ضرورت تقویت انگیزه‌های نوسازی در بافت پیرامونی حرم مطهر

رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای شهر قم، مشخص شدن سقف مجوزهای خانه مسافرها را لازم دانست و گفت: تا یک عدد مشخصی باید مجوز خانه مسافر صادر شود و رویکرد شورا و شهرداری به سمت صدور خانه مسافرهای نوساخته شده و در مسیرهای پیرامونی حرم مطهر باشد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
ضرورت تقویت انگیزه‌های نوسازی در بافت پیرامونی حرم مطهر
شناسه : 60833 | انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، محسن محرری در جلسه کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر قم که با موضوع ساماندهی خانه مسافرها تشکیل شد، تغییر کاربری برای خانه مسافرها را مورد توجه قرارداد و اظهار داشت: برای اخذ مجوز خانه مسافر برای یک سال نیاز به تأمین پارکینگ نیست.

وی، تقویت فرایند صدور مجوز برای خانه مسافر را عامل عدم توسعه بافت فرسوده دانست و افزود: با تقویت این فرایند، دیگر انگیزه‌ای برای توسعه و نوسازی در بافت فرسوده نبوده و شاهد عدم توسعه در بافت فرسوده خواهیم بود و حتی ساخت مهمان‌پذیر و خانه مسافر رسمی از بین می‌رود.

رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای شهر قم تأکید کرد: باید با تعریف بسته‌های تشویقی کمک به ساخت مهمان‌پذیری‌های رسمی و نه توسعه خانه مسافرها کنیم که البته نیاز به همکاری اداره کل راه و شهرسازی نیز دارد، به‌طور مثال در پهنه‌ای با ۲۰۰ متر فاصله با حرم مطهر ظرفیت ساخت مهمان‌پذیر با حداقل اعتبار وجود دارد.

وی مشخص شدن سقف مجوزهای خانه مسافرها را لازم خواند و گفت: تا یک عدد مشخصی باید مجوز خانه مسافر صادر شود و رویکرد شورا و شهرداری به سمت صدور خانه مسافرهای نوساخته شده و در مسیرهای پیرامونی حرم مطهر(س) باشد.

نوشته های مشابه
اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم در سال ۱۴۰۳
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
مناطق برتر در حوزه مدیریت بحران شهرداری قم مشخص شدند
پاک‌سازی حریم شهر توسط دانش‌آموزان قمی
آئین‌نامه نظام آراستگی شهرداری قم ابلاغ شد
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.