ضرورت تقویت آموزش پسماند در مدارس و مساجد

امام‌جمعه قم گفت: سازمان مدیریت پسماند در راستای ارائه محتوای آموزشی و بیان تأثیرات اجتماعی آن، می‌بایست اهالی مسجد و دانش‌آموزان را بیش‌ازپیش مورد توجه و اهتمام قرار دهد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
ضرورت تقویت آموزش پسماند در مدارس و مساجد
شناسه : 84332 | انتشار : ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمد سعیدی در دیدار با معاون خدمات شهری، مدیرعامل و مسئولان سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم که به مناسبت هفته زمین پاک انجام شد، اظهار کرد: مباحث و موضوعات آموزشی و ارزشمند باید در دو جنبه نظری و کارگاهی ارائه شود تا تأثیرگذار بوده و از منظر تربیتی و عبرت‌آموزی مؤثر باشد.

امام‌جمعه قم ادامه داد: سازمان مدیریت پسماند در راستای ارائه محتوای آموزشی و بیان تأثیرات اجتماعی آن، می‌بایست دو گروه مخاطب را بیش‌ازپیش مورد توجه و اهتمام قرار دهد و آن مخاطبان مدرسه و مساجد هستند.

وی با بیان اینکه محتوا و فرهنگ پسماند باید در کتاب‌های درسی قرار گیرد، اظهار کرد: همه افراد جامعه به‌ویژه دانش آموزان باید در خصوص تولید، نگهداری، بازیافت و مراحلی که مربوط به پسماند و فرهنگ آن است آگاهی پیدا کنند و این امر باید در متن کتاب‌های درسی دیده شود .

نماینده ولی‌فقیه در استان قم گفت: تمام افراد در هر مقام و جبهه‌ای با موضوع پسماند برخورد دارند و این موضوع برای یک بخش جامعه نیست، بلکه تمام افراد را در هر موقعیت و مقام شامل می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه باید با گروه‌های مؤثر مانند هیئات و خانم‌های خانه‌دار، برنامه‌های آموزشی را پیش برد، یادآور شد: خانم‌های خانه‌دار از بهترین مبلغان مباحث آموزشی هستند و می‌توانند در خصوص موضوعات پسماند و بازیافت در جمع‌های خود تبلیغ کنند .

آیت‌الله سعیدی یادآور شد: دشمنان اسلام از ظرفیت بانوان برای کارهای عجیب‌وغریب استفاده می‌کنند و این در حالی است که این ظرفیت می‌تواند در امور فرهنگی و آموزشی مفید و ارزشمند مورداستفاده قرار گیرد.

نوشته های مشابه
آمادگی مدیریت شهری برای میزبانی از سفر رئیس‌جمهوری
آتش‌سوزی کارخانه پرس ضایعات کارتن در شهرک راش قم مهار شد
بلوار جعفر طیار(ع) به صورت رسمی افتتاح می‌شود
ضرورت اهتمام دولت به تقویت ناوگان اتوبوسرانی قم
حضور ۲۴ تیم در نخستین رویداد فناورانه مدیریت شهری و فرهنگ شهروندی قم
کاهش وابستگی شهرداری قم به محصولات غیربومی با همکاری دانش‌بنیان‌ها
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.