تردد روزانه بیش از ۴ هزار خودرو فاقد معاینه فنی در هسته مرکزی شهر قم

مدیر مرکز کنترل هوشمند ترافیک شهرداری قم از تردد بیش از ۴ هزار خودرو در هسته مرکزی شهر بدون معاینه فنی در یک روز خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تردد روزانه بیش از ۴ هزار خودرو فاقد معاینه فنی در هسته مرکزی شهر قم
شناسه : 61263 | انتشار : ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، وحید برزو با اشاره به کنترل خودروهای فاقد معاینه فنی توسط دوربین‌ها در شهر قم اظهار داشت: این طرح جدیدی در شهر قم نبوده و بر اساس مصوبه سال ۱۳۹۵ هیئت‌وزیران تحت عنوان طرح جامع کاهش آلودگی هوا کلان‌شهرها این طرح در کشور اجرا می‌شود.

وی اجرای این مصوبه توسط پلیس راهور را مورد توجه قرار داد و افزود: طی این سال‌ها یعنی از سال ۹۵ اعمال جریمه برای خودروهای بدون معاینه فنی توسط پلیس و به‌صورت حضور فیزیکی مأمور در خیابان انجام می‌شد، اما طبق طرحی جدید در شهر قم به‌صورت هوشمند و توسط دوربین‌های کنترل ترافیک انجام می‌شود.

مدیر مرکز کنترل هوشمند ترافیک شهرداری قم تصریح کرد: با فعال شدن دوربین‌های پلاک خوان هسته مرکزی شهر قم و اتصال آن به سامانه سیمفا ( سامانه جامع معاینه فنی خودروی کشور) خودروهای فاقد معاینه فنی به‌صورت هوشمند شناسایی می‌شوند که در مرحله نخست یک پیام هشدار به صاحب خودرو ارسال‌شده و شماره پلاک در اختیار پلیس قرار می‌گیرد.

وی از اعمال قانون توسط پلیس بر اساس ضوابط خبر داد و گفت: در هسته مرکزی شهر قم ۹ دوربین فعال بوده و به‌زودی اعمال قانون نیز توسط دوربین‌ها و به‌صورت هوشمند انجام می‌شود و از شهروندان درخواست داریم هر چه سریع‌تر اقدام به اخذ معاینه فنی کنند.

برزو، اهمیت اخذ معاینه فنی به‌خصوص در فصل زمستان را متذکر شد و خاطرنشان کرد: خودروهای فاقد معاینه فنی از نظر تولید آلودگی باید مورد بررسی قرار بگیرند، زیرا در زمستان و با توجه به وارونگی هوا این موضوع اهمیت بیشتری داشته و باید به آن اهمیت بیشتری داده شود.

وی در پایان تأکید کرد: کاهش آلودگی هوا یکی از دغدغه‌های مهم شهر بوده و باید بگویم متأسفانه از بیش از ۱۵ هزار تردد در هسته مرکز شهر در یک روز، تقریباً بیش از ۴ هزار خودرو یعنی ۲۴ درصد خودروها فاقد معاینه فنی هستند که بر اساس مصوبه شورای ترافیک استان تمام دوربین‌های پلاک خوان سطح شهر به سامانه کنترل معاینه فنی وصل خواهند شد.

نوشته های مشابه
اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم در سال ۱۴۰۳
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
مناطق برتر در حوزه مدیریت بحران شهرداری قم مشخص شدند
پاک‌سازی حریم شهر توسط دانش‌آموزان قمی
آئین‌نامه نظام آراستگی شهرداری قم ابلاغ شد
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.