در پاسخ به «شهر۲۰» عنوان شد

انتقاد شدید عضو شورای شهر قم از دولت/ می‌خواهند خط B مترو را هوا کنند/ به هیچ قیمتی از مترو نمی‌گذریم

مجید اخوان رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای شهر قم با تأکید بر اینکه خط B مترو را حاضر نیستیم به هیچ قیمتی از دست بدهیم و باید احیا شود، گفت: دولت خط B مترو قم را متوقف کرده است، این موضوع را باید مطالبه کرد، در غیر این صورت دولت این پروژه را هوا خواهد کرد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
انتقاد شدید عضو شورای شهر قم از دولت/ می‌خواهند خط B مترو را هوا کنند/ به هیچ قیمتی از مترو نمی‌گذریم
شناسه : 84247 | انتشار : ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، مجید اخوان امروز در نشست خبری روئسای کمیسیون‌های تخصصی شورای شهر قم که در آستانه روز ملی شوراها در سالن رضوان شهرداری قم برگزار شد، در پاسخ به پرسش خبرنگار «شهر۲۰» در خصوص حذف خط B مترو قم، اظهار کرد: اگر مونوریل از پردیسان شروع می‌شد به لحاظ پوشش جمعیتی توجیه داشت اما بحث اصلی ما این است که خط B مترو خیابان‌های اصلی قم را پوشش می‌دهد در حالی که مونوریل جایی را تا پردیسان پوشش نمی‌دهد.

وی تصریح کرد: خیابان‌های اصلی و کلیدی قم شامل بلوار صدوق، بلوار امین، صفائیه، حرم، بازار و خیابان باجک است، اگر قرار باشد این خیابان‌ها پوشش داده نشود که اجرای مونوریل به درد مردم نمی‌خورد و فایده ندارد.

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای شهر قم افزود: خط B مترو را حاضر نیستیم به هیچ قیمتی از دست بدهیم و باید احیا شود.

اخوان افزود: وقتی برای پروژه مشاور گرفتیم و می‌گوید ادامه مونوریل تا پردیسان توجیه ندارد، برای چه باید از جیب مردم قم برای پروژه‌ای که هم تأیید فنی ندارد و هم منجر به حذف خط B مترو می‌شود هزینه کنیم؟ ما در برابر مردم مسئولیم و باید جوابگو باشیم.

وی در خصوص اینکه ۲۹ هزار میلیارد تومان بودجه پیش‌بینی شده برای ادامه مونوریل تا پردیسان را چه کسی تقبل می‌کند، گفت: قانون حمل‌ونقل ریلی می‌گوید پنجاه درصد دولت و پنجاه درصد شهرداری باید پرداخت کند اما همان پنجاه درصد را باید صرف کاری کنیم که برای مردم توجیه داشته باشد و مثمر ثمر باشد و بنده بر مبنای نظر مشاور تأکید می‌کنم اعتقادی به ادامه مونوریل تا پردیسان ندارم.

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای شهر قم در واکنش به اصرار خبرنگاران در خصوص تصمیم دولت برای خط B متروی قم، گفت: دولت خط B مترو قم را متوقف کرده است، این موضوع را باید مطالبه کرد، در غیر این صورت دولت این پروژه را هوا خواهد کرد.

نوشته های مشابه
مهار آتش‌سوزی یک مجتمع مسکونی در پردیسان
«ژاو» در راه اسپانیا
تشریح برنامه‌های حرم حضرت معصومه(س) در دهه کرامت/ ضریح رأس‌الحسین(ع) در قم رونمایی می‌شود
تحول در حوزه‌های منظر شهری و گردشگری با اجرای طرح‌ها مطالعاتی در قم
مالیات بر ارزش‌افزوده صرف توسعه شهر قم می‌شود
اجرای ۲۰۰۰ پروژه با پیشرفت ۹۰ درصدی در شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.