مدیرکل میراث فرهنگی قم خبر داد

جانمایی ۴ منطقه برای تشکیل بازارچه دائمی صنایع دستی در قم/ خواستار افزایش سهمیه بیمه هنرمندان قم هستیم

شهر بیست/ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قم گفت: در حال رایزنی برای جانمایی ۴ منطقه برای تشکیل بازارچه دائمی صنایع دستی در قم هستیم.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
جانمایی ۴ منطقه برای تشکیل بازارچه دائمی صنایع دستی در قم/ خواستار افزایش سهمیه بیمه هنرمندان قم هستیم
شناسه : 8504 | انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، حمید یزدانی در آیین تجلیل از هنرمندان و پیشکسوتان صنایع‌دستی که در سالن اجتماعات اداره کل میراث فرهنگی قم برگزار شد، افزود: عمده مشکلات صنایع‌دستی، بیمه هنرمندان این صنایع و نبود بازارچه دائمی برای فروش صنایع‌دستی در استان قم است که این امر با جدیت در حال پیگیری است.

وی افزود: برای مشکل بازارچه دائمی با مسئولان شورای شهر جلساتی برگزار و در حال رایزنی برای جانمایی ۴ منطقه برای تشکیل بازارچه دائمی هستیم در تلاش هستیم تا با همکاری بخش خصوصی یک زمین ۲ هزار متری در اختیار ما قرار گیرد، اگر این امر تحقق یابد فروش و بازار خوبی برای هنرمندان ایجاد خواهد شد.

مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قم بیان کرد: در این زمینه قرار شد بازارچه‌ای در بازار کهنه ایجاد شود که نیاز به اعتبار ۷ میلیارد تومانی بود و سازمان میراث فرهنگی ۳ میلیارد تومان آن را تأمین و قرار شد ۳ میلیارد تومان دیگر از منابع و اعتبارات استانی تأمین شود.

وی با اشاره به مشکلات بیمه هنرمندان صنایع‌دستی استان قم، گفت: این مشکل ملی است و هر استانی در زمینه بیمه هنرمندان خود سهمیه‌ای دارد و به رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس مجمع نمایندگان استان قم در مجلس نامه‌نگاری شده و درخواست افزایش سهمیه بیمه هنرمندان قم را داشتیم.

یزدانی از هنرمندان خواست تا در امر برند سازی محصولات خود اقدام و خود هم در زمینه بازاریابی و فروش محصولات ایده جدیدی داشته باشند.

در این جلسه هنرمندان و پیشکسوتان صنایع‌دستی که در رشته‌های مختلف حضور داشتند مشکلات خود را از جمله نبود بیمه، حمایت مادی و معنوی، وجود بازارچه دائمی و محلی برای فروش و مشکلات برندسازی محصولات خود را عنوان کردند.

گفتنی است؛ در پایان چند نفر از هنرمندان فعال و پیشکسوتی که چندین سال در زمینه این هنر فعالیت داشتند با اهدای لوح تقدیری تقدیر و تجلیل شدند.

نوشته های مشابه
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
تشریح مراحل اجرای تقاطع سپاه
ظرفیت احداث شهربازی در بوستان جوان قم
تقدیر تولیت آستان قدس رضوی و شهرداران کشور از شهردار قم
اجلاسیه سراسری روئسای شوراهای شهر به میزبانی قم برگزار می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.