اجرای ۷۲ پروژه نورپردازی در قم

رئیس کمیته اسکان و زیباسازی ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر شهرداری قم به اجرای ۷۲ پروژه نورپردازی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: همچنین ۶۰ عدد المان سان‌لایت در آستانه عید نوروز خریداری شد که کاملاً هوشمند و قابل مدیریت هستند و در مناسبت‌های مختلف می‌توان نور و نوشته‌های آن‌ها را تعویض کرد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
اجرای ۷۲ پروژه نورپردازی در قم
شناسه : 66659 | انتشار : ۰۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، پیام جوادیان در گفت‌وگویی با بیان اینکه رسانه‌ها از بازوان پرتوان مدیریت شهری هستند، اظهار داشت: قطعاً رسانه‌ها با دلسوزی می‌توانند پل ارتباطی خوبی بین مردم و مسئولان و مدیران برقرار کنند؛ ممکن است گاهی برخی مدیران کمبودها و کاستی‌ها را متوجه نشوند که رسانه‌ها می‌توانند با اطلاع درست و نقد منصفانه آن را به مسئول و دستگاه مربوطه منتقل کنند.

رئیس کمیته اسکان و زیباسازی ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر شهرداری قم ابراز کرد: همشهریان می‌توانند انتقادات و پیشنهادات خود را در زمینه سیما و منظر شهری از طریق سامانه ارتباط مردمی ۱۳۷ شهرداری قم و پیامک به شماره ۳۰۰۰۱۳۹۷ ارسال کنند.

وی با تأکید بر اینکه با افتخار در راستای اقتصاد مقاومتی، گل و گیاه‌های فضای سبز شهری توسط شهرداری قم تهیه و تولید می‌شود مطرح کرد: هر گلی که در سطح شهر دیده می‌شود، تولید مرکز تولید گل و گیاه شهرداری قم است.

به گفته جوادیان، شهرداری قم دارای مرکز تحقیقات، تولید و آموزش گل‌ها و گیاهان زینتی در بوستان غدیر به وسعت ۶۰ هزار مترمربع بوده که حدود ۹ هزار مترمربع آن گلخانه است.

وی با بیان اینکه در سطح شهر باغچه خالی از گل مشاهده نمی‌شود، گفت: در اسفندماه امسال، بیش از ۲۰۰ عدد فلاور باکس گل خریداری و در برخی مناطق نصب شد؛ تونل‌های گل شهری با اضافه کردن گلدان‌های تولیدی و نورپردازی مناسب به‌روزرسانی شده است.

رئیس کمیته اسکان و زیباسازی ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر شهرداری قم اظهار کرد: ۲۹۲ پروژه برای دیوارنگاره از ابتدای سال ۱۴۰۱ در سطح شهر با موضوع «نوروز»، «مهدویت و نیمه شعبان» و «فرهنگ ایثار و شهادت» انجام‌شده که جمع متراژ آن‌ها ۲۰ هزار و ۵۰۰ مترمربع بوده است.

وی اضافه کرد: در بخش «نقش برجسته» چند پروژه داریم که مهم‌ترین آن‌ها نقش برجسته بلوار شهید سلیمانی به مساحت ۳۱۰ مترمربع، نقش برجسته کنارگذر حرم مطهر به مساحت ۲۱۰ مترمربع، نقش برجسته ورود حضرت معصومه(س) به قم در زیرگذر سلام منطقه ۶ به مساحت ۱۵۰ مترمربع و نقش برجسته زیرگذر بسیج به مساحت ۴۵۰ مترمربع بوده است.

جوادیان با اشاره به نورپردازی‌های صورت گرفته توسط سازمان سیما و منظر شهری شهرداری، عنوان کرد: کل پروژه‌های نورپردازی سازمان در سال گذشته، ۷۲ عدد بوده که مهم‌ترین آن‌ها ساخت درخت نوری میدان توحید، نورپردازی ستون‌های پل ۷۲ تن و ستون‌های پل رزمندگان اسلام، ساخت تونل نوری ورودی میدان دفاع مقدس، به‌روزرسانی تونل نوری میدان جانبازان، ساخت نورنگاره خیابان ارم و بوستان علوی بوده است.

وی به خریداری ۶۰ عدد المان سان لایت در آستانه عید نوروز اشاره کرد و افزود: این سان لایت‌ها کاملاً هوشمند و قابل مدیریت هستند که در مناسبت‌های مختلف می‌توان نور و نوشته‌های آن‌ها را تعویض کرد.

رئیس کمیته اسکان و زیباسازی ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر شهرداری قم ادامه داد: ساخت ۱۵ المان جدید، ساخت اولین آب‌نمای موزیکال در شهر قم، نصب ۳۰ سازه سبد گل، نورپردازی ۵ میدان اصلی شهر، تهیه و نصب لیزر شهری در بلوار شهید آوینی، آذین‌بندی خیابان‌های منتهی به حرم مطهر حضرت معصومه (س) و ساخت و نصب سفره هفت‌سین به تعداد ۶ عدد ازجمله فعالیت‌های مهم سازمان سیما و منظر شهری شهرداری قم در راستای استقبال از فصل بهار و نوروز باستانی ۱۴۰۲ بوده است.

نوشته های مشابه
اعلام جزئیات مراسم تحویل سال در حرم و مسجد جمکران
«تگرگ» روی میز تدوین رفت
نرخ جدید پارکینگ‌های عمومی شهر قم اعلام شد
طراحی میدان سپاه قم به کجا رسید؟
مجتمع آب درمانی در قم به‌زودی افتتاح می‌شود
اتمام پروژه احداث کمربندی بلوار خداکرم تا شهریور سال آینده
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.