سیر نزولی وضعیت عفاف و حجاب در جامعه

دادستان قم با تأکید بر اینکه وضعیت فعلی عفاف و حجاب در جامعه به هیچ عنوان قابل قبول نبوده و روز به روز هم سیر نزولی به خود می‌گیرد، گفت: متأسفانه چالش‌ها و دغدغه‌های اقتصادی سال‌های اخیر، عاملی برای به حاشیه رفتن فریضه امر به معروف و نهی از منکر شده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
سیر نزولی وضعیت عفاف و حجاب در جامعه
شناسه : 47688 | انتشار : ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت الاسلام حسن غریب دادستان قم در جمع طلاب و فضلای گلپایگانی مقیم حوزه علمیه قم با بیان اینکه دادستان به عنوان مدعی العموم وظیفه دارد تا با جرائمی که جنبه عمومی دارد برخورد کند، اظهار داشت: موضوع حجاب و عفاف از جمله مسائلی است که بازخواست‌های متعددی از سوی مؤمنین صورت می‌گیرد. این مسئله در جامعه به هیچ عنوان قابل قبول نبوده و روز به روز سیر نزولی به خود می‌گیرد.

وی، فضای مجازی و رهاشدگی مطلق در این فضا را مهمترین عامل شکل‌گیری آسیب‌های حوزه حجاب و عفاف توصیف کرد و اذعان داشت: ترویج ولنگاری فرهنگی و تزلزل بنیان خانواده از جمله رویکردهای دشمنان اسلام در مواجهه با کشورهای اسلامی است.

دادستان قم با بیان اینکه تمام مطالبه‌گری در حوزه چالش‌های اجتماعی و فرهنگی به سمت دادستان‌ها خالی از ایراد نیست، اظهارداشت: برخی از دستگاه‌ها در حوزه‌های فرهنگ دینی به ویژه حوزه عفاف و حجاب فعالیت می‌کنند و قرارگاه کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی دادسرا نیز بنا به رسالت و وظیفه خود، حجم عظیمی از اقدامات را برای مقابله با چالش‌های اجتماعی داشته است.

دادستان قم با بیان اینکه گزارش‌های مردمی در رابطه با مفاسد اقتصادی و اجتماعی بلافاصله پیگیری می‌شود، خاطرنشان کرد: ریشه بسیاری از چالش‌ها و مشکلات اجتماعی در همان نقطه سرآغاز خشکانده می‌شود.

غریب به موضوع سگ گردانی و دوچرخه سواری بانوان در معابر عمومی اشاره کرد و اذعان داشت: متأسفانه چالش‌ها و دغدغه‌های اقتصادی روزهای اخیر، عاملی برای به حاشیه رفتن فریضه امر به معروف و نهی از منکر بوده و این مهم کمتر مورد توجه آحاد مردم قرار می‌گیرد.

وی در ادامه گزارشی از فعالیت‌های قرارگاه کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی دادسرا ارائه کرد و اظهار داشت: عمل درست و دقیق به فریضه امر به معروف و نهی از منکر و بهره‌گیری از زبان مهرورزانه بسیار تأثیرگذار است.

دادستان قم ضمن تبیین برخی از آسیب‌های پیرامونی موضوع عفاف و حجاب، تأکید کرد: این موضوع باید بیش از پیش مورد توجه حوزه‌های علمیه و طلاب به ویژه خطبا و وعاظ قرار گیرد.

وی همچنین اذعان داشت: پیامک‌های کلاهبردارانه از جمله موضوعاتی است که روزانه قربانیان خود را با هدایت آنها به سمت درگاه اینترنتی شکار و حساب‌های بانکی را خالی می‌کنند و روحانیون می‌توانند در این رابطه نیز روشنگری کنند. 

غریب در بخش پایانی سخنان خود ضمن ذکر مصادیقی، به برخی از موضوعات پرونده‌های پر مخاطب اشاره کرد و اظهار داشت: شهوت، وجه مشترک بخش قابل توجهی از گروه‌های انحرافی و التقاطی است.

نوشته های مشابه
آغاز مرحله جدید طرح «قم در مسیر تحول»
برگزاری جشنواره خانوادگی مسابقات تیر و کمان ویژه کارکنان شهرداری قم
وضعیت قبرستان نو در شأن مجاورت حرم نیست
واگذاری ۱۴۴۲ قبر جایگزین برای قبور آرامستان‌های داخل شهر قم
مطالبه مردم برای ساماندهی قبرستان نو
دیدار مدیرکل اوقاف استان با شهردار قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • غلامرضاترکمن

    تاریخ : 27 - بهمن - 1400

    باسلام خدمت شما
    لطفادرموردلباس هم تحقیق کنید.اگرتوانستیددرقم لباس مناسب برای بانوان در لباسفروشیها پیداکنید!
    شماکه دلسوزحجاب بانوان هستید
    تاحالا چندباربه لباس فروشیهاو…سرزده اید
    هیچ میدانید لباسهای مبتذل خیلی راحت وباقیمت کم موجودمیباشندودرعوض لباس معقول..


    پاسخ