مناسب‌سازی بیش از ۸۰ درصد معابر اصلی مرکز شهر برای نابینایان

شهر بیست/ معاون خدمات شهری شهردار قم گفت: مناسب‌سازی بیش از ۸۰ درصد معابر اصلی در مرکز شهر انجام‌شده و در بازسازی همه بوستان‌های شهر موارد مناسب‌سازی معابر، سرویس‌های بهداشتی و ایجاد رمپ در صورت اختلاف سطح اجرا شده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
مناسب‌سازی بیش از ۸۰ درصد معابر اصلی مرکز شهر برای نابینایان
شناسه : 13641 | انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید امیر سامع،  اجرای تمام معابر جدید و بازسازی معابر فرسوده را با توجه به مناسب‌سازی فضای شهری برای معلولین و نابینایان اعلام کرد و افزود: در معابر جدید به‌ خصوص در منطقه یک، چهار و هفت رمپ‌ها و کانال‌های ایمن برای عبور نابینایان در نظر گرفته‌ شده و معابر اصلی مناسب‌سازی شده است.

معاون خدمات شهری شهردار قم با اعلام مناسب‌سازی بیش از ۸۰ درصد معابر اصلی در مرکز شهر ادامه داد: در بازسازی همه بوستان‌های شهر موارد مناسب‌سازی معابر، سرویس‌های بهداشتی ایجاد رمپ در صورت اختلاف سطح اجرا شده و امیدواریم مناسب‌سازی‌ها در معابر فرعی نیز به‌ زودی اجرایی شود.

وی رسیدن به نقطه مطلوب برای حضور فعال شهروندان نابینا در سطح شهر را نیازمند زمان دانست و خاطرنشان کرد: شهرداری هنوز با نقطه مطلوب فاصله زیادی داشته و باید فضاسازی‌ها به‌گونه‌ای باشد که نابینایان از در منزل به سمت کانال‌های ایمن و پل‌ها و ایستگاه‌های اتوبوس و تاکسی هدایت شوند.

سامع اتوبوس‌های جدید خریداری‌ شده توسط شهرداری را مناسب افراد نابینا و معلولان دارای ویلچر عنوان کرد و گفت: ۱۱۰ اتوبوس جدیدی خریداری‌شده امکان سوار شدن معلولین و دو صندلی ویژه آن‌ها را داشته و مناسب‌سازی ایستگاه‌های اتوبوس نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی با گلایه از بعضی رفتارهای عمومی شهروندان در کند شدن مناسب‌ سازی‌های لازم در سطح شهر ادامه داد: یکی از مشکلات شهرداری در مناسب‌سازی پیاده‌روها تردد موتورسواران در پیاده‌روها بوده که باعث شده بعضی از پیاده‌روها نرده‌کشی شده و نمونه سد معبر برای معلولان و نابینایان باشد.

نوشته های مشابه
وضعیت قبرستان نو در شأن مجاورت حرم نیست
واگذاری ۱۴۴۲ قبر جایگزین برای قبور آرامستان‌های داخل شهر قم
مطالبه مردم برای ساماندهی قبرستان نو
دیدار مدیرکل اوقاف استان با شهردار قم
بازدید خبرنگاران از شهربازی سرزمین شادی
مصوبات سفر نخست رئیس‌جمهور به قم اجرایی نشده است
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.