نگاهی به فیلم‌های روز سوم جشنواره فجر در قم/ عطر «هفت بهار نارنج» در «بازار شهر» می‌پیچد

سومین روز جشنواره فیلم فجر در قم با اکران چهار فیلم «هفت بهار نارنج»، «در آغوش درخت»، «بعد از رفتن» و «پرونده باز است» دنبال می‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
نگاهی به فیلم‌های روز سوم جشنواره فجر در قم/ عطر «هفت بهار نارنج» در «بازار شهر» می‌پیچد
شناسه : 63689 | انتشار : ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، در سومین روز جشنواره فیلم فجر در قم چهار فیلم به روی پرده سینماهای ونوس، تربیت و بازار شهر می‌رود.

*هفت بهار نارنج

پردیس سینمایی بازار شهر در سانس ۱۸ با اکران فیلم «هفت بهار نارنج» پذیرای تماشاگران سینماست. این فیلم که ادای احترام به علی نصیریان از پیشکسوتان سینمای ایران است، به کارگردانی فرشاد گل سفیدی به جشنواره چهل‌ویکم راه یافته است.

فرشاد گل سفیدی که بیشتر به عنوان تصویربردار در سینما شناخته می‌شود و سابقه همکاری با مسعود ده‌نمکی را در اخراجی‌ها، معراجی‌ها، رسوایی‌ها و زندانی‌ها دارد، برای نخستین‌بار با ساخت «هفت بهار نارنج» عرصه فیلمسازی را تجربه کرده و فیلمش روایتگر یک ملودرام عاشقانه‌ از قصه زندگی استاد نصیریان است.

این فیلم قصه عشق اساطیری شمس و طلعت است. «طلعت» یک زندگی نباتی دارد که هفت سال است روی تخت خوابیده و «شمس» نمی‌داند که به هوش می‌آید یا نه و هر سال برای این زن یک درخت بهار نارنج نذر می‌کند تا سال هفتم که فکر می‌کند به هوش می‌آید.

استاد علی نصیریان، لادن مستوفی، سارا رسول‌زاده، فرهاد آئیش و هومن حاجی عبداللهی از بازیگران «هفت بهار نارنج» هستند.

نگاهی به فیلم‌های روز سوم جشنواره فجر در قم/ عطر «هفت بهار نارنج» در «بازار شهر» می‌پیچد

*در آغوش درخت

«در آغوش درخت» ساخته بابک خواجه پاشا به عنوان دومین فیلم روز سوم جشنواره فیلم فجر در قم از ساعت ۲۰ به روی پرده پردیس سینمایی بازار شهر می‌رود.

خواجه پاشا که دستیار مجید مجیدی و سید رضا میرکریمی بوده و از این دو سینماگر مشهور کشورمان درس فیلمسازی آموخته، حالا برای نخستین‌بار کارگردانی را با «در آغوش درخت» تجربه کرده و به جشنواره چهل‌ویکم آمده است.

در سوابق هنری این فیلمساز ارومیه‌ای ساخت سه سریال «بهانه‌ای برای بودن»، «تورشا شیرین» و «سنه خاطیر» برای صداوسیمای آذربایجان غربی و بازی در فیلم‌های «خورشید» و «قصر شیرین» به چشم می‌خورد.

او در «آغوش تک درخت» با خلق داستانی شاعرانه و بهره‌گیری از طبیعت زیبای ارومیه، آخرین تلاش‌های یک خانواده در آستانه فروپاشی را به تصویر می‌کشد.

در خلاصه داستان این فیلم که با همکاری مشترک سازمان سینمایی سوره و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تولید شده، آمده است: «تو خودت گفتی با قرص خوب می‌شم ولی سرد شدم. آنقدر سرد که این مریضی افتاد تو جونم.»

مارال بنی‌آدم، جواد قامتی، روح الله زمانی، اهورا و رایان لطفی از جمله بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

نگاهی به فیلم‌های روز سوم جشنواره فجر در قم/ عطر «هفت بهار نارنج» در «بازار شهر» می‌پیچد

*بعد از رفتن

فیلم دیگری که در روز سوم جشنواره فیلم فجر به روی پرده سینماهای ونوس و تربیت می‌رود، «بعد از رفتن» ساخته رضا نجاتی است. این فیلم در سانس ۱۸ در سینما ونوس و در سانس ۲۰ در سینما تربیت به نمایش در می‌آید.

رضا نجاتی از فیلمسازان جوان دهه هفتادی سینمای ایران به شمار می‌رود که ساخت فیلم‌های کوتاه «گوزن»، «تریبون»، «چندش»، «شوفر» و «ارفاق» را در کارنامه دارد و سال گذشته سیمرغ بلورین بهترین فیلم کوتاه از جشنواره فیلم فجر را شکار کرد.

حالا این فیلمساز جوان مشهدی در نخستین تجربه فیلمسازی بلند خود، «بعد از رفتن» را به تهیه‌کنندگی محمود بابایی تولید کرده که سال گذشته نامش پای تهیه‌کنندگی «بدون قرار قبلی» خورده بود.

«بعد از رفتن» درباره مادری است که فرزند خردسال و همسرش را ترک کرده و حالا پس از چند سال سر و کله‌اش پیدا شده و چالش‌هایی پدید می‌آید.

در این فیلم که محصول باشگاه فیلم‌اولی‌های بنیاد سینمایی فارابی است، صابر ابر، سارا بهرامی، پوریا رحیمی سام، پانته‌آ پناهی‌ها، بهرام شاه محمدلو، احترام برومند، روشنک گرامی، یسنا میرطهماسب، خسرو احمدی و حامی ترابی نقش‌آفرینی می‌کنند.

نگاهی به فیلم‌های روز سوم جشنواره فجر در قم/ عطر «هفت بهار نارنج» در «بازار شهر» می‌پیچد

*پرونده باز است

«پرونده باز است» ساخته کیومرث پوراحمد آخرین فیلمی است که در روز سوم جشنواره فیلم فجر ابتدا در سانس ۱۸ به روی پرده سینما تربیت می‌رود و سپس در سانس ۲۰ در سینما ونوس اکران می‌شود.

«پوراحمد» که ۲۷ سال قبل سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی جشنواره فجر را برای «خواهرن غریب» به خانه برد حالا امسال با «پرونده باز است» به جشنواره چهل‌ویکم آمده و قدیمی‌ترین فیلمساز این دوره جشنواره جشنواره با ۷۳ سال سن است.

«تیغ و ترمه» آخرین فیلمی بود که او چهار سال قبل ساخت و در جشنواره سی‌وهفتم به نمایش درآمد. فیلمی که فاصله زیادی با آثار درخشان او در گذشته داشت.

حالا این فیلمساز قدیمی و کهنه‌کار سینمای ایران که بسیاری او را با «قصه‌های مجید» و «شب یلدا» به یاد می‌آورند، سراغ یک پرونده جنایی رفته و دست روی سوژه قصاص گذاشته است. قصه فیلم «پرونده باز است» در ارتباط با نوجوان ۱۵ ساله‌ای به نام فرهاد کیوانی است که ناخواسته مرتکب قتل می‌شود و در انتظار حکم دادگاه است.  ‌  

پژمان بازغی، محمدرضا غفاری، نسیم ادبی، حسین پاکدل، شادی مختاری، علی باقری، سام قریبیان، مه‌لقا باقری، پویا نجفی، راشین ربی، مهبد جهان‌نوش و محمدمتین ستاری از بازیگران جدیدترین اثر کیومرث پوراحمد به شمار می‌روند.

نگاهی به فیلم‌های روز سوم جشنواره فجر در قم/ عطر «هفت بهار نارنج» در «بازار شهر» می‌پیچد

نوشته های مشابه
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
تشریح مراحل اجرای تقاطع سپاه
ظرفیت احداث شهربازی در بوستان جوان قم
تقدیر تولیت آستان قدس رضوی و شهرداران کشور از شهردار قم
اجلاسیه سراسری روئسای شوراهای شهر به میزبانی قم برگزار می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.