تالاب‌های قم میزبان پرندگان مهاجر

شهر بیست/ مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: با آغاز فصل مهاجرت پرندگان، گشت و پایش ویژه برای حفاظت از تالاب‌ها و زیستگاه‌های ارزشمند استان در این اداره کل تشکیل شده‌است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تالاب‌های قم میزبان پرندگان مهاجر
شناسه : 26719 | انتشار : ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایرنای قم، سید رضا موسوی مشکینی اظهار داشت:‌ در استان قم تالاب بهشت معصومه، تالاب شکارممنوع مره و بعضی دیگر از آبگیرها تا فصل بهار، میزبان پرندگان مهاجر بوده و تعدادی بسیاری از پرندگان آبزی، کنارآبزی و شکاری در این تالاب ها حضور دارند.

وی با بیان اینکه وسعت تالاب ها در استان قم بیش از چهار برابر میانگین کشوری است، خاطرنشان کرد: این تالاب ها با توجه به شرایط ویژه اکولوژیکی و زمین شناختی و قرار گرفتن در مسیر مهاجرت پرندگان، دارای گونه های غنی گیاهی و جانوری است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم در ادامه افزود: تالاب های قم همه ساله شاهد حضور دسته‌های بزرگی از انواع مرغابی، غاز، کاکایی، حواصیل، فلامینگو، خروس کولی، کفچه نوک، گاوچرانک و همچنین انواع عقاب، سارگپه و کرکس مصری است.

وی با اشاره به گشت و پایش ویژه یگان حفاظت محیط زیست در تالاب های استان قم به منظور پیشگیری از تخلفات شکار و صید خاطرنشان کرد: در حال حاضر هیچ گونه پروانه شکار برای پرندگان آبزی و خشکی زی صادر نمی شود و با متخلفان و شکارچیان غیرمجاز در این حوزه به شدت برخورد می شود.

موسوی با اشاره به وجود برخی بیماری های مشترک میان انسان و پرندگان، تصریح کرد: به همشهریان محترم توصیه می کنیم که در صورت مشاهده لاشه پرندگان یا رفتار بیمارگونه آنها، از دست زدن بدون ماسک و دستکش به آنها اجتناب کرده و گزارش خود را با شماره تلفن ۳۲۶۰۲۹۸۱ در میان بگذارند.

نوشته های مشابه
وضعیت قبرستان نو در شأن مجاورت حرم نیست
واگذاری ۱۴۴۲ قبر جایگزین برای قبور آرامستان‌های داخل شهر قم
مطالبه مردم برای ساماندهی قبرستان نو
دیدار مدیرکل اوقاف استان با شهردار قم
بازدید خبرنگاران از شهربازی سرزمین شادی
مصوبات سفر نخست رئیس‌جمهور به قم اجرایی نشده است
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.