در گفت‌وگو با «شهر۲۰» عنوان شد

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کهک و جعفرآباد راه‌اندازی می‌شود

مسئول امور شهرستان‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با بیان اینکه «اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کهک» و «اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان جعفرآباد» به‌زودی راه‌اندازی می‌شود، گفت: اداره‌کل در حد توان خود از تشکیل مؤسسات فرهنگی، کانون‌های تبلیغاتی و نشریات مطبوعاتی در این دو شهرستان حمایت می‌کند و دریافت مجوز را تسهیل خواهد کرد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کهک و جعفرآباد راه‌اندازی می‌شود
شناسه : 69528 | انتشار : ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۲   پرینت

محمد خامه‌یار در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر بیست» به تشریح عملکرد اداره شهرستان‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در سال ۱۴۰۱ پرداخت و اظهار کرد: حدود ۱۰۰ هزار نفر از جمعیت استان در بیرون از شهر قم سکونت دارند و اداره‌کل در راستای توسعه عدالت فرهنگی، خود را ملزم به ارائه خدمات به تمامی هم‌استانی‌ها می‌داند.

وی با بیان اینکه شرایط ایجاد دو دفتر نمایندگی در شهرستان‌های کهک و جعفرآباد فراهم شده است، گفت: به‌زودی «اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کهک» و «اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان جعفرآباد» راه اندازی می‌شود.

مسئول امور شهرستان‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم افزود: در هر دو شهر کهک  و جعفرآباد، مکانی برای راه‌اندازی اداره اجاره و تجهیز شده است، ضمن اینکه درخواست زمین در سایت اداری این دو شهرستان نیز ثبت شده و با موافقت فرمانداران و جذب اعتبار، ساختمان اداره ارشاد شهرستان را در آینده راه‌اندازی خواهیم کرد.

خامه‌یار تصریح کرد: در حال حاضر از نیروهای محلی برای مدیریت و پیشبرد امور فرهنگی شهرستان‌های کهک و جعفرآباد استفاده خواهیم کرد.

وی به برگزاری منظم جلسه‌های شورای فرهنگ عمومی در دو شهرستان کهک و جعفرآباد اشاره کرد و گفت: این جلسات با حضور امام جمعه، فرماندار و مسئولان این دو شهرستان به‌طور منظم تشکیل ‌و مصوبات آن نیز پیگیری می‌شود.

وی افزود: یکی از نقاط قوت شهرستان‌ها کهک و جعفرآباد، وجود دو امام جمعه جهادی و پیشرو و دغدغه‌مند نسبت به مسائل فرهنگی است که در اجرای برنامه‌های فرهنگی و صیانت از فرهنگ بومی این دو شهرستان همراه هستند.

مسئول امور شهرستان‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم به مشارکت اداره‌کل ارشاد در برگزاری یادواره شهدای فردو اشاره کرد و گفت: امسال برای نخستین‌بار میز خدمت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه این یادواره برپا شد و ۵۰۰ جلد کتاب درباره شهدا و ادبیات فرهنگ و مقاومت در میان علاقه‌مندان به انقلاب توزیع شد.

خامه‌یار از حضور اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در جلسات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خبر داد وگفت: همچنین جلسه انجمن کتابخانه‌ها به دبیری اداره‌کل ارشاد در این دو شهر برگزار شده و نتایج خوبی داشته است.

وی به اجرای برنامه‌های هنری در دو شهرستان کهک و جعفرآباد اشاره کرد و گفت: علاوه بر اکران فیلم به صورت سینما سیار، تاکنون چند نمایش خیابانی در مناسبت‌های مختلف درکهک اجرا شده است.

مسئول امور شهرستان‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم افزود: همچنین این اداره‌کل در صورت همکاری آموزش و پرورش، آمادگی دارد به صورت هفتگی در شهرستان‌های کهک و جعفرآباد به اجرای نمایش‌های خیابانی با موضوع پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بویژه مواد مخدر بپردازد.

خامه‌یار با تأکید بر اینکه حفظ فرهنگ عامه مردم کهک و جعفریه در اولویت شورای فرهنگ عمومی است، افزود: با توجه به اینکه کهک یکی از کانون‌های گردشگری استان به شمار می‌رود، از ظرفیت مجموعه‌های گردشگری برای اجرای برنامه‌های فرهنگی بهره خواهیم برد.

وی در خصوص توسعه زیرساخت‌های فرهنگی، هنری، سینمایی و رسانه‌ای در کهک و جعفرآباد، گفت: توسعه زیرساخت‌هایی نظیر احداث سینما نیازمند مصوبه از وزارتخانه است و در آینده درباره این مسائل تصمیم‌گیری و پیگیری خواهد شد.

مسئول امور شهرستان‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم خاطرنشان کرد: این دو شهرستان نیازمند فعالیت مؤسسات فرهنگی و مطبوعاتی هستند و اداره‌کل در حد توان خود از راه‌‌اندازی مؤسسات فرهنگی، کانون‌های تبلیغاتی و نشریات مطبوعاتی، حمایت می‌کند و دریافت مجوز را تسهیل خواهد کرد.

نوشته های مشابه
اعلام جزئیات مراسم تحویل سال در حرم و مسجد جمکران
«تگرگ» روی میز تدوین رفت
نرخ جدید پارکینگ‌های عمومی شهر قم اعلام شد
طراحی میدان سپاه قم به کجا رسید؟
مجتمع آب درمانی در قم به‌زودی افتتاح می‌شود
اتمام پروژه احداث کمربندی بلوار خداکرم تا شهریور سال آینده
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.