احداث و بهسازی ۱۲ هزار متر نهر در منطقه شش قم

مدیر منطقه شش شهرداری قم از اصلاح جدول‌های فرسوده و ترمیم شبکه آب‌های سطحی منطقه با هدف جلوگیری از مشکلات احتمالی ناشی از بارندگی خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
احداث و بهسازی ۱۲ هزار متر نهر در منطقه شش قم
شناسه : 61145 | انتشار : ۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، احمد ترکمن با اشاره به احداث و ساماندهی شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی برای جلوگیری از مشکلات احتمالی در معابر به‌ویژه در فصول بارندگی، گفت: در راستای سیاست‌های شهرداری برای توسعه و به‌روز کردن شبکه جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی، احداث و بهسازی شبکه‌های اصلی و فرعی آب‌های سطحی در سال جاری اجرایی شد.

وی به بهسازی انهار و نوسازی جداول و کانیو در نواحی سه‌گانه اشاره کرد و افزود: به‌منظور جلوگیری از آب‌گرفتگی، در سال گذشته ۶۴۰۰ متر نهر در معابر منطقه احداث شد که در سال ۱۴۰۱ نیز ۱۲۰۰۰ نهر در بلوارهای آیت‌الله کاشانی، حضرت معصومه (س)، سوم خرداد، بعثت و خیابان‌های امامزاده ابراهیم(ع)، حافظ، شهید لطفی، رئیس کرمی، شهیدان دلجو و همچنین محله امامزاده سید معصوم(ع)، شهرک فاطمیه و قلعه کامکار اجرایی گردید.

مدیر منطقه شش شهرداری قم اظهار کرد: بر همین اساس، احداث و بهسازی شبکه‌های هدایت آب‌های سطحی با هدف سهولت در عبور و مرور، ارتقای سطح ایمنی معابر و مدیریت بحران در شرایط جوی نامناسب از پروژه‌های دارای اولویت منطقه محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: در همین راستا مرمت، بهسازی، نوسازی و توسعه شبکه فرعی جمع‌آوری آب‌های سطحی مانند بهبود عملکرد و ظرفیت، اجرای روش‌های نوین و سرپوشیده سازی انهار و رسوب‌گیر در دستور کار است.

ترکمن با اشاره به اینکه ساماندهی و رفع نواقص جداول، پل‌های فلزی، دریچه و سنگ دال در معابر از اقدامات عمرانی دیگر منطقه است گفت: برای تکمیل و ساماندهی شبکه جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی در نقاط آبگیر، احداث شیب سطحی معابر، احداث نهر در محلات ، لایروبی انهار و کانال مدیریت روان آب‌ها امسال انجام می‌شود.

وی در پایان تأکید کرد: توسعه، ایمن‌سازی و بهسازی شبکه اصلی و فرعی هدایت و جمع‌آوری آب‌های سطحی یکی از مهم‌ترین اقدامات زیر بنایی در مسیر افزایش تاب‌آوری شهر و توسعه پایدار به شمار می‌آید.

نوشته های مشابه
اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم در سال ۱۴۰۳
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
مناطق برتر در حوزه مدیریت بحران شهرداری قم مشخص شدند
پاک‌سازی حریم شهر توسط دانش‌آموزان قمی
آئین‌نامه نظام آراستگی شهرداری قم ابلاغ شد
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.