توسعه در هر عرصه‌ باید متناسب با زیرساخت‌ها باشد

مدیر مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان قم با بیان اینکه توسعه در هر عرصه‌ای باید متناسب با زیرساخت‌ها باشد، گفت: اقلیم‌های متفاوتی را در سطح کشور شاهد هستیم، در نتیجه لازم است گونه‌های گیاهی متفاوتی در سطح کشور کاشت شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
توسعه در هر عرصه‌ باید متناسب با زیرساخت‌ها باشد
شناسه : 76176 | انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مسعود ترابی امروز در نخستین همایش ملی راهبردهای توسعه فضای سبز در شهرهای حاشیه کویر که در سالن همایش‌های دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه قم برگزار شد، اظهار کرد: فضای سبز بر زیست شهری تأثیر زیادی دارد.

وی با اشاره به اینکه ارتباط روحیه افراد با زیست شهری و فضای سبز بسیار بالا است، افزود: از نظر روانشناختی وجود فضای سبز در شهرها اهمیت دارد.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان قم با بیان اینکه توسعه در هر عرصه‌ای باید متناسب با زیرساخت‌ها باشد، خاطرنشان کرد: اقلیم‌های متفاوتی را در سطح کشور شاهد هستیم، در نتیجه لازم است گونه‌های گیاهی متفاوتی در کشور کاشت شود.

وی با اشاره به اینکه امروز یکی از دغدغه‌های اصلی کشور بحث آب است، ادامه داد: یکی از نیازهای اصلی فضای سبز آب است و از بعد جهانی نیز با توجه به افزایش تولید گاز co۲ مکلف به توسعه فضای سبز هستیم.

ترابی با بیان اینکه در این همایش با ایده‌ها و مقالات شگفت‌انگیزی مواجه شدیم، تصریح کرد: این همایش از آذرماه سال گذشته طراحی شد و محورهایی از جمله مدیریت و حکمرانی فضای سبز، استفاده از فناوری‌های نوین و هوشمندسازی، راهکارهای استفاده از آب‌های شور در فضای سبز، طراحی منظر و المان‌های شهری متناسب با فرهنگ، مذهب و اقلیم و معرفی گونه‌های سازگار با شرایط خشک و نیمه‌خشک برای آن در نظر گرفته شد.

وی با اشاره به اینکه ۱۶۸ مقاله به دبیرخانه این همایش رسیده است، گفت: در نهایت ۱۵۶ مقاله مورد داوری قرار گرفت و تأیید شد، در این مسیر از ظرفیت ۳۲ نفر از اساتید دانشگاه برای داوری استفاده کردیم.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان قم با بیان اینکه سه پنل تخصصی در این همایش خواهیم داشت، تاکید کرد: این پنل‌ها با موضوع معرفی گونه‌های مناسب گیاهی برای توسعه فضای سبز، مدیریت منابع پایه آب و خاک و تنش‌های محیطی در فضای سبز و طراحی منظر و المان‌ها خواهد بود.

نوشته های مشابه
واگذاری ۱۴۴۲ قبر جایگزین برای قبور آرامستان‌های داخل شهر قم
مطالبه مردم برای ساماندهی قبرستان نو
دیدار مدیرکل اوقاف استان با شهردار قم
بازدید خبرنگاران از شهربازی سرزمین شادی
مصوبات سفر نخست رئیس‌جمهور به قم اجرایی نشده است
سرنوشت مصوبات دور نخست سفر رئیس‌جمهور به قم در حوزه شهری
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.