ساختمان جدید مرکز خدمات جامع سلامت امام حسن عسکری(ع) افتتاح شد

شهر بیست/ مرکز خدمات جامع سلامت امام حسن عسکری(ع) واقع در منطقه شهرک امام حسن(ع) با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 200 میلیون تومان به بهره برداری رسید.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
ساختمان جدید مرکز خدمات جامع سلامت امام حسن عسکری(ع) افتتاح شد
شناسه : 6619 | انتشار : ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، ابوالفضل ایرانی خواه در آیین افتتاح ساختمان جدید مرکز خدمات جامع سلامت امام حسن عسکری(ع) قم با اشاره به اهمیت فعالیت مراکز بهداشتی و اصل تقدم پیشگیری بر درمان گفت: توجه به زیرساخت های بهداشتی در کنار زیرساخت های درمانی از جمله مسائلی است که همواره در همه جا مورد توجه مسئولان و سیاست گذاران چرخه سلامت بوده و دانشگاه علوم پزشکی قم نیز بر همین اساس یکی از راهبردها و استراتزی های خود را راه اندازی و ارتقاء مراکز بهداشتی قرار داده است و براین باوریم که اهمیت راه اندازی و فعالیت اینگونه مراکز در سطح شهر، کمتر از افتتاح بیمارستان های مدرن نیست.

وی افزود: در زیرساخت های بیمارستانی به حول و قوه الهی با راه اندازی ۲۵ هزار تخت بیمارستانی طی چند سال اخیر، تحولی عظیم در کشور رقم خورد و در همین راستا نیز ۸۰۰ تخت بیمارستانی در استان قم به چرخه درمانی افزوده شد و تاحدودی منجر به جبران عقب ماندگی های استان در این خصوص گردید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به لزوم تغییر نگرش و نگاه مردم به مقوله سلامت بیان داشت: متاسفانه امروزه بسیاری از افراد جامعه سلامت را در بیمارستان،عمل جراحی، سونوگرافی، MRI و … خلاصه می کنند در حالی که یکی از ارکان بسیار مهم و حیاتی مقوله سلامت توجه تک تک اشخاص به مراقبتهای اولیه بهداشتی است، که انتظار می رود باهمکاری و اهتمام رسانه ملی به عنوان رسانه ای تاثیر گذاردربین مردم آموزش های مورد نیاز و فرهنگ سازی مناسب پیرامون توجه به مسائل اولیه بهداشتی شاهد اصلاح سبک زندگی مردم در زمینه سلامت و ارتقاء شاخص های سلامت در جامعه باشیم.

ایرانی خواه تاکید کرد: آگاهی بخشی و پیشگیری از ابتلا به بیماری های قابل پیشگیری از جمله وظایف متولیان امر سلامت است، که این امر طی سالیان اخیر و با اجرای طرح تحول نظام سلامت با قوت و برنامه ریزی منسجم تری در مراکز بهداشتی و پایگاه های بهداشت شهری و روستایی در حال اجراست و امیدواریم با فرهنگ سازی مناسب در خصوص مراجعه منظم و دوره ای شهروندان به این مراکز همگان از خدمات بهداشتی در مراکز جامع سلامت و پایگاه های بهداشتی که به صورت رایگان ارائه می شود، استفاده کنند.

وی با تاکید بر لزوم مراجعات منظم به مراکز بهداشتی گفت: امروزه بسیاری از بیماری ها از قبیل سرطان، بیماری های قلبی عروقی، سکته های مغزی، بیماری های کبدی و کلیوی ، با یک مراجعه ساده به مراکز سلامت قابل تشخیص، پیشگیری و است، اما متاسفانه بسیاری مردم توجهی به این مسئله نمی کنند و امروزه بسیاری از بیمارانی که در مراکز درمانی بستری هستند به دلیل عدم توجه به اصل مراقبتهای اولیه بهداشتی درحال درمان این بیماری ها با هزینه هایی هنگفت و شرایطی سخت هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به شعار «هر خانه یک پایگاه سلامت» که از سوی وزارت بهداشت مطرح شده است گفت: این شعار در راستای تبیین و توجه به مقوله اجتماعی شدن سلامت، در حال اجرا است و مراکز بهداشتی به عنوان صف اول ارائه خدمت در چرخه سلامت نقشی موثر و مفید در تحقق این شعار دارند.

شایان ذکر است مرکز خدمات جامع سلامت امام حسن عسکری(ع) در منطقه شهرک امام حسن(ع) مشغول به فعالیت است که ساختمان جدید آن در مجاورت همان مرکز، قبلی افتتاح شد.

این مرکز در مساحت ۲ هزار و ۳۰۰ متر و زیربنای ۸۰۰ متر مربع از محل اعتبارات بازآفرینی شهری ایران و با همکاری اداره کل راه و شهرسازی استان قم و با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به بهره برداری رسید.

نوشته های مشابه
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
تشریح مراحل اجرای تقاطع سپاه
ظرفیت احداث شهربازی در بوستان جوان قم
تقدیر تولیت آستان قدس رضوی و شهرداران کشور از شهردار قم
اجلاسیه سراسری روئسای شوراهای شهر به میزبانی قم برگزار می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.