آیین نکوداشت استادان نواندیش در قم برگزار می‌شود

آیین نکوداشت چهار چهره فقید حوزه و دانشگاه، زنده‌یاد حجت‌الاسلام‌والمسلمین داود فیرحی، حجت‌الاسلام سیدرضا حسینی امین، محمد جواد صاحبی و رضا بابایی در قم برگزار می‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
آیین نکوداشت استادان نواندیش در قم برگزار می‌شود
شناسه : 69445 | انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، آیین نکوداشت استادان نواندیش، زنده‌یاد حجت‌الاسلام‌والمسلمین داود فیرحی، حجت‌الاسلام سیدرضا حسینی امین، محمد جواد صاحبی و رضا بابایی با حضور اندیشمندان حوزه و دانشگاه در قم برگزار می‌شود.

در این نکوداشت سید زین‌العابدین صفوی عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم، محمد اسفندیاری اسلام‌پژوه و تاریخ‌نگار، قاسم جوادی مدرس حوزه و علی باقری‌فر استاد حوزه و دانشگاه سخنرانی خواهند کرد.

نکوداشت استادان نواندیش چهارشنبه ۱۰ خرداد ساعت ۱۷ در دارالقرآن علامه طباطبایی واقع در کوچه ۲۱ خیابان شهدا (صفائیه) برگزار خواهد شد.

این آیین به همت و تلاش پژوهشکده اندیشه دینی معاصر، مؤسسه فرهنگی فهیم، انجمن مفاخر خراسان، مؤسسه معارف اسلامی امام رضا(ع)، مؤسسه فرهنگی هنری اندیشه دینی پویا و خانه اندیشوران برگزار می‌شود.  

*زنده‌یاد داود فیرحی

حجت‌الاسلام‌والمسلمین داود فیرحی نظریه‌پرداز و پژوهشگر علوم سیاسی و اندیشه سیاسی اسلام بود. وی دکترای علوم سیاسی از دانشگاه تهران و تحصیلات حوزوی تا سطح عالی داشت و استاد تمام گروه علوم سیاسی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران بود که آبان‌ماه ۱۳۹۹ در سن ۵۶ سالگی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا درگذشت.

*زنده‌یاد سید رضا حسینی امین

همچنین حجت‌الاسلام سید رضا حسینی امین از فضلای حوزه، نماینده مرکز دائره‌المعارف بزرگ اسلامی در قم و نویسنده کتاب‌های «تسامح در اسلام» و «عاشورای حسینی» به‌سبب عوارض ناشی از ابتلا به ویروس کرونا دی‌ماه سال ۱۴۰۰ در ۶١ سالگی دار فانی را وداع گفت.

*زنده‌یاد محمد جواد صاحبی

محمد جواد صاحبی از استادان برجسته حوزه و دانشگاه و شاگرد درس فلسفۀ اساتیدی چون آیت‌الله حسن‌زاده آملی و مرحوم سید جلال‌الدین آشتیانی بود که شامگاه سه‌شنبه ۲۳ بهمن‌ماه سال ۱۳۹۷ دار فانی را وداع گفت.

دبیری شورای دین‌پژوهان کشور، ریاست انجمن ادیان و مذاهب حوزه علمیه قم، تأسیس نشریه کیهان اندیشه، تدریس در دانشگاه تربیت‌معلم تهران و مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، بخشی از سوابق و فعالیت‌های فرهنگی و علمی محمدجواد صاحبی بود.

*زنده‌یاد رضا بابایی

رضا بابایی نویسنده نواندیش حوزه و دانشگاه و پژوهشگر حوزه دین‌شناسی بود که از جمله آثار او می‌توان به کتاب‌هایی چون «دیانت و عقلانیت»، «آیین قلم»، «بهتر بنویسیم»، «نگاهی به اعجاز بیانی قرآن» و «پیوند جان و جانان» اشاره کرد.

پژوهش‌های بابایی در حوزه مثنوی معنوی در جامعه ادبی کشور بسیار مهم و اثرگذار بود. از او به عنوان یکی از سرشناس‌ترین استادان ادبیات فارسی در حوزه علمیه قم نام می‌بردند. رضا بابایی سحرگاه دوشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ در سن ۵۶ سالگی بر اثر بیماری سرطان در قم درگذشت. 

نوشته های مشابه
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
تشریح مراحل اجرای تقاطع سپاه
ظرفیت احداث شهربازی در بوستان جوان قم
تقدیر تولیت آستان قدس رضوی و شهرداران کشور از شهردار قم
اجلاسیه سراسری روئسای شوراهای شهر به میزبانی قم برگزار می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.