دولت به دنبال حذف خط B متروی قم/ شورا تحت فشار است

رئیس شورای شهر قم با بیان اینکه اعضای شورا برای حفظ خط B متروی قم هم‌نظرند اما در مورد نحوه ادامه مونوریل اجماع کاملی وجود ندارد، گفت: ما تحت‌فشاریم، دولت به دنبال اجرای مونوریل است و نگرانی جدی برای خط B متروی قم وجود دارد و صراحتاً در یک صورت‌جلسه توقف خط B مترو را ابلاغ کردند و کسانی که می‌گفتند این موضوع یک توهم است، حالا می‌بینند این چنین نیست.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
دولت به دنبال حذف خط B متروی قم/ شورا تحت فشار است
شناسه : 84252 | انتشار : ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، محسن محرری امروز در نشست خبری روئسای کمیسیون‌های تخصصی شورای شهر قم که در آستانه روز شوراها در سالن رضوان شهرداری قم برگزار شد، در خصوص اختلافات اعضای شورای شهر قم، گفت: تلاش شده این اختلافات به مأموریت‌های سازمانی لطمه وارد نکند، به هر حال وجود اختلافات طبیعی است و فقط هم بحث جابه‌جایی رئیس شورا نیست.

وی تصریح کرد: خودمان دوست داشتیم اختلافات‌مان کمتر باشد و بیشتر در داخل شورا حل‌وفصل شود و به رسانه‌ها کشیده نشود.

رئیس شورای شهر قم در خصوص انتقاداتی که نسبت به تعامل و ارتباط شهردار قم با اعضای شورا می‌شود، گفت: شهردار در تمامی جلسات رسمی شورا حاضر است و هر زمان برای جلسات از ایشان دعوت کردیم، حضور پیدا کردند و ارتباط تلفنی نیز با اعضای شورا دارند و مشکلی وجود ندارد.

محرری در بخش دیگری از این نشست درباره اجرای پروژه مونوریل، گفت: در هیچ دوره‌ای از شورای شهر در مورد مونوریل اجماع کاملی نبوده و همیشه اختلاف دیدگاه وجود داشته است.

وی تصریح کرد: این پروژه در دولت قبل به دلیل عدم حمایت مالی و بحث‌های حقوقی و قراردادی متوقف شد.

رئیس شورای شهر قم افزود: تاکنون عمده منابع مالی این پروژه توسط دولت تأمین شده و شهرداری سهم حداقلی داشته است.

محرری با بیان اینکه تکمیل مونوریل از مصوبات سفر ریاست جمهوری است و باید تعیین تکلیف شود، گفت: تکمیل مونوریل مطالبه دولت است اما اختلاف دیدگاه در مباحث کارشناسی وجود دارد.

وی تصریح کرد: سه گزینه برای اجرای پروژه مونوریل وجود دارد، اجرای پروژه تا میدان مطهری، اجرای پروژه تا مصلا و ادامه پروژه تا پردیسان.

رئیس شورای شهر قم افزود: از آنجا که اجرای پروژه مونوریل تا میدان مطهری و مصلا به لحاظ تقاضای سفر جذابیتی نداشت، مقرر شد مطالعه امکان‌سنجی مونوریل به سمت پردیسان انجام شود.

محرری تصریح کرد: بعد از انجام مطالعات فنی، مشاور اظهار نظر کرد با توجه به تصویب خط B متروی قم، ادامه مونوریل توجیه فنی و ترافیکی ندارد و خط B مترو کفایت می کند و اجرای دو خط موازی با ارقام سنگین منطقی نیست، ضمن اینکه دولت و شهرداری هم توان اجرای همزمان این دو پروژه را به صورت همزمان ندارند.

وی افزود: هفته گذشته جلسه‌ای در ریاست جمهوری با حضور منصوری معاون اجرایی رئیس جمهوری برگزار شد و مسئولان دولت تأکید کردند پروژه مونوریل باید راه‌اندازی شود و انتظار دارند مدیریت شهری این پروژه را شروع کند.

رئیس شورای شهر قم تصریح کرد: نحوه شروع پروژه، تأمین منابع مالی و موضوع امتداد پروژه مونوریل نیازمند بحث‌های کارشناسی بیشتری است و نباید تصمیم عجولانه بگیریم، ما شاید در دوره‌های بعدی عضو شورا نباشیم اما باید بتوانیم تصمیمی بگیریم که در آینده پاسخگوی خدا و مردم باشیم.

محرری تصریح کرد: مصوبه جلسه هفته گذشته ریاست جمهوری دیروز ابلاغ شد و شهرداری باید در قالب لایحه‌ای پیشنهادات خود را درباره اجرای پروژه مونوریل به شورا ارائه دهد.

وی با تأکید بر اینکه تصمیم‌گیری درباره پروژه مونوریل از فضای کارشناسی فاصله گرفته و حاکمیتی شده است، گفت: در حال حاضر نظر اجماعی درباره اجرای پروژه مونوریل در شورا وجود ندارد.

رئیس شورای شهر قم همچنین در پاسخ به پرسش‌های خبرنگاران درباره سرنوشت خط B متروی قم، گفت: ما درباره حفظ خط B متروی قم اجماع کاملی داریم.

محرری همچنین اذعان کرد: ما تحت‌فشاریم و دولت اراده دارد مونوریل شروع شود و جای نگرانی جدی برای خط B متروی قم وجود دارد و صراحتاً در صورت جلسه توقف خط B مترو را ابلاغ کردند.

وی تصریح کرد: بعضی می‌گفتند حذف خط B متروی قم یک توهم است اما حالا می‌بینند که این چنین نیست، سازمان برنامه‌وبودجه به صراحت اعلام کرد دولت برای اجرای همزمان ادامه مونوریل تا پردیسان و خط B متروی قم پول نخواهد داد و اگر مونوریل تا پردیسان ادامه پیدا کند، قطعاً خط B متروی قم متوقف خواهد شد و ما در این شرایط باید تصمیم‎‌گیری کنیم.

نوشته های مشابه
مهار آتش‌سوزی یک مجتمع مسکونی در پردیسان
«ژاو» در راه اسپانیا
تشریح برنامه‌های حرم حضرت معصومه(س) در دهه کرامت/ ضریح رأس‌الحسین(ع) در قم رونمایی می‌شود
تحول در حوزه‌های منظر شهری و گردشگری با اجرای طرح‌ها مطالعاتی در قم
مالیات بر ارزش‌افزوده صرف توسعه شهر قم می‌شود
اجرای ۲۰۰۰ پروژه با پیشرفت ۹۰ درصدی در شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.