احداث مسیرهای سلامتی و دوچرخه‌سواری در بوستان‌های پردیسان

مدیر منطقه هشت شهرداری قم با بیان اینکه بیشترین سرانه فضای سبز شهر قم مربوط به منطقه پردیسان است که این سرانه در حال نزدیک شدن به استانداردهای جهانی است، گفت: بیشتر بوستان‌هایی که در دو سال اخیر در منطقه پردیسان احداث شده مسیر سلامت و مسیر دوچرخه‌سواری دارد که با استقبال شهروندان مواجه شده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
احداث مسیرهای سلامتی و دوچرخه‌سواری در بوستان‌های پردیسان
شناسه : 40658 | انتشار : ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، محمد رمضانی با اشاره به تلاش مدیریت شهری در سال‌های گذشته برای افزایش سرانه‌های فضای سبز در شهر، گفت: در سال‌های اخیر نهضتی که در توسعه فضای سبز در شهر قم آغازشده واقعاً مثال زدنی بود، به شکلی که تنها بنای توسعه کمی نبود و کیفیت نیز افزایش قابل توجهی پیدا کرد.

وی با بیان اینکه امروز شاهد کاشت گونه‌های مثمر، زیبا و متناسب با اقلیم قم هستیم، ابراز کرد: سرانه فضای سبز پردیسان در شرایط بسیار خوبی بوده و از متوسط سرانه شهری قم بالاتر است.

مدیر منطقه هشت شهرداری قم با اشاره به احداث بوستان بانوان در پردیسان، تصریح کرد:  بوستان بانوان با همتی که در مدیریت شهری شکل گرفت سال گذشته افتتاح شد و امکانات خوبی هم برای بانوان منطقه ایجادشده و با همکاری بسیج نیز کار فرهنگی در این بوستان انجام می‌شود.

وی از تلاش برای احداث بوستان در محلات مسکن مهر پردیسان خبر داد و افزود: در هر یک از محلات منطقه تلاش شده بوستان محل‌های احداث شود که عموماً در کنار مسجد اصلی محله بوده و فضایی به عنوان مرکز محله تشکیل می‌دهد؛ همچنین در معابر اصلی منطقه ازجمله بلوار امامت و خیابان ابوطالب نیز در حال احداث بوستان هستیم.

رمضانی افزود: بیشتر بوستان‌هایی که در دو سال اخیر در منطقه پردیسان احداث شده مسیر سلامت و مسیر دوچرخه‌سواری دارد که تأثیر زیادی در رضایت‌مندی شهروندان داشته است.

وی خاطرنشان کرد: به همت معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری، بوستان تخصصی دوچرخه و پارک ترافیک شامل هفت پیست حرفه‌ای دوچرخه‌سواری در حال احداث بوده و طراحی بسیار ویژه‌ای دارد و با توجه به اینکه دو طرف بلوار اجرا می‌شود در طراحی پل اتصالی پیش‌بینی‌شده، جالب توجه است. 

نوشته های مشابه
آمادگی مدیریت شهری برای میزبانی از سفر رئیس‌جمهوری
آتش‌سوزی کارخانه پرس ضایعات کارتن در شهرک راش قم مهار شد
بلوار جعفر طیار(ع) به صورت رسمی افتتاح می‌شود
ضرورت اهتمام دولت به تقویت ناوگان اتوبوسرانی قم
حضور ۲۴ تیم در نخستین رویداد فناورانه مدیریت شهری و فرهنگ شهروندی قم
کاهش وابستگی شهرداری قم به محصولات غیربومی با همکاری دانش‌بنیان‌ها
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.