به‌دنبال اجرای عدالت فرهنگی در دوره جدید هستیم/ عقب افتادگی‌های فرهنگی و هنری کشور جبران می‌شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به تأثیر ویروس کرونا بر فعالیت‌های فرهنگی و هنری کشور اشاره کرد و گفت: با واکسیناسیون عمومی مردم، عقب‌افتادگی‌های فرهنگی و هنری کشور طی دو سال گذشته جبران خواهد شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
به‌دنبال اجرای عدالت فرهنگی در دوره جدید هستیم/ عقب افتادگی‌های فرهنگی و هنری کشور جبران می‌شود
شناسه : 40618 | انتشار : ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز پنجشنبه با سفر به قم، ضمن زیارت حضرت معصومه(س) با چند تن از علما و مراجع عظام تقلید دیدار کرد.

 دیدار محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با آیت الله نوری همدانی

اسماعیلی در دیدار با آیت‌الله نوری همدانی از مراجع تقلید، گفت: در حوزه‌های مختلف با رویش‌های انقلابی جوانان روبه رو بوده‌ایم و دولت مردمی کنونی باید بتواند این ظرفیت‌ها را به‌کار بگیرد.

وی گفت: حوزه فرهنگ دینی غنی است و ما باید بسترهای شکوفایی فرهنگ غنی دینی را با حضور جوانان انقلابی و رویش‌های شکل گرفته فراهم کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: احیای ارزش‌های انقلابی، اسلامی، هنر و فرهنگ دینی در صدر فعالیت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دوره جدید خواهد بود.

اسماعیلی ابراز داشت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تنها وزارتخانه‌ای است که پسوند اسلامی دارد اما با این وجود در برخی سال‌ها دچار عقب‌ماندگی‌هایی شده ‌است.

 دیدار محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با آیت سعیدی تولیت حرم حضرت معصومه (س)

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در دیدار با با تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(سلام‌الله‌علیها)، گفت: در دوره جدید تلاش می‌کنیم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مسیر و اهداف اولیه خود برگردد و نگاه مکتبی و دینی بر آن مترتب شود.

وی افزود: عدالت فرهنگی باید در دوره جدید در کشور عملیاتی شود و فرهنگ و هنر نباید در چند فرد یا چند هنر خاص محدود شود.

اسماعیلی یادآور شد: طبق برنامه دولت سالانه یک میلیون مسکن جدید در کشور احداث خواهد شد و ما در تلاش هستیم تا پیوست فرهنگی در واحدهای جدید در عرصه معماری و طراحی به کار گرفته شود.

وی تصریح کرد: رئیس جمهوری نسبت به مسئله فرهنگ و تقویت این حوزه نگاه کاملاً مثبتی داشته و همراه و همگام با سیاست‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: اصلاح ساختار رسانه‌ای کشور بر مبنای منویات مقام معظم رهبری در دست پیگیری است و در این عرصه باید از پشتوانه نظری حوزه علمیه استفاده مطلوبی ببریم.

 دیدار محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با آیت الله خاتمی  عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری

اسماعیلی همچنین در دیدار با سید احمد آیت‌الله احمد خاتمی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، گفت: دشمن آرایش رسانه‌ای خطرناکی علیه انقلاب و کشور ما ترتیب داده و باید بتوانیم با استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود آن را به نفع جبهه انقلاب و مومنان تغییر بدهیم.

وی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تلاش است تا منویات مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ، ارتباطات و رسانه را جامه عمل پوشانده و فرهنگ را به جایگاه واقعی خود برساند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: اگر موضوعات فرهنگی اصلاح نشود معضلات اقتصادی و اجتماعی به‌رغم اولویتی که دارد به سرانجام نخواهد رسید.

 دیدار محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با آیت الله بوشهری ریاست جامعه مدرسین حوزه علیمه قم

اسماعیلی همچنین در دیدار با آیت‌الله حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به تأثیر ویروس کرونا بر فعالیت‌های فرهنگی و هنری کشور اشاره کرد و گفت: با واکسیناسیون عمومی مردم، عقب افتادگی‌های فرهنگی و هنری کشور طی دو سال گذشته جبران خواهد شد.

وی افزود: دولت سیزدهم در حالی فعالیت خود را آغاز کرده که به دلیل شیوع ویروس کرونا در دو سال گذشته بسیاری از فعالیت های اجتماع محور فرهنگی و هنری در وضعیت تعطیل قرار داشته‌است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: روز گذشته با واکسیناسیون یک میلیون نفر رکورد واکسیناسیون در کشور شکسته شد و امروز نیز ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار دوز واکسن جدید وارد کشور شده که می‌تواند با بهبود واکسیناسیون عمومی آغاز فعالیت های فرهنگی و هنری را سرعت ببخشد.

اسماعیلی با تأکید بر اینکه شروع فعالیت‌های اجتماعی محور فرهنگی منوط به ایمنی جمعی است، اضافه کرد: طبق برنامه ریزی دولت بزودی تمام افراد بالای ۱۸ سال کشور واکسینه خواهند شد.

وی با بیان اینکه فرهنگ پیشران اقدامات دولت سیزدهم است، یادآور شد: بازتعریف رسانه ای جبهه انقلاب در دستور دولت است و با تقویت جبهه رسانه‌ای انقلاب باید از حالت انفعال در عرصه اصلاع رسانی، فرهنگ سازی و اقناع کنندگی خارج شویم.

نوشته های مشابه
آتش‌سوزی کارخانه پرس ضایعات کارتن در شهرک راش قم مهار شد
بلوار جعفر طیار(ع) به صورت رسمی افتتاح می‌شود
ضرورت اهتمام دولت به تقویت ناوگان اتوبوسرانی قم
افتتاح متروی قم به دور دوم سفر رئیس‌جمهور هم نرسید
آغاز مرحله جدید طرح «قم در مسیر تحول»
وضعیت قبرستان نو در شأن مجاورت حرم نیست
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.