حفر پنج هزار حلقه چاه برای جمع‌آوری آب‌های سطحی در قم

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر امور خدمات شهری شهرداری قم گفت: برای حل مشکل آب‌های سطحی نزدیک به پنج هزار حلقه چاه در سطح شهر حفر شده و همچنان احداث کانال‌های سطحی در دستور کار است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
حفر پنج هزار حلقه چاه برای جمع‌آوری آب‌های سطحی در قم
شناسه : 40448 | انتشار : ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سیدمحسن میرهادی با اشاره به اهمیت هدایت و جمع‌آوری آب‌های سطحی در سطح شهر، اظهار کرد: در سال‌های گذشته تلاش‌های زیادی در این زمینه انجام‌گرفته و بیش از ۸۰ درصد نقاط بحرانی آب‌گرفتگی رفع شده است.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد کانال‌های آب‌های سطحی و حفر چاه در سال‌های اخیر در دستور کار مدیریت شهری بوده و تا حدود زیادی شاهد بهبود وضعیت بوده‌ایم.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر امور خدمات شهری شهرداری قم ادامه داد: برای حل مشکل آب‌های سطحی نزدیک به ۵ هزار حلقه چاه در سطح شهر حفر شده و همچنان احداث کانال‌های سطحی در دستور کار است.

وی با بیان اینکه برخی از آب‌گرفتگی‌های سطح شهر به علت مشکلات فراشهری است، تصریح کرد: تلاش‌ها و هماهنگی‌های بین دستگاهی در سال‌های گذشته برای حل این مشکل صورت گرفته است ولی همچنان یکی از دغدغه‌ها با آغاز بارندگی‌ها، حل مشکلات این نقاط فراشهری است.

میرهادی از آمادگی کامل عوامل شهرداری برای رفع آب‌گرفتگی‌های احتمالی و جمع‌آوری آب‌های سطحی سطح شهر خبر داد و افزود: یکی از مشکلات عمده در ایجاد آب‌گرفتگی‌ها، انسداد مسیرهای انهار شهری و عدم اتصال آن‌ها به یکدیگر است که نیاز بوده شهروندان در این زمینه با پرهیز از رهاسازی پسماندها و زباله‌ها، مجموعه مدیریت شهری را برای کاهش مخاطرات آب‌گرفتگی‌های احتمالی حمایت کنند.

نوشته های مشابه
آمادگی مدیریت شهری برای میزبانی از سفر رئیس‌جمهوری
آتش‌سوزی کارخانه پرس ضایعات کارتن در شهرک راش قم مهار شد
بلوار جعفر طیار(ع) به صورت رسمی افتتاح می‌شود
ضرورت اهتمام دولت به تقویت ناوگان اتوبوسرانی قم
حضور ۲۴ تیم در نخستین رویداد فناورانه مدیریت شهری و فرهنگ شهروندی قم
کاهش وابستگی شهرداری قم به محصولات غیربومی با همکاری دانش‌بنیان‌ها
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.