آمادگی ۳۰ بوستان شهری برای برگزاری مراسم عزاداری/ تغییر روش فعالیت ایستگاه‌های صلواتی

شهر بیست/ معاون خدمات شهری شهرداری قم از آمادگی ۳۰ بوستان شهرداری برای برگزاری مراسم عزاداری ایام دهه اول محرم به منظور اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
آمادگی ۳۰ بوستان شهری برای برگزاری مراسم عزاداری/ تغییر روش فعالیت ایستگاه‌های صلواتی
شناسه : 25693 | انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید امیر سامع در نشست رسانه‌ای شهرداری قم که برای تشریح اقدامات گسترده مدیریت شهری در ایام عزاداری محرم و صفر برگزار شد، با اشاره به شرایط خاص عزاداری امسال، اظهار داشت: امسال همه باید تلاش کنیم که ضمن برگزاری مراسم و ایجاد شور و شعور حسینی، سلامتی شهروندان هم حفظ شود.

معاون خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به صادر شدن دستورالعمل ملی برای برگزاری مراسم محرم امسال و لزوم بومی سازی آن، افزود: تلاش بر این است که امسال برگزاری مراسم در فضای بسته کمتر صورت بگیرد.

سامع با بیان اینکه قرار است تمام ارگان‌هایی که دارای فضای باز هستند برای عزاداری اختصاص دهند، گفت: هفت نقطه را سازمان پارک‌ها و فضای سبز قم برای برگزاری مراسم محرم معرفی کرد که قرار شد به ۳۰ بوستان برسد که متناسب با حجم تقاضای هیئت‌ها خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه ایستگاه‌های صلواتی به شکل مرسوم امسال شکل نخواهد گرفت، افزود: به اصطلاح این ایستگاه‌ها از حالت چهارپایه به حالت دو پایه در می‌آیند، یعنی عمق ندارند و کسی در آنها مستقر نمی‌شود اما صوت و فضاسازی را دارند تا این نماد حفظ شود.

معاون خدمات شهری شهرداری قم با بیان اینکه برخی از اقدامات هیچ تناقضی و محدودیتی با سلامتی ندارد، ادامه داد: یکی از این اقدامات فضاسازی شهر است هر قدر که فضای شهری را آماده تر کنیم حتما اثرگذار است.

سامع با اشاره به تلاش شهرداری برای استفاده از محتوای مناسب و یکپارچه در فضاسازی شهری محرم امسال، گفت: فضاسازی به صورت یکپارچه از امروز شروع شده و مناطق تلاش می‌کنند تا روز نخست ماه محرم تمام سطح شهر سیاه‌پوش باشد.

وی با اشاره به آمادگی ۱۷۰ دستگاه ماشین آلات مکانیزه آماده خدمت رسانی در ایام محرم، افزود: در این ایام استقرار خودروهای تفکیک پسماند خشک در محل‌های برگزاری مراسم برای جمع‌آوری اقلامی که برای بهداشت شهر مضر هستند، انجام خواهد شد.

معاون خدمات شهری شهرداری قم اظهار داشت: برگزاری نماز ظهر عاشورا در سال‌های گذشته بسیار مورد توجه بود که امسال هم پرشور اما با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و در هماهنگی با ستاد اقامه نماز انجام می‌شود.

سامع با اشاره به اینکه طبق دستورالعمل‌های بهداشتی تعزیه خوانی را امسال  در سطح شهر نخواهیم داشت ادامه داد: برای این منظور ارگان‌های مربوط اطلاع‌رسانی از قبل انجام داده‌اند.

به گفته وی، تمام نیروهای شهرداری یعنی ۸۰۰ نیروی ستاد و سه هزار و ۵۰۰ نیروی خدمت‌رسان در بخش‌های فضای سبز خدمات شهری آتش نشانی اتوبوسرانی و … در ایام محرم آماده باش خواهند بود.

معاون خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به برگزاری مراسم شام غریبان به صورت محدود، اظهار داشت: سازمان کشتارگاه در روزهای تعطیل آماده است تا نذورات هیئت‌ها را بپذیرد و از هیات‌ها خواهش می‌کنیم که ذبح دام در معابر صورت نگیرد.

نوشته های مشابه
وضعیت قبرستان نو در شأن مجاورت حرم نیست
واگذاری ۱۴۴۲ قبر جایگزین برای قبور آرامستان‌های داخل شهر قم
مطالبه مردم برای ساماندهی قبرستان نو
دیدار مدیرکل اوقاف استان با شهردار قم
بازدید خبرنگاران از شهربازی سرزمین شادی
مصوبات سفر نخست رئیس‌جمهور به قم اجرایی نشده است
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.