رشد ۱۵ درصدی ظرفیت پارکینگ‌های قم در ایام نوروز

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: ظرفیت پارکینگ‌های قم نسبت به سال قبل در ایام نوروز ۱۵ درصد افزایش یافت.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
رشد ۱۵ درصدی ظرفیت پارکینگ‌های قم در ایام نوروز
شناسه : 66713 | انتشار : ۰۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید امیرعباس صفوی در دیدار نوروزی شهردار و مدیران شهرداری با اعضای شورای شهر قم، با اشاره به خدمات ارائه‌شده به زائران و مسافران اظهار داشت: با وجود استقبال از پارکینگ‌ها در معبر و بلوار شهید سلیمانی و بخش ساحلی و قبل از پل ۹ دی تا محدوده رمپ دادگستری، راهبندان و گره‌های ترافیکی قبل از تحویل سال و پس‌ازآن نسبت به سال‌های قبل کاهش داشت.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم افزود: تعامل پلیس و مدیریت شهری و مجموعه حمل‌ونقل و ترافیک باعث شد، مسافران و زائران در کمترین زمان در هسته مرکزی شهر مستقر شدند.

وی با بیان اینکه ظرفیت پارکینگ‌های قم به‌خصوص در پارکینگ طبقاتی و ضلع شرقی نسبت به سال قبل در ایام نوروز ۱۵ درصد رشد داشت، افزود: در پارکینگ زائر در اوج استقرار ماشین‌ها، ۲ هزار و ۶۰۰ واحد جای پارک بدون گره ترافیکی در اختیار مسافران و زائران قرار گرفت.

صفوی تصریح کرد: همچنین در پارکینگ شهید کاظمی از ظرفیت ۷۰۰ جای پارک، با تدابیر صورت گرفته و بازطراحی هزار و ۱۰۰ واحد پارک در زمان تحویل سال در اختیار شهروندان قرار گرفت.

به گفته وی، ساماندهی و افزایش پارکینگ‌ها در قم در حالی صورت گرفت که هیچ تملک و افزایش ظرفیت نداشتیم، بلکه با بازطراحی لازم، توانستیم ظرفیت فعلی را افزایش دهیم.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم در مورد خدمات‌رسانی خودروهای برقی در اطراف حرم مطهر نیز گفت: علی‌رغم توافقات شکل‌گرفته ولی همکاری درستی در این زمینه صورت نگرفت و در ساعات پایانی سال تحویل، تمهیدات لازم شکل گرفت و امسال توانستیم خودروهای برقی را با حضور رانندگانی از اتوبوس‌رانی ساماندهی کرده و به ارائه خدمت بپردازیم.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در جهت خدمت‌رسانی بهتر به زائران و مسافران، ۱۲۰ دستگاه اتوبوس توانستند ناوگان را پوشش داده و تا سحرگاه روز نخست فروردین، خدمات به شهروندان ارائه کنند.

صفوی عنوان کرد: امسال در جهت بهره‌برداری بهتر از پارک‌سوار شمالی، با استقرار اتوبوس مسیر ۷ کیلومتری از بستر بلوار شهید سلیمانی را پوشش دادیم تا پیاده‌روی زائران و مسافران کمتر شود.

وی با تأکید بر اینکه یکی از اقدامات مهم، تحقق ۵۰ درصدی هوشمندسازی پارکینگ‌ها بود اظهار داشت: بنا داریم در ۶ ماهه نخست امسال نیز به‌طور کامل پارکینگ‌ها در ثبت پلاک مکانیزه و هوشمند شوند و با استفاده از نرم‌افزارهای یکپارچه بتوانیم میزان معطلی برای پرداخت تعرفه‌ها را کاهش دهیم.

نوشته های مشابه
اعلام جزئیات مراسم تحویل سال در حرم و مسجد جمکران
«تگرگ» روی میز تدوین رفت
نرخ جدید پارکینگ‌های عمومی شهر قم اعلام شد
طراحی میدان سپاه قم به کجا رسید؟
مجتمع آب درمانی در قم به‌زودی افتتاح می‌شود
اتمام پروژه احداث کمربندی بلوار خداکرم تا شهریور سال آینده
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.