فرهنگی در این ایام برنامه ریزی شده است.

وی با بیان اینکه برنامه‌های امسال نسبت به سال گذشته فراگیرتر است، گفت: در یک برنامه ۵ ساله می توانیم از تمام ظرفیت‌ها استفاده کنیم تا بتوانیم از این ابزار برای این که قم را به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی کنیم هم استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه برخی از پروژه ها در این ایام به واسطه سالروز ورود حضرت معصومه سلام الله علیها به قم به بهره برداری می رسد، افزود: افتتاح پیاده‌روهای خیابان انقلاب به همراه ۱۲ سردیس از اسطوره‌های فرهنگ ایثار و شهادت، افتتاح بوستان شهید زین‌الدین بالغ بر یک هکتار و در ۵ طبقه، غرس ۶۰۹۰ اصله نهال در بوستان شهدای قم به تعداد شهدای استان قم و جشن سرانه بالای بیست متر مربع فضای سبز به ازای هر شهروند که رده سوم در کشور است را در این روزها خواهیم داشت.

سقائیان نژاد افزود: افتتاح بلوار حضرت خدیجه سلام الله علیها در رینگ دوم جمکران به طول ۷ کیلومتر و با عرض ۹۰ متر، افتتاح باغ پرندگان قم در ۱۲ هکتار که ۴ هزار گونه پرنده در این باغ خواهند بود و یک سوله ۲ هزار متری گیاهان حاره ای در این بوستان نگهداری خواهند شد.

وی با بیان اینکه افتتاح تقاطع سه سطحی حضرت ولی عصر(عج)، کلنگ زنی و آغاز عملیات میدان نماز در این ایام انجام خواهد شد، افزود: نزدیک به هزار میلیارد پروژه سرمایه گذاری با حمایت بخش خصوصی به تصویب رسیده است که ۶۰ درصد آن متعلق به بخش خصوصی است و پیش‌بینی ما این است که تا پایان سال این عدد به ۲۵۰۰ میلیارد برسد.

شهردار قم بیان داشت: در این ایام همچنین رونمایی از پوستر برنامه‌های سالروز ورود حضرت معصومه سلام الله علیها و تمبر یادبود روز قم را داریم و تولیدات مکتوب در حوزه های قم و فرهنگ شهروندی را داریم ک به صورت کتاب تدوین می‌شود و قابلیت تدریس و ارسال برای فرهنگ سازی رفتار شهروندی به شهرهای بزرگ را دارد و نزدیک به ۳۶ کلیپ که ظرفیت‌های قم را به صورت مجازی بیان می کند تولید شده تا در میان برنامه های صدا و سیما به نمایش گذاشته شود.

وی افزود: برپایی ایستگاه های فرهنگی هنری، اختتامیه عکس موزه قم، برگزاری نشست های مشترک و امضای تفاهم نامه گردشگری با شهرداری‌های شهرهای مذهبی و زیارتی و برپایی همایش شعر بیت النور با شعرای آیینی از دیگر برنامه‌های شهرداری قم در این ایام است.

سقائیان نژاد اظهار کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان محور تمام حرکت‌ها و برنامه های شهرداری در شهر مقدس قم مطرح است.

نوشته های مشابه
وضعیت قبرستان نو در شأن مجاورت حرم نیست
واگذاری ۱۴۴۲ قبر جایگزین برای قبور آرامستان‌های داخل شهر قم
مطالبه مردم برای ساماندهی قبرستان نو
دیدار مدیرکل اوقاف استان با شهردار قم
بازدید خبرنگاران از شهربازی سرزمین شادی
مصوبات سفر نخست رئیس‌جمهور به قم اجرایی نشده است
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.