در گفت‌وگو با «شهر۲۰» عنوان شد

واکنش «عباس احمدی» به حواشی قمپز پنجاه‌ونهم

پنجاه‌ونهمین محفل طنز قمپز در حالی با حضور جمع کثیری از علاقه‌مندان برگزار شد که با حواشی و انتقاداتی همراه بود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
واکنش «عباس احمدی» به حواشی قمپز پنجاه‌ونهم
شناسه : 70459 | انتشار : ۰۲ تیر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، پنجاه‌ونهمین محفل طنز قمپز عصر روز چهارشنبه ۳۰ خرداد در حالی با حضور جمع کثیری از علاقه‌مندان در سالن غدیر اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی قم برگزار شد که با حواشی و انتقاداتی همراه بود.

«قمپز» که در این سال‌ها با فاصله زیادی به یکی از خاص‌ترین و پرمخاطب‌ترین محافل ادبی قم تبدیل و همواره با استقبال خوب علاقه‌مندان به شعر طنز مواجه شده، در آخرین محفل بهاری خود به دلیل کمبود فضا و ازدحام جمعیت با بی‌نظمی همراه شد و بخشی از جمعیت حاضر یا کف سالن نشستند یا ایستاده برنامه را دنبال کردند. عده‌ای نیز عطای برنامه را به لقایش بخشیدند و سالن را ترک کردند و عده‌ای هم که اصلاً امکان ورود پیدا نکردند. در این میان حتی بخشی از جمعیت هم که روی صندلی نشسته بودند به سختی صحنه را می‌دیدند و رفت‌وآمد تصویربرداران و عکاسان داخل سالن نیز با موانعی همراه شده بود.  

تصاویر پنجاه و نهمین محفل طنز قمپز با حضور مهدی استاد احمد

این در حالی است که بخش قابل توجهی از مخاطبان قمپز را بانوان و خانواده‌ها تشکیل می‌دهند و نبود سالن بزرگ و با ظرفیت بیشتر در این برنامه به چشم می‌آمد و حتی تعدادی از شاعران و طنزپردازان نیز از ابتدا تا انتهای برنامه ایستاده بودند یا هر چند دقیقه یک‌بار جای خود را با یکدیگر عوض می‌کردند.

عباس احمدی کارشناس مجری محفل طنز قمپز و دبیر دفتر طنز حوزه هنری قم در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر۲۰» توضیحاتی را در این زمینه ارائه داد. او در خصوص اینکه استقبال پرشور از یک محفل ادبی اتفاق بسیار خوبی است اما بستر میزبانی مناسب از مردم نیز باید فراهم شود، گفت: خود من هم واقعاً از دیدن بعضی صحنه‌ها رنج می‌کشم، هم سالن باید تهویه بهتری داشته باشد هم مردم باید روی صندلی بنشینند، بویژه خانواده‌هایی که با کودکان خود حضور پیدا می‌کنند نباید اذیت شوند.

وی با تأکید بر اینکه محفل ادبی باید نظم داشته باشد، گفت: قبلاً هم عرض کردم نهادهای فرهنگی متعددی در قم هستند که سالن‌های باکیفیت و مناسبی دارند اما متأسفانه در اختیار برنامه‌های فرهنگی نظیر «قمپز» قرار نمی‌دهند یا ظاهراً تعریف‌شان از کار فرهنگی با کاری که ما انجام می‌دهیم متفاوت است و برگزاری محفل ادبی را کار فرهنگی نمی‌دانند!

تصاویر پنجاه و نهمین محفل طنز قمپز با حضور مهدی استاد احمد

دبیر دفتر طنز حوزه هنری قم به محدودیت امکانات حوزه هنری اشاره کرد و گفت: حوزه هنری تقریباً در همه جای کشور به جز تهران سالن‌ خوبی ندارد و در بعضی شهرها مثل همدان و اصفهان که سینما دارد، بیشتر برنامه‌ها در سینما برگزار می‌شود اما حوزه هنری قم سینما هم ندارد.

احمدی در خصوص تبلیغات محفل قمپز در شبکه‌های اجتماعی، گفت: ما تبلیغات خاصی نداریم اما اگر بیشتر شود، باید فضای مناسب‌تری را تدارک دید تا اتفاقاتی مثل بی‌نظمی برنامه اخیر تکرار نشود.

این شاعر و طنزپرداز در خصوص اینکه عده‌ای معتقدند «قمپز» در قالب یک برنامه تلویزیونی اجرا شود، گفت: با این موضوع موافق نیستم، به دلیل فضای نسبتاً بازی که در برنامه‌های حضوری وجود دارد از این محفل ادبی استقبال می‌شود اما اگر بخواهیم ممیزی‌های تلویزیون را داشته باشیم، مطمئن باشید شاید برنامه بیشتر دیده شود اما مخاطب خود را از دست می‌دهد.

تصاویر پنجاه و نهمین محفل طنز قمپز با حضور مهدی استاد احمد

احمدی همچنین از نبود حامی مالی برای قمپز گلایه کرد و گفت: سال گذشته یک برنامه با مشارکت شرکت آب و فاضلاب قم داشتیم که حمایت خوبی کردند، با این حال بارها برای برگزاری برنامه‌های مشارکتی با نهادها اعلام آمادگی کردیم اما کمکی نکردند، ضمن اینکه بیشتر مسئولان از طنز ترس دارند و حتی در جلسات ما هم کمتر مسئولی حاضر می‌شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر فقط اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی و مجتمع آموزشی تربیتی هدایت برای برگزاری جلسات و در اختیار قرار دادن سالن با ما همکاری دارند که از مسئولان این دو نهاد فرهنگی تشکر می‌کنیم.

دبیر دفتر طنز حوزه هنری قم همچنین از تعطیلی دو ماهه محفل طنز قمپز خبرداد و خاطرنشان کرد: به دلیل تقارن ماه‌های تیر و مرداد با ایام محرم و صفر، «قمپز» نخواهیم داشت اما امیدواریم در پایان شهریورماه با شرایط مناسب‌تری پذیرای علاقه‌مندان به شعر طنز در قم باشیم.

نوشته های مشابه
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
تشریح مراحل اجرای تقاطع سپاه
ظرفیت احداث شهربازی در بوستان جوان قم
تقدیر تولیت آستان قدس رضوی و شهرداران کشور از شهردار قم
اجلاسیه سراسری روئسای شوراهای شهر به میزبانی قم برگزار می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • عسل

    تاریخ : 16 - بهمن - 1402

    یکی از دانشگاه ها بهشون پیشنهاد همکاری داده بود ولی گفته بودن ۲۰ میلیون میگیریم میایم
    پس جا هست اگه خودشون بخوان


    پاسخ