بازدید وزیر کشور از غرفه شهرداری قم در نمایشگاه تحول حکمرانی شهری

رویداد ملی تعالی حکمرانی شهری با حضور وزیر کشور و شهرداران کلان‌شهرها و شهرهای مراکز استان‌ها طی در محل تالار وزارت کشور برگزار شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
بازدید وزیر کشور از غرفه شهرداری قم در نمایشگاه تحول حکمرانی شهری
شناسه : 69516 | انتشار : ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، رویداد ملی تعالی حکمرانی شهری با حضور وزیر کشور و شهرداران کلان‌شهرها و شهرهای مراکز استان‌ها طی در محل تالار وزارت کشور برگزار شد.

برنامه ابتدایی این رویداد، بازدید وزیر کشور و مسئولان این وزارتخانه از نخستین نمایشگاه «تعالی حکمرانی شهری» با حضور شهرداری‌های کلان‌شهرهای کشور بود که غرفه شهرداری قم به‌عنوان نخستین غرفه مورد بازدید قرار گرفت.

در بازدید احمد وحیدی، وزیر کشور از غرفه قم، ارائه گزارش عملکرد شهرداری قم به‌عنوان الگوی تدوین عملکرد شهرداری‌ها در رویداد تعالی حکمرانی شهری معرفی و مورد توجه قرار گرفت. این گزارش عملکرد در قالب سه مجلد و با تدوین رئوس عملکردی شهرداری قم طی هشت سال اخیر در اختیار بازدیدکنندگان قرار گرفت.

همچنین سید مرتضی سقائیان‌نژاد، شهردار قم در این بازدید به بیان دستاوردهای شهرداری قم در طول هشت سال اخیر پرداخت.
 

بازدید وزیر کشور از غرفه شهرداری قم در نمایشگاه تحول حکمرانی شهری

تکمیل ۵ رینگ مهم شهری، ساخت ۲۴ تقاطع غیرهمسطح، برنامه‌ریزی برای ساخت ۱۰ تقاطع مهم شهری، تحول روسازی معابر با توزیع نزدیک به دو هزار تن آسفالت در معابر شهری، ارتقای سرانه فضای سبز شهر قم از ۱۳٫۸ متر به ازای هر نفر به بیش از ۲۰ متر، افزایش ایستگاه آتش‌نشانی از ۱۸ ایستگاه به ۲۴ ایستگاه و افزایش سهم حمل‌ونقل عمومی از سفرهای شهری از ۵٫۷ درصد به ۱۱ درصد ازجمله موضوعاتی بود که شهردار قم در توضیحات خود به وزیر کشور ارائه کرد.

افزایش ۱۰ درصدی سهم درآمدهای پایدار در بودجه شهرداری قم، افزایش ارائه خدمات غیرحضوری به شهروندان از صفر درصد خدمات به ۴۰ درصد، کاهش میانگین زمان رسیدن نیروهای امدادی به محل حادثه به میزان ۲٫۴۳ دقیقه و افزایش ۳۲ برابری سرانه هزینه‌های عمرانی در شهر قم در طی این هشت سال ازجمله موضوعاتی بود که در داده‌نماهای غرفه قم برای مسئولان وزارت کشور و شهرداری‌های کلان‌شهرها به نمایش درآمد.

بازدید وزیر کشور از غرفه شهرداری قم در نمایشگاه تحول حکمرانی شهری

معرفی قم به‌عنوان شهر بین‌المللی، پایگاه تفکر شیعی جهان، شهر ملی انگشتر، شهری با قدمت هفت‌هزارساله و شهری با ظرفیت‌های معنوی متعدد ازجمله حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران از دیگر برنامه‌های غرفه شهرداری قم در نمایشگاه «تعالی حکمرانی شهری» بود.

نظام مسائل شهر قم از دیگر مسائلی بود که در این غرفه در قالب تابلونوشته ارائه شد و شهردار قم توضیحاتی درباره آن بیان کرد. از جمله این مسائل می‌توان به نیازهای شهر قم در حیطه حمل‌ونقل عمومی، لزوم همراهی دولت در تأمین اراضی برای پروژه‌های عمرانی و زیست‌محیطی، لزوم توجه دولت به مسئله گرانی قیر و نیاز شهر قم در این زمینه، لزوم تحول نگاه ساختاری به شهرداری‌ها، اهمیت بافت‌های ناکارآمد شهری و لزوم توجه دولت به این مسئله و چالش‌های هسته مرکزی شهر قم اشاره کرد.

بازدید وزیر کشور از غرفه شهرداری قم در نمایشگاه تحول حکمرانی شهری

در این نمایش اسناد بالادستی عملکردی شهرداری قم از جمله سند چشم‌انداز قم ۱۴۱۴ و برنامه‌های عملیاتی قم ۱۴۰۰ و قم ۱۴۰۴ به بازدیدکنندگان معرفی شد.

گفتمان تحول شهری ذیل شعار «قم در مسیر تحول» از مهم‌ترین بخش‌های این غرفه بود که داده نماها و نماهنگ‌هایی در این راستا تدوین و به معرض نمایش گذاشته شد.

یکی دیگر از برنامه‌های غرفه شهرداری قم در این نمایشگاه، ارائه طرح شهربانو به‌عنوان طرح پایلوت اجرای برنامه‌های مرتبط با شهرداری در حیطه حجاب و عفاف به مسئولان و بازدیدکنندگان بود.
 

بازدید وزیر کشور از غرفه شهرداری قم در نمایشگاه تحول حکمرانی شهری

همچنین در این غرفه خادمان حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران نیز حضور داشته هدایای تبرکی شهر مقدس قم را میان بازدیدکنندگان تقسیم می‌کردند.

نوشته های مشابه
اعلام جزئیات مراسم تحویل سال در حرم و مسجد جمکران
«تگرگ» روی میز تدوین رفت
نرخ جدید پارکینگ‌های عمومی شهر قم اعلام شد
طراحی میدان سپاه قم به کجا رسید؟
مجتمع آب درمانی در قم به‌زودی افتتاح می‌شود
اتمام پروژه احداث کمربندی بلوار خداکرم تا شهریور سال آینده
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.