جزئیات برگزاری جشن‌های روز دختر در حرم حضرت معصومه(س)

رئیس ستاد آیین‌های فاطمی حرم حضرت معصومه(س) با بیان اینکه جشن‌های دهه کرامت امسال از پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت با آیین تعویض پرچم در صحن امام هادی(ع) آغاز می‌شود، گفت: پنج ویژه‌برنامه دخترانه شامل گردهمایی دانشجویان دختر دانشگاه‌های علوم پزشکی، اجتماع عمومی دختران در روز میلاد، گردهمایی دخترانی از ۴۰ ملیت، اجتماع دختران جوان در شام میلاد و گردهمایی بانوان شاعره از ملیت‌های مختلف به مناسبت دهه کرامت در حرم مطهر برگزار می‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
جزئیات برگزاری جشن‌های روز دختر در حرم حضرت معصومه(س)
شناسه : 68737 | انتشار : ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، هادی محمودنژاد در نشست خبری اعلام برنامه‌های دهه کرامت که پیش از ظهر امروز در پژوهشکده علامه طباطبایی برگزار شد، با بیان اینکه یکشنبه هفته آینده سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و روز دختر است، اظهار کرد: آغاز جشن‌های مردمی دهه کرامت در شبستان امام خمینی(ره) با سخنرانی آیت‌الله مروی تولیت آستان قدس رضوی و حضور تولیت آستان مقدس بانوی کرامت، مهمانان استانی و کشوری برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در شب میلاد بانوی کرامت آیین نقاره زنی در صحن امام رضا علیه‌السلام را خواهیم داشت، افزود: صبح میلاد قبل از برگزاری مراسم خطبه‌خوانی و افتتاح جشنواره مردمی، آیین جاروکشی صحن‌ها با حضور خادمان و خادمیاران آستان قدس رضوی و نمایندگان هیئت‌های مذهبی از ساعت ۶:۳۰ در صحن امام رضا علیه‌السلام انجام می‌شود.

رئیس ستاد آیین‌های فاطمی افزود: امسال با توجه به شرایط جامعه توجه ویژه‌ای به روز دختر شده و برنامه‌های متنوع با محوریت بانوان انجام می‌پذیرد؛ شعار محوری روز میلاد حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها «حضرت معصومه بهترین دختر دنیا» و شعار دهه کرامت «خدمت کریمانه همدلی و امید آفرینی» است.

وی با بیان اینکه جشن‌های امسال از پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت با آیین تعویض پرچم در صحن امام هادی علیه‌السلام آغاز می‌شود، گفت: عصر پنجشنبه اجتماع دختران دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی را در صحن پیامبر اعظم(ص) داریم و سفیران کریمه نیز به سطح شهر قم و ۳۰ استان دیگر و همچنین به ۴۰ کشور در ۴ قاره مختلف اعزام می‌شوند و برنامه‌هایی را با محوریت دختران خواهند داشت.

محمودنژاد با بیان اینکه سفیران کریمه اهل‌بیت(س) به سه صورت عمومی، ویژه بانوان و سفیران قرآنی به مناطق مختلف اعزام خواهند شد، گفت: موزه فاطمی نیز در سالروز میلاد حضرت معصومه سلام الله علیها برای خانواده‌هایی که دختر خود را همراه دارند رایگان خواهد بود و برای سایر افراد نیم‌بها محاسبه خواهد شد.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های روز دختر مفروش کردن رواق‌های اطراف روضه منوره حرم حضرت معصومه سلام الله علیها با فرش‌های دستباف اهدایی آستان قدس رضوی است، افزود: در مراسم خطبه‌خوانی صبح میلاد حضرت معصومه سلام الله علیها اهدای فرش نمادین از طرف آستان مقدس علی بن موسی الرضا به تولیت آستان مقدس بانوی کرامت را خواهیم داشت و متقابلا هم فرش نفیسی از طرف تولیت آستان مقدس بانوی کرامت به تولیت آستان قدس رضوی اهدا خواهد شد که در موزه آستان قدس رضوی نگهداری خواهد شد.

برگزاری ۵ اجتماع دخترانه در حرم مطهر حضرت معصومه(س)

همچنین حجت‌الاسلام مهدی احمدی معاون فرهنگی حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به اینکه برنامه‌های دهه کرامت امسال نسبت به سال‌های قبل تفاوت دارد، اظهار کرد: حال که دشمن روی قشر بانوان تمرکز کرده و برای دختران کشور برنامه‌ریزی و سرمایه گذاری کرده در جبهه حق هم باید روی همین موضوع تمرکز شود و تقابل مناسب صورت گیرد.

وی افزود: امسال علاوه بر کانون‌های مساجد و سازمان تبلیغات اسلامی، ظرفیت شورای هماهنگی تبلیغات هم افزوده شده و با سازمان اوقاف و امور خیریه نیز هماهنگی شده تا در تمام بقاع متبرک شاخص کشور اجتماعات بزرگی شکل بگیرد؛ همچنین با شهرداری‌ها هماهنگ شده تا در بوستان‌های اصلی شهرها اجتماعات بزرگ شکل بگیرد.

جزئیات برگزاری جشن‌های روز دختر در حرم حضرت معصومه(س)

وی با بیان اینکه با مجموعه‌های مؤثر اجتماعی کشور هماهنگ شده تا امسال شاهد جشن‌های پرشور دخترانه در سراسر کشور باشیم، افزود: در حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها نیز چند اجتماع دختران برگزار خواهد شد که نخست اجتماع دانشجویان علوم پزشکی در روز ۲۸ اردیبهشت و دوم اجتماع بزرگ دختران در روز میلاد بانوی کرامت با حضور عبدالرضا هلالی، محمدحسین پویانفر و مداحان شاخص کشوری است.

احمدی ادامه داد: اجتماع دیگری در روز جمعه با حضور دخترانی از ۴۰ ملیت در حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها برنامه ریزی شده و یک اجتماع هم برای دختران جوان در شام میلاد حضرت معصومه سلام الله علیها برگزار می‌شود و علاوه بر این گردهمایی دخترانه محفل شعر ادبی ویژه بانوان از ملیت‌های مختلف برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه در دهه کرامت محفل دختران بهشتی با حضور حدود ۷۰۰ دختر نوجوان در شبستان حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها برگزار خواهد شد، افزود: ویژه‌برنامه‌هایی به زبان‌های عربی و اردو ویژه بانوان در شبستان حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها برگزار می‌شود و همایش طوبای کرامت نیز برای تجلیل از حافظان قرآن مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل‌بیت(س) برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه جشنواره مردمی کرامت هم مثل سال‌های گذشته توسط کانون‌های مساجد اجرا خواهد شد، افزود: در قم هم از مسجد امام حسن عسکری علیه‌السلام تا میدان آستانه توسط گروه‌های مردمی، محلی برای پذیرایی از زائران آماده خواهد شد.

نوشته های مشابه
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
تشریح مراحل اجرای تقاطع سپاه
ظرفیت احداث شهربازی در بوستان جوان قم
تقدیر تولیت آستان قدس رضوی و شهرداران کشور از شهردار قم
اجلاسیه سراسری روئسای شوراهای شهر به میزبانی قم برگزار می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.