تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل

استاندار قم با اشاره به تأکید رئیس جمهور برای تکمیل پروژه نیمه‌تمام مونوریل، گفت: این پروژه در ۴.۷ کیلومتر بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و ۴۰ درصد دیگر باید کار انجام شود تا مردم بتوانند از این پروژه استفاده کنند. در فاز نخست باید کاری که نیمه‌تمام رها شده آغاز شود و در فازهای بعدی کاری که منافع مردم در آن باشد، انجام خواهد شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
شناسه : 84504 | انتشار : ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید محمد آقامیری به همراه شهردار قم و مدیرعامل سازمان قطار شهری از پروژه مونوریل قم و همچنین ایستگاه میدان مطهری متروی قم بازدید کرد.

وی در این بازدید در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به سفر ریاست محترم جمهوری به قم در روزهای آینده اظهار کرد: آیت‌الله رئیسی، ریاست محترم جمهور از روز نخست عقیده داشتند که در استان قم سرمایه‌گذاری عظیمی در پروژه مونوریل صورت گرفته و حالا نیمه‌تمام رها شده که باید تکمیل شود.

استاندار قم افزود: سیاست کلی‌تر آیت‌الله رئیسی این است که تمام کارهای نیمه‌تمام که روزی شروع شده‌اند باید در این دولت به اتمام برسند.

آقامیری با اشاره به اینکه سرمایه کشور در پروژه مونوریل صرف شده اظهار کرد: باید مردم از این سرمایه بهره‌مند شوند.

وی به مختصات پروژه مونوریل قم اشاره کرد و گفت: این پروژه در ۴.۷ کیلومتر بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و ۴۰ درصد دیگر باید کار انجام شود تا مردم بتوانند از این پروژه استفاده کنند.

استاندار قم با اشاره به اینکه عزم دولت در پروژه مونوریل جدی است اظهار داشت: از روز نخست که من به عنوان خادم مردم به قم آمدم، مسئله تکمیل مونوریل از تأکیدات آقای رئیس جمهور بود و در برنامه کاری بنده نیز قرار گرفت.

آقامیری با اشاره به جلسات کارشناسی درباره مونوریل ادامه داد: در فاز نخست باید کاری که نیمه‌تمام رها شده آغاز شود و در فازهای بعدی کاری که منافع مردم در آن باشد، انجام خواهد شد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا مونوریل قم با حضور رئیس جمهور کلنگ‌زنی می‌شود، گفت: پروژه‌ای که یک بار کلنگ‌زنی شده باشد، مجدد کلنگ‌زنی نمی‌شود اما امکان دارد این پروژه در برنامه بازدیدهای آقای رئیس جمهور قرار بگیرد.

استاندار قم افزود: آقای رئیس جمهور درباره دو پروژه نیمه تمام یعنی مونوریل و فرودگاه دستور داده‌اند که حتماً باید پیگیری شود و در این پروژه‌های اراده لازم برای انجام کار بوجود آمده است.

آقامیری خاطرنشان کرد: همدلی میان تمام مسئولان ایجاد شده که مونوریل باید تکمیل شود و این گام نخست است. در گام بعدی باید برنامه‌ریزی و زمان‌بندی ادامه پروژه است که بر اساس توافقات بعدی پیگیری می‌شود.

استاندار قم در خصوص پروژه متروی قم نیز اظهار کرد: دولت سیزدهم برای پروژه متروی قم ۱۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت و یک‌هزار میلیارد تومان نیز برای مونوریل تخصیص داده و این گام اولی است که برداشته شده است.

وی با بیان اینکه دولت مصمم است موضوعات حمل‌ونقل داخل شهر را به هر روش ممکن حل کند، افزود: تلاش می‌کنیم که در زمان‌بندی ۶ یا ۷ ماه آینده اولین رام قطار برای متروی استان را تأمین کنیم.

استاندار قم انجام مقدمات لازم برای این امر را مستلزم بر طرف شدن موانع ارزی دانست و افزود: خرید واگن جزو واردات محسوب می‌شود که پیگیری‌ها دراین خصوص انجام شده و امید داریم این مسئله در کوتاه‌ترین زمان حل شود.

نوشته های مشابه
ضابطیان مهمان شهر کتاب قم می‌شود
اجرای پویش مردمی‌سازی مصرف انرژی در ۱۰۰ مدرسه قم
حضور انتشارات «خادم الرضا» در بخش مجازی نمایشگاه کتاب تهران
هوشمندسازی ۱۰ تقاطع همسطح در قم
«گنبد بیزانسی» در ساخت‌وساز شهر قم ممنوع است
طرح ۴۰۰ هکتاری پیرامون حرم حضرت معصومه(س) تدوین می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.