تمرکز شهرداری بر ساماندهی هسته مرکزی شهر/ ادامه تونل غدیر در سال آینده افتتاح می‌شود

شهردار قم با بیان اینکه تمام تلاش‌های ما در سال جاری و سال آینده برای ساماندهی هسته مرکزی شهر است، گفت: دو اراضی ۴۸ هکتاری و ۳۲ هکتاری برای اجرای پروژه‌های اطراف حرم و بافت فرسوده در اختیار شهرداری قرار گرفت.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تمرکز شهرداری بر ساماندهی هسته مرکزی شهر/ ادامه تونل غدیر در سال آینده افتتاح می‌شود
شناسه : 62143 | انتشار : ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید مرتضی سقائیان‌نژاد عصر امروز چهارشنبه ۲۱ دی‌ماه در مراسم آغاز مرحله جدید طرح بزرگ «قم در مسیر تحویل» به‌منظور افتتاح، بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی ۲۱۸ پروژه شهری به ارزش ۲۹ هزار میلیارد ریال که با حضور احمد وحیدی وزیر کشور در مرکز همایش‌های شهرداری قم برگزار شد، با بیان اینکه در برنامه اول و دوم شهرداری قم ۳۵ تقاطع غیرهمسطح پیش‌بینی‌شده است، عنوان کرد: این تقاطع‌ها در محورهای شریانی قم هستند.

وی با اشاره به افتتاح پروژه تونل جمهوری اسلامی (شهدای امنیت)، خاطرنشان کرد: این پروژه یک پروژه ترکیبی است و به عبارتی با این پروژه مناطق ۲، ۴ و ۸ به یکدیگر متصل خواهند شد.

سقائیان‌نژاد با تأکید بر اینکه تونل غدیر نیز به این محور متصل خواهد شد، تصریح کرد: این تونل نیز تا اوایل سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه تمام تلاش‌های ما در سال جاری و سال آینده مرتبط با هسته مرکزی شهر است، یادآور شد: دو اراضی ۴۸ هکتاری و ۳۲ هکتاری نیز در همین راستا برای اجرای پروژه‌های اطراف حرم و بافت فرسوده در اختیار شهرداری قرار گرفتند.

شهردار قم با بیان اینکه فاز ۵ عمار یاسر یکی از پروژه‌های هسته مرکزی شهر است، اضافه کرد: پروژه دروازه ری، قبرستان نو، چهل اختران و … نیز از دیگر پروژه‌های این محدوده هستند.

وی ادامه داد: با پیگیری انجام‌شده توسط وزیر کشور ، ۵۰ دستگاه اتوبوس و ون تا نیمه شعبان به مجموعه ناوگان عمومی مدیریت شهری اضافه خواهد شد.

سقائیان‌نژاد با اشاره به اینکه حدود ۳ هزار میلیارد تومان برای تأمین واگن قطار شهری قم توسط دولت هزینه خواهد شد، ابراز کرد: باتوجه به اینکه پروژه قطار شهری قم آماده بهره‌برداری است، با دستور وزیر کشور مقرر شد ۳ رام قطار از یکی از شهرهای دیگر قرض گرفته شود.

وی با بیان اینکه ضلع شرق حرم مطهر نیز ساماندهی خوبی ندارد، اظهار داشت: قرارداد پارکینگ شرقی حرم مطهر نیز با رقمی حدود ۲۸۰۰ میلیارد تومان برای ایجاد ۲ هزار پارکینگ اطراف حرم منعقدشده است.

نوشته های مشابه
اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم در سال ۱۴۰۳
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
مناطق برتر در حوزه مدیریت بحران شهرداری قم مشخص شدند
پاک‌سازی حریم شهر توسط دانش‌آموزان قمی
آئین‌نامه نظام آراستگی شهرداری قم ابلاغ شد
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.