رئیس کمیسیون عمران شورای شهر قم در پاسخ به «شهر۲۰»:

حفظ خط B متروی قم ضروری است/ زیرگذر امام موسی صدر امسال احداث می‌شود

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر قم با بیان اینکه درباره نحوه اجرای مونوریل باید بحث و تبادل نظر کرد، گفت: خط B متروی قم را برای آینده شهر ضروری می‌دانیم و هیچ‌گاه نباید آن را کنار بگذاریم.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
حفظ خط B متروی قم ضروری است/ زیرگذر امام موسی صدر امسال احداث می‌شود
شناسه : 84256 | انتشار : ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، محمد حسین دهناد امروز در نشست خبری روئسای کمیسیون‌های تخصصی شورای شهر قم که در آستانه روز شوراها در سالن رضوان شهرداری قم برگزار شد، در خصوص پروژه مونوریل، گفت: این پروژه از سال ۱۳۹۴ بلاتکلیف مانده و حتی آجر روی آجر هم گذاشته نشده است.

وی با اشاره به مشکلات پروژه مونوریل، گفت: کسی نه با جمع‌آوری ستون‌های مونوریل موافق است و نه می‌توان آن را به دلیل مشکلات حقوقی و قراردادی رها کرد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر قم با بیان اینکه درباره نحوه اجرای مونوریل باید بحث و تبادل نظر کرد، افزود: خط B متروی قم را برای آینده شهر ضروری می‌دانیم و هیچ‌گاه نباید آن را کنار بگذاریم.

دهناد با اشاره به مشکلاتی پروژه مترو دارد، اضافه کرد: خطA مترو از سال ۱۳۹۰ کلید خورده و هنوز بعد از گذشت ۱۳ سال برای محدوده شش کیلومتری با دو ایستگاه دنبال قطار برای بهره‌برداری هستیم؛ ضمن اینکه همه اعضای شورای ششم تأکید داشتند این پروژه باید تا جمکران امتداد داشته باشد، ضمن اینکه با این سرعت اجرای پروژه مترو احتمال دارد اجرای خط B متروی قم ۲۰ تا ۲۵ سال طول بکشد. 

وی در خصوص نحوه تأمین منابع مالی پروژه مونوریل، گفت: در گذشته اراضی ۷۴ هکتاری پشت بیمارستان مادر به عنوان پشتوانه مالی اجرای مونوریل پیش‌بینی شده و برای ما هم این دغدغه وجود دارد که از محل عوارض مردم، هزینه هنگفتی انجام ندهیم اما در هر صورت این پروژه مقابل چشم ماست و باید تعیین تکلیف شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر قم همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگار «شهر۲۰» در خصوص اختلاف‌نظر با رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر قم برای تقدم اجرای زیرگذر صدر بر تقاطع کیوانفر، گفت: در طرح جامع حمل‌ونقل اولویت‌ها مشخص شده و بحث شخصی مطرح نیست.

دهناد با بیان اینکه زیرگذر امام موسی صدر یکی از پروژه‌های مهم شهری است که در اولویت اجرا قرار دارد، گفت: طراحی فاز دوم این پروژه به پایان رسیده و بحث‌های مربوط به جت‌فن‌ها و تأسیسات و روشنایی تونل در حال انجام است.

وی با بیان اینکه زیرگذر امام موسی صدر به طول ۱.۹ کیلومتر احداث خواهد شد، گفت: ۱۵۰ میلیارد تومان بودجه برای این پروژه پیش‌بینی شده و امسال عملیات اجرایی آن شروع خواهد شد.

نوشته های مشابه
مهار آتش‌سوزی یک مجتمع مسکونی در پردیسان
«ژاو» در راه اسپانیا
تشریح برنامه‌های حرم حضرت معصومه(س) در دهه کرامت/ ضریح رأس‌الحسین(ع) در قم رونمایی می‌شود
تحول در حوزه‌های منظر شهری و گردشگری با اجرای طرح‌ها مطالعاتی در قم
مالیات بر ارزش‌افزوده صرف توسعه شهر قم می‌شود
اجرای ۲۰۰۰ پروژه با پیشرفت ۹۰ درصدی در شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.