کسب رتبه نخست منطقه یک قم در ارزیابی شاخصه‌های مدیریت بحران

مدیر منطقه یک شهرداری قم از کسب رتبه نخست این منطقه شهری در ارزیابی شاخص‌های یازده‌گانه مدیریت بحران در سطح مناطق شهری خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
کسب رتبه نخست منطقه یک قم در ارزیابی شاخصه‌های مدیریت بحران
شناسه : 84202 | انتشار : ۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، محمدحسین علی‌اکبری در جلسه فصلی ستاد مدیریت بحران منطقه یک شهرداری قم اظهار داشت: برنامه‌ریزی و مدیریت بحران جایگاه ویژه‌ای در حوزه مسائل شهری پیدا کرده است.

به گفته وی، وقوع بحران‌های انسانی متعدد در شهرها و کلان‌شهرهای دنیا و نیاز به برنامه‌ریزی و مدیریت این‌گونه مسائل سبب شده است تا مدیران و برنامه ریزان شهری نیاز به برنامه‌ریزی بحران را به‌خوبی احساس کنند.

مدیر منطقه یک شهرداری قم ابراز کرد: استقرار بسیاری از سکونتگاه‌های انسانی بر سرزمین‌هایی که در معرض وقوع سوانح طبیعی قرار دارند، لزوم توجه به سیاست‌ها، طرح‌ها و برنامه‌هایی برای کاهش آسیب و مدیریت بحران را اجتناب‌ناپذیر نموده است.

وی با بیان اینکه در مواقع وقوع بحران در نظر داشتن کاهش آسیب و مدیریت بحران تنها یک مقوله مدیریتی نیست، ادامه داد: این موضوع به شدت تابع ویژگی‌های فیزیکی سکونتگاه‌ها بوده و یک ارتباط مستقیم میان مدیریت بحران و برنامه‌ریزی شهری وجود دارد.

علی‌اکبری خاطرنشان کرد: نقش مشارکت اجتماعی در بهبود عملکرد مدیریت بحران فضای شهری نیازمند یک رویکرد منظم و نظام‌مند مبتنی بر مشارکت اجتماعی،‌ حساسیت مدیریتی و یک درک خوب از اهمیت مدیریت بحران از سوی ساکنین است.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.