«شهر۲۰» گزارش می‌دهد

جزئیات اکران مستندهای جشنواره «سینما حقیقت» در قم

۱۴ فیلم مستند منتخب شانزدهمین جشنواره «سینما حقیقت» از سوم تا هفتم بهمن‌ماه به روی پرده سینما «آیه» قم می‌رود تا تماشاگرانی که موفق به تماشای مستندهای این جشنواره در پایتخت نشدند حالا بتوانند به طور رایگان به تماشای این فیلم‌ها بنشینند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
جزئیات اکران مستندهای جشنواره «سینما حقیقت» در قم
شناسه : 62608 | انتشار : ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۱   پرینت

شهر بیست/ سرویس فرهنگ و هنر: در حالی که شانزدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» با دبیری محمد حمیدی مقدم در روزهای ۲۰ تا ۲۵ آذرماه در پایتخت برگزار شد، حالا به ابتکار «خانه سینمای مستند قم» ۱۴ فیلم منتخب این جشنواره از سوم تا هفتم بهمن‌ماه به روی پرده سینما «آیه» می‌رود تا تماشاگرانی که موفق به تماشای مستندهای جشنواره حقیقت نشدند حالا بتوانند به طور رایگان به تماشای این فیلم‌ها بنشینند.

در روز نخست این رویداد، مستند «دنیای وحشی زاگرس» به کارگردانی فرشاد افشین‌پور و «آستان خورشید» به کارگردانی حمیدرضا محروقی در سانس ۱۶ تا ۱۸ به روی پرده می‌رود و در سانس ۱۸ تا ۲۰ نیز مستند «خونه مامان شکوه» ساخته مهدی بخشی‌مقدم اکران می‌شود.   

«دنیای وحشی زاگرس» در آیین اختتامیه جشنواره سینما حقیقت موفق به کسب جایزه بهترین تصویربرداری و «خونه مامان شکوه» نیز موفق به دریافت جایزه ویژه هیئت داوران و جایزه بهترین صداگذاری شده بود.   

مستندهای «پیرطاهر» ساخته حمید قاسمی و «اسپانک» به کارگردانی محمدرضا خوش‌فرمان در سانس ۱۶ تا ۱۸ روز سه‌شنبه ۴ بهمن اکران می‌شود و مستند «پیله ابریشم» ساخته محسن آقایی نیز در سانس ۱۸ تا ۲۰ به روی پرده سینما آیه می‌رود.

«اسپانک» جایزه بهترین کارگردانی مستند نیمه بلند و «پیله ابریشم» جایزه بهترین پژوهش و جایزه ویژه دبیر جشنواره را در شانزدهمین جشنواره سینما حقیقت دریافت کرده بودند.

اما در روز چهارشنبه ۵ بهمن علاقه‌مندان به فیلم‌های مستند ابتدا در سانس ۱۶ تا ۱۸ به تماشای سه فیلم مستند «ماراتن به سوی خط باریک قرمز» به کارگردانی کتایون جهانگیری، «کشیم عاشق» به کارگردانی امیر آقاعبدالهی و «یک قایق روی دریا» به کارگردانی آرمان قلی‌پور دشتکی می‌نشینند و در ادامه مستند «سه‌نهزارم» ساخته بهروز نورانی‌پور در سانس ۱۸ تا ۲۰ اکران می‌شود.

«سه‌نهزارم» جایزه بهترین مستند بلند جشنواره، «ماراتن به سوی خط باریک قرمز» دومین جایزه دبیر جشنواره، «کشیم عاشق» و «یک قایق روی دریا» به طور مشترک جایزه بهترین مستند کوتاه مسابقه بین‌الملل را از جشنواره شانزدهم دریافت کرده بودند.

«عزیز» به کارگردانی مهدیه سادات محور جعفری و «اپوش» به کارگردانی بهمن ابراهیمی دو فیلم مستند دیگری هستند که ابتدا در سانس ۱۶ تا ۱۸ روز پنجشنبه ۶ بهمن به روی پرده می‌روند و در ادامه مستند «غیر مسکونی» ساخته مسعود زارعیان اکران می‌شود.  

در جشنواره شانزدهم مستند «عزیز» موفق به جایزه بهترین فیلم مستند و «غیر مسکونی» موفق به جایزه بهترین کارگردانی مستند بلند بخش ملی شدند.

در روز پایانی اکران زمستانه خانه سینمای مستند قم، «برزخی‌ها» به کارگردانی عارف افشار با حضور او و عوامل این مستند در سالن سینما آیه اکران و در ادامه نشست نقد و بررسی این مستند برگزار می‌شود.

‌مستند «برزخی‌ها» به ماجرای اکران و حواشی دامن‌گیر فیلم سینمایی «برزخی‌ها» می‌پردازد که در نهایت به پایین کشیدن فیلم از سینماها منجر شد.

جزئیات اکران مستندهای جشنواره «سینما حقیقت» در قم

نوشته های مشابه
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
تشریح مراحل اجرای تقاطع سپاه
ظرفیت احداث شهربازی در بوستان جوان قم
تقدیر تولیت آستان قدس رضوی و شهرداران کشور از شهردار قم
اجلاسیه سراسری روئسای شوراهای شهر به میزبانی قم برگزار می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.