برگزاری مراسم اکران مردمی فیلم «پرویزخان» در قم

مراسم اکران مردمی فیلم سینمایی «پرویزخان» با حضور کارگردان و بازیگران این فیلم در پردیس سینمایی «بازار شهر» قم برگزار شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
برگزاری مراسم اکران مردمی فیلم «پرویزخان» در قم
شناسه : 82947 | انتشار : ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، مراسم اکران مردمی فیلم سینمایی «پرویزخان» به نویسندگی و کارگردانی علی ثقفی با حضور جمعی از عوامل این فیلم، هنرمندان و فیلمسازان، پیشکسوتان فوتبال و جمع کثیری از علاقه‌مندان در پردیس سینمایی «بازار شهر» قم برگزار شد.

علی ثقفی نویسنده و کارگردان، علی فرحناک، محسن ساجدی، سید ابوالفضل موسوی، یاسین مسعودی و روزبه رئوفی از بازیگران فیلم «پرویزخان» در این مراسم حضور داشتند و در کنار تماشاگران سینما به تماشای این فیلم نشستند.

تصاویر/ اکران مردمی فیلم سینمایی «پرویزخان» در قم برگزاری مراسم اکران مردمی فیلم «پرویزخان» در قم

*افتخار می‌کنم در قم هستم

علی ثقفی کارگردان فیلم سینمایی «پرویزخان» ضمن قدردانی از حضور علاقه‌مندان و دعوت آن‌ها به تماشای فیلم در سخنانی، اظهار کرد: من در قم متولد شدم و بزرگ‌شده این شهر هستم، افتخار می‌کنم که در خدمت همشهریانم هستم و خیلی خوشحالم که این فیلم را در قم به همراه خانواده و استادان و هنرمندان شهرم می‌بینم.

وی به اکران مردمی فیلم «پرویزخان» در شهرهای مختلف کشور اشاره کرد و گفت: اکران مردمی فیلم در قم برای من متفاوت بوده و بیشتر از هر جای دیگر ارزشمند است و همین‌جا از پدر و مادرم تشکر می‌کنم که از من حمایت کردند و دست‌شان را می‌بوسم.

تصاویر/ اکران مردمی فیلم سینمایی «پرویزخان» در قم برگزاری مراسم اکران مردمی فیلم «پرویزخان» در قم

این فیلمساز قمی در ادامه به پیشینه هنری خود در قم اشاره کرد و اظهار داشت: زمانی که تئاتر را در قم شروع کردم شاگرد استاد علی فرحناک بودم و افتخار شاگردی‌شان را داشتم، زمانی هم که از تئاتر وارد فیلمسازی شدم، از کمک‌های او بهره‌مند شدم.

ثقفی اضافه کرد: زمانی که فیلم اولم را با هزینه شخصی ساختم، برای تولید فیلم دوم پولی نداشتم و مدام به انجمن‌های فیلمسازی می‌رفتم اما استاد فرحناک با هزینه شخصی خود از آن فیلم حمایت کرد و محبت‌شان را هیچ‌وقت فراموش نمی‌کنم؛ امیدوارم هنرجویان استان از بزرگانی مثل ایشان که گوهری در شهر قم هستند، برای پیشرفت خود کمک بگیرند.

تصاویر/ اکران مردمی فیلم سینمایی «پرویزخان» در قم برگزاری مراسم اکران مردمی فیلم «پرویزخان» در قم

*علی ثقفی آینده درخشانی دارد 

در ادامه علی فرحناک از هنرمندان نام‌آشنای استان و از بازیگران فیلم «پرویزخان» در سخنانی با ابراز خرسندی از ساخت اولین فیلم علی ثقفی، اظهار کرد: او سال‌ها در عرصه فیلمسازی تلاش کرد و دوست داشت یک روز فیلم سینمایی بسازد که خوشبخانه به خواسته‌اش رسید.

وی ادامه داد: من همیشه پیگیر کارهای علی ثقفی بودم و خوشحالم اگر به اندازه سر سوزنی توانسته باشم به او کمک کنم که به آرزویش برسد؛ بدون اغراق می‌گویم می‌دانستم که او یک نابغه است و مطمئن باشید آینده بسیار درخشان‌تری از این فیلمساز خواهیم دید.

فرحناک در خصوص نقش خود در فیلم «پرویزخان»، گفت: من در این فیلم نقش کوتاهی دارم اما به دو دلیل برای حضور در این فیلم شوق و انگیزه داشتم، اول بخاطر علی ثقفی و دوم بخاطر سعید پورصمیمی که ثانیه‌ثانیه کنار او بودن تجربه است.

وی تصریح کرد: خوشحالم فیلم در جشنواره درخشید و با استقبال هنرمندان مواجه شد و در بحث داوری هم استحقاق بیشتری داشت اما آنچه که باید دیده می‌شد توانایی علی ثقفی بود که دیده شد.

تصاویر/ اکران مردمی فیلم سینمایی «پرویزخان» در قم برگزاری مراسم اکران مردمی فیلم «پرویزخان» در قم

همچنین محسن ساجدی از دیگر هنرمندان استان قم که در این فیلم نقش کوتاهی دارد، در سخنانی اظهار کرد: ۱۵ سال است که با علی ثقفی رفاقت دارم و افتخار می‌کنم با چنین فیلمسازی کار کردم، همیشه به او می‌گفتم تو یک روز فیلم سینمایی می‌سازی و می‌درخشی که این اتفاق افتاد.

در ادامه، علی ثقفی به معرفی سه بازیگر جوان فیلم «پرویزخان» پرداخت و گفت: زمانی که سید ابوالفضل موسوی به دفتر ما آمد، ۱۱۶ کیلو وزن داشت و فقط چهره‌اش به احمدرضا عابدزاده نزدیک بود، او در دو ماه حدود ۴۰ کیلو وزن کم کرد و باید بگویم در این مدت همه زندگی‌اش نقش عابدزاده شده بود.

وی تصریح کرد: یاسین مسعودی نیز که در نقش کریم باوی ظاهر شد، بازیگر و فوتبالیست توانایی است و خوشحالم که از او در این فیلم استفاده کردیم.

کارگردان فیلم «پرویزخان» همچنین به بازی روزبه رئوفی در نقش «سیروس قایقران» اشاره کرد و گفت: نقش سیروس قایقران، نقش حساسی بود چرا که او در انزلی بسیار محبوب است، با اینکه چند گزینه مطرح را برای این نقش در نظر گرفته بودیم اما نتوانستم به «روزبه رئوفی» نه بگویم و واقعاً برای این نقش وقت گذاشت.

تصاویر/ اکران مردمی فیلم سینمایی «پرویزخان» در قم برگزاری مراسم اکران مردمی فیلم «پرویزخان» در قم

خاطرنشان می‌شود فیلم سینمایی «پرویز خان» که مقطعی از زندگی مرحوم پرویز دهداری سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در دهه ۶۰ را روایت می‌کند، به نویسندگی و کارگردانی علی ثقفی و تهیه‌کنندگی عطا پناهی ساخته شده و پس از حضور در چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر و نامزدی در ۹ رشته برای دریافت سیمرغ بلورین و کسب دو سیمرغ بلورین بهترین فیلم اول و بهترین تدوین و دیپلم افتخار بهترین فیلمنامه، به اکران نوروز رسیده و این روزها در سینماهای سراسر کشور به نمایش درآمده است.

«پرویزخان» به همت سازمان هنری رسانه‌ای «اوج» تولید شده و سعید پورصمیمی، مریم سعادت، خسرو احمدی، حمیدرضا پگاه، بهنام تشکر، علی باقری و المیرا دهقانی در این فیلم نقش‌آفرینی می‌کنند.

*گزارش تصویری اکران مردمی فیلم «پرویزخان» را «اینجا» ببینید.

نوشته های مشابه
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
تشریح مراحل اجرای تقاطع سپاه
ظرفیت احداث شهربازی در بوستان جوان قم
تقدیر تولیت آستان قدس رضوی و شهرداران کشور از شهردار قم
اجلاسیه سراسری روئسای شوراهای شهر به میزبانی قم برگزار می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.