۶ هزار تن پسته در قم برداشت می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم با بیان اینکه پسته کاری در بخش باغبانی قم می‌درخشد، گفت: یک‌هزار و ۶۰۰ نفر از کشاورزان قمی در زمینه تولید این محصول فعالیت می‌کنند و پیش‌بینی می‌شود امسال ۶ هزار تن پسته در استان برداشت شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
۶ هزار تن پسته در قم برداشت می‌شود
شناسه : 58611 | انتشار : ۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایرنای قم، محمدرضا حاجی رضا گفت: با آغاز فصل پاییز روزهای برداشت محصول پسته از باغ های قم فرا می‌رسد و در همین رابطه پیش‌بینی می‌شود امسال ۶ هزار تن پسته در استان برداشت شود.

وی بیان داشت: پسته کاری در بخش باغبانی قم می‌درخشد و اکنون ۱۴ هزار هکتار باغ پسته در این استان موجود است که هفت‌هزار و ۵۰۰ هکتار آن بارور است و یک‌هزار و ۶۰۰ نفر از کشاورزان قمی در زمینه تولید این محصول فعالیت می‌کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم با اشاره به اینکه ظرفیت پسته کاری در استان قم بسیار ویژه‌ است، افزود: پسته کاری علاوه بر تناسب با شرایط آب و هوایی قم از نظر اقتصادی نیز برای بخش کشاورزی استان ارزش افزوده مناسبی ایجاد می‌کند.

حاجی رضا ادامه داد: نیاز است تا فرآیند کشت پسته در قم بر اساس مباحث دانش بنیان متحول شود و شاهد افزایش عملکرد و برداشت بیشتر محصول در باغ‌های پسته استان باشیم.

وی گفت: کشت پسته برای کشاورزی قم مهم است و به همین دلیل برای افزایش سطح کمی و کیفی تولید این محصول با همکاری کشاورزان استان از جدیدترین فناوری‌های علمی استفاده خواهیم کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم تأکید کرد: به طور حتم نیاز است تا موضوع سلامت محصول مورد توجه پسته‌کاران استان باشد و در این رابطه باید بتوانیم با رعایت استانداردهای تعیین شده در بازارهای بین‌المللی حضور موفق داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز در استان قم علاوه بر موفقیت‌های کسب شده در زمینه تولید پسته، بسترهای لازم برای فرآوری این محصول در بالاترین سطح کیفی نیز فراهم شده‌است.

نوشته های مشابه
آمادگی مدیریت شهری برای میزبانی از سفر رئیس‌جمهوری
آتش‌سوزی کارخانه پرس ضایعات کارتن در شهرک راش قم مهار شد
بلوار جعفر طیار(ع) به صورت رسمی افتتاح می‌شود
ضرورت اهتمام دولت به تقویت ناوگان اتوبوسرانی قم
حضور ۲۴ تیم در نخستین رویداد فناورانه مدیریت شهری و فرهنگ شهروندی قم
کاهش وابستگی شهرداری قم به محصولات غیربومی با همکاری دانش‌بنیان‌ها
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.