جامعه نباید نسبت‌به منابع طبیعی بی‌تفاوت باشد/ دادسرای کهک تا پایان سال افتتاح می‌شود

رئیس‌کل دادگستری استان قم با تأکید بر اینکه حراست از منابع طبیعی یک وظیفه همگانی است، گفت: روزانه هزاران نفر به دلیل وجود ریزگرد هوای مسموم تنفس می‌کنند و کسی متوجه این تهدید و خطر نمی‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
جامعه نباید نسبت‌به منابع طبیعی بی‌تفاوت باشد/ دادسرای کهک تا پایان سال افتتاح می‌شود
شناسه : 65607 | انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی اداره‌کل منابع طبیعی قم، حجت‌الاسلام علی مظفری ظهر امروز در نشست شورای حفظ حقوق بیت‌المال که به مناسبت هفته منابع طبیعی در دادگستری استان قم برگزار شد، با بیان اینکه درختکاری بهانه‌ای برای حفظ جنگل، خاک و منابع طبیعی است، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی با عبارت‌های مختلف کوه‌خواری، زمین‌خواری و دریاخواری موضوع حراست از منابع طبیعی و انفال را مورد تأکید قرار داده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه تا به امروز با بی‌توجهی به محیط زیست و منابع طبیعی شرایط زیست را برای خود و آیندگان سخت کرده‌ایم، گفت: زمانی که حقوق دولت حفظ شود در حقیقت بستر زیست سالم فراهم خواهد شد.

وی اضافه کرد: ابلاغ دادستان برای راه‌اندازی دادسرای کهک به دست ما رسیده و قبل از پایان سال دادستانی حوزه کهک افتتاح می‌شود که این موضوع در حفظ و حراست از اراضی ملی و حقوق دولت تأثیر خواهد داشت.

مظفری تصریح کرد: کهک اولین حوزه شهرستانی دادگستری استان قم است و برای سال آینده نیز ایجاد دادسرا در شهرستان جعفرآباد نیز دنبال می‌شود تا پشتیبانی قضایی نیز تقویت شود.

رئیس کل دادگستری استان قم ادامه داد: ما امروز در خدمت نظام اسلامی و امام زمان(عج) هستیم و باید نسبت به ارزش کار خود آگاه باشیم تا بتوانیم با قدرت امور مختلف را دنبال کنیم.

جامعه نباید نسبت به منابع طبیعی بی‌تفاوت باشد/ دادسرای کهک تا پایان سال افتتاح می‌شود

همچنین محمد شعاعی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم در این نشست طی سخنانی اظهار کرد: هر روز باید روز منابع طبیعی باشد چراکه منابع طبیعی با امنیت زیستی مردم در ارتباط است و ما همیشه باید به دنبال حفظ منابع طبیعی باشیم.

وی اضافه کرد:  از یک میلیون و ۲۵۰ هزار هکتار مساحت استان قم، حدود یک میلیون هکتار زیر پوشش اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم است که در این مساحت طرح کاداستر به شیوه مطلوب انجام شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم گفت: طرح کاداستر اراضی برای بیش از ۹۹ درصد از پلاک‌های شهرهای جعفرآباد، کهک و قم انجام و سند تک برگ برای اراضی ملی به نام دولت صادر شده است و پلاک‌های باقیمانده هم تا پایان سال تعیین تکلیف و برای آنان سند تک برگ صادر می‌شود.

وی از اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور یاد کرد و گفت: به تعبیر رهبری این طرح زمانی محقق می شود که هر ایرانی سه درخت را بکارد و از آن حراست کند؛ ما نیز در قم به دنبال برنامه‌ریزی هستیم تا بتوانیم سالانه کاشت دو میلیون نهال را رقم بزنیم و در این راستا به سراغ گونه‌هایی که نیاز آبی کمی دارند رفته‌ایم.

جامعه نباید نسبت به منابع طبیعی بی‌تفاوت باشد/ دادسرای کهک تا پایان سال افتتاح می‌شود

شعاعی از وجود چهار کانون تولید ریزگرد در قم یاد کرد و گفت: در منطقه شرق قم و منطقه سراجه ۳۰ هزار هکتار بیابان بحرانی داریم که می‌خواهیم از ظرفیت مردم برای توسعه پوشش گیاهی در این منطقه استفاده کنیم تا بخشی از مشکلات مردم رفع شود.

وی ادامه داد: برای ایام نوروز نیز پیش‌بینی‌های لازم انجام شده و اکیپ‌های مورد نیاز در عرصه‌های منابع طبیعی گشت‌زنی خواهند کرد تا مشکل خاصی نداشته باشیم.

مظفری در پایان این دیدار، از تلاش‌های محمد شعاعی مدیرکل و محمدرضا درزی معاون حفاظت و امور اراضی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم در راستای حراست از اراضی ملی تقدیر کرد.

نوشته های مشابه
اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم در سال ۱۴۰۳
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
مناطق برتر در حوزه مدیریت بحران شهرداری قم مشخص شدند
پاک‌سازی حریم شهر توسط دانش‌آموزان قمی
آئین‌نامه نظام آراستگی شهرداری قم ابلاغ شد
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.