هفتمین پاتوق فیلم‌کوتاه در قم برگزار شد

در هفتمین جلسه پاتوق فیلم‌ کوتاه قم، فیلم‌های کوتاه داستانی «گجو»، «آقای هندرسون»، «تانک شب» و «قهوه‌خانه عاشیقلار» با حضور سینماگران و هنرجویان فیلمسازی در پردیس سینمایی بازار شهر قم اکران شد و مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
هفتمین پاتوق فیلم‌کوتاه در قم برگزار شد
شناسه : 68612 | انتشار : ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۳   پرینت

به‌گزارش «شهربیست»، هفتمین جلسه از فصل جدید پاتوق فیلم‌کوتاه با اکران ۴ فیلم‌کوتاه ایرانی و یک فیلم کوتاه بین‌الملل در پردیس سینمایی بازار شهر قم برگزار شد.

در این پاتوق سینمایی فیلم‌های‌کوتاه داستانی «گجو» به‌ کارگردانی سینا محمدیان، «تانک شب» به‌ کارگردانی امیررضا زرین‌بخش، «قهوه‌خانه عاشیقلار» به‌ کارگردانی رضا جمالی و فیلم کوتاه فرانسوی «آقای هندرسون» به‌ کارگردانی توماس کوهی در جمع سینماگران و هنرجویان فیلمسازی قم اکران شد و مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

در این رویداد حمیدرضا منتظری دانش‌آموخته انجمن سینمای جوانان و مدرس و منتقد سینما پس از اکران آثار به نمایش درآمده با هنرجویان سینما، آثار را مورد تحلیل و بررسی قرار داد.

براساس این گزارش، «گجو» به نویسندگی و کارگردانی سینا محمدیان و تهیه کنندگی بهنام حسین‌خانی و انجمن سینمای جوانان ایران با موضوع آسیب شناسی روابط خانوادگی تهیه و تولید شده است.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «نگار بعد از جدایی، به همراه پسر کوچکش وارد منزل جدیدشان می‌شود که مواجهه با این شرایط دشوار و جدید، او را با تردید انتخاب و بازگشت به زندگی گذشته همراه می‌کند.»

«تانک شب» به کارگردانی و نویسندگی امیررضا زرین‌بخش و به تهیه‌کنندگی انجمن سینمایی جوانان ایران در ژانر جنگی و دفاع مقدس تهیه و تولید شده است و بازیگرانی چون علیرضا جلالی‌تبار و هادی دیباجی در آن نقش آفرینی کرده‌اند.

در خلاصه داستان این فیلم کوتاه آمده است: «یک گردان از لشگر رزمندگان ایرانی، دفاعى مشترک را در مقابل تهاجم یک تیپ زرهى عراق در غرب خوزستان انجام داده‌اند که بدلیل کثرت تانک‌هاى بعثى (١۵٩ تانک بعثى در مقابل ۵٣ تانک ایرانى) منجر به شکست شده است، حالا در منطقه اشغال شده بدون امکانات و تجهیزات جنگی، ایثارگرانه به دنبال جلوگیری از شکست عملیات بعدی هستند».

«قهوه‌خانه عاشیقلار» به کارگردانی و نویسندگی رضا جمالی و به تهیه کنندگی انجمن سینمای جوانان ایران دفتر اردبیل تولید شده است.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «پیرمردی به نام نظرعلی تصمیم می‌گیرد تا برای مراسم عروسی پسرش یک خواننده سنتی ترکی (عاشیق) دعوت کند. در جستجو برای پیدا کردن خواننده مناسب، او با خواننده‌هایی روبرو می‌­شود که به خاطر مرگ نزدیکانشان حاضر نیستند آواز بخوانند.»

«آقای هندرسون» محصول کشور فرانسه به نویسندگی و کارگردانی توماس کوهی و تهیه‌کنندگی اولیور لمبرت دیگر فیلمی بود که در هفتمین پاتوق فیلم کوتاه قم روی پرده رفت.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «آگوست لوئیزو یک مومیایی‌کننده حرفه‌ای است و وقتی برای مومیایی کردن پیکر آقای هندرسون می‌آید، با دختر بسیار عجیب و غریب او آشنا می‌شود که روحیه خاصی دارد».

خاطرنشان می‌شود فصل جدید پاتوق فیلم‌کوتاه با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم و پردیس سینمایی بازار شهر با حضور جمعی از سینماگران و هنرجویان فیلمسازی شهر قم برگزار می‌شود.

نوشته های مشابه
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
تشریح مراحل اجرای تقاطع سپاه
ظرفیت احداث شهربازی در بوستان جوان قم
تقدیر تولیت آستان قدس رضوی و شهرداران کشور از شهردار قم
اجلاسیه سراسری روئسای شوراهای شهر به میزبانی قم برگزار می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.