آیین نکوداشت روز هنر انقلاب اسلامی در قم برگزار شد

آیین نکوداشت سالروز هنر انقلاب اسلامی در قم با عنوان «قدر هنر» در قالب مراسم ضیافت افطاری با حضور مسئولان و جمع کثیری از اهالی فرهنگ و هنر و رسانه استان برگزار شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
آیین نکوداشت روز هنر انقلاب اسلامی در قم برگزار شد
شناسه : 67150 | انتشار : ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، آیین نکوداشت سالروز هنر انقلاب اسلامی در قم با عنوان «قدر هنر» در قالب مراسم ضیافت افطاری با حضور مسئولان و جمع کثیری از اهالی فرهنگ و هنر و رسانه استان همزمان با سالروز شهادت سید مرتضی آوینی در هتل ونوس برگزار شد.

در این مراسم که به ابتکار اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم تشکیل شد، «سید محمدتقی شاهچراغی» استاندار قم، «محمدحسین ظریفیان» مدیرکل توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، «ابوالقاسم مقیمی» معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری قم، حجت‌الاسلام سید احمد طباطبایی‌نژاد مدیرعامل سازمان فرهنگی شهرداری قم، «مهدی توکلیان» مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم، «محمد غفاری» مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم و «حجت‌الاسلام علی لقمان‌پور» مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم حضور داشتند.

این مراسم با تلاوت آیات قرآن کریم و اجرای تواشیح و اذان آغاز شد و رونمایی از پوستر نخستین «سوگواره سلسله طلایی» با موضوع معرفی ابعاد شخصیتی حضرت سیدالشهدا(ع) از دیگر بخش‌های این آیین بود.

آیین نکوداشت روز هنر انقلاب اسلامی در قم برگزار شد

امیرعلی عموزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در حاشیه برگزاری مراسم ضیافت افطار اصحاب فرهنگ و هنر ورسانه استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر۲۰» با گرامیداشت یاد و خاطره سید شهیدان اهل قلم، اظهار کرد: شهید آوینی الگوی همیشگی هنرمندان متخصص و متعهد است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی قم به برگزاری آیین نکوداشت سالروز هنر انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: این مراسم با هدف انس و الفت و تکریم اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه به مناسبت گرامیداشت روز هنر انقلاب اسلامی برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم تصریح کرد: در این مراسم حدود ۵۰۰ نفر از اصحاب فرهنگ و هنر استان شامل پیشکسوتان و فعالان حوزه‌های قرآنی، ادبی، کتاب و کتابخوانی، سینمایی، هنرهای نمایشی، تجسمی، خوشنویسی، انیمیشن، موسیقی و رسانه‌ای حضور داشتند.

به گفته عموزاده، تقویت و حمایت جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و حلقه‌های میانی، انجمن‌ها و مؤسسات و تشکل‌های مردمی و انقلابی فعال در عرصه فرهنگ، هنر و رسانه از اولویت‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم به شمار می‌رود.

وی همچنین یادآور شد: برقراری ارتباط صمیمی با اهالی فرهنگ، هنر و رسانه استان از جمله رویکردهای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم است که تلاش می‌شود در قالب نشست‌های صمیمانه و برگزاری آیین‌های مختلف فرهنگی و هنری دنبال شود.

آیین نکوداشت روز هنر انقلاب اسلامی در قم برگزار شد

خاطرنشان می‌شود «حمید خرمی» رئیس اتحادیه تعاونی ناشران و کتابفروشان قم، «فخرالدین یوسف‌پور» مدیرعامل خانه مطبوعات قم، «مجتبی محمودیان» رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران قم، «ابراهیم سلیمانی» رئیس انجمن عکاسان استان، «علی اصغر نظری‌حائل» رئیس انجمن خوشنویسان، «مرتضی عقیقی» مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی، «وحید سلیمانی» مدیرعامل انجمن هنرهای تجسمی، «رضا ابوذر» مدیر انجمن سینمای جوان، «سید محمدحسین هاشمی» مدیرعامل خانه سینمای مستند قم و «سید محسن موسوی‌نژاد» رئیس انجمن پویانمایی استان قم از جمله روئسای انجمن‌های فرهنگی و هنری حاضر در این مراسم بودند.  

از دیگر چهره‌های هنرمند حاضر در این مراسم می‌توان به «محمدرضا آزاد»، «اصغر نوبخت»، «احمد سلیمانی»، «حامد جلالی»، «مهدی حبیبی‌تبار»، «سید صدرا میرئی» و «سید حمید لاجوردی» در رشته هنرهای نمایشی، «هادی گل‌محمدی»، «محسن مقدادی»، «محمد مهدی نوری»، «مجید ایرانی» و «علی سلطانی» از هنرمندان تجسمی، «امیرحسن حاجی‌ابراهیمی» و «مهدی قاسمی» از هنرمندان موسیقی، «محمد حسین رازقی»، «حامد فقیهی»، «مجید داستانی» و «علی ایرانی» از خوشنویسان استان اشاره کرد.

«سید امیر طباطبایی»، «حسن عنایتی»، «سید روح‌الله حسینی»، «محمود الیاسی»، «سید مهدی میرغیاثی»، «سید محمد برقعی»، «رضا رحیمی‌تنها»، «روح‌الله داوری»، «محمد تقی رحمتی»، «جواد یقموری»، «یاسر محدثی» و «سید حمیدرضا منتظری» از جمله فیلمسازان، مستندسازان و سینماگران حاضر در این مراسم بودند.

همچنین جمعی از «مدیران مسئول رسانه‌ها و مدیران دفاتر استانی خبرگزاری‌ها در قم»، «اعضای هیئت مدیره شرکت تعاونی ناشران قم»، «اساتید هنرستان هنرهای زیبا»، «مدیران سینماها، مؤسسات و آموزشگاه‌ها»، «اعضای هیئت مدیره انجمن‌ها» و «فعالان تشکل‌های فرهنگی، هنری و سینمایی» در این مراسم حضور داشتند.

آیین نکوداشت روز هنر انقلاب اسلامی در قم برگزار شد

نوشته های مشابه
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
تشریح مراحل اجرای تقاطع سپاه
ظرفیت احداث شهربازی در بوستان جوان قم
تقدیر تولیت آستان قدس رضوی و شهرداران کشور از شهردار قم
اجلاسیه سراسری روئسای شوراهای شهر به میزبانی قم برگزار می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.