رئیس سازمان سینمایی در گفت‌وگو با «شهر۲۰» خبر داد

تولید ۱۰ فیلم با موضوع دفاع مقدس/ دیگر فیلم توقیفی نخواهیم داشت/ جشنواره فجر امسال پربار است

رئیس سازمان سینمایی از صدور پروانه ساخت حداقل ۱۰ فیلم با موضوع انقلاب و دفاع مقدس خبر داد و گفت: از زمانی که در سازمان سینمایی حاضر شدم قول دادم هر فیلمی که در این دوره پروانه ساخت بگیرد، پروانه نمایش هم می‌گیرد و امیدوارم فیلمی نداشته باشیم که دچار مشکل و توقیف شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تولید ۱۰ فیلم با موضوع دفاع مقدس/ دیگر فیلم توقیفی نخواهیم داشت/ جشنواره فجر امسال پربار است
شناسه : 59292 | انتشار : ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۰   پرینت

محمد خزاعی در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر بیست» با اشاره به سفر اخیر خود به استان قم، گفت: این سفر به عنوان سیزدهمین سفر استانی سازمان سینمایی در راستای بررسی وضعیت زیرساخت‌های سینمایی استان، گفت‌وگو با فیلمسازان و بررسی مشکلات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری انجمن سینمای جوانان انجام شد.

وی افزود: ما معتقدیم برای تحقق شعار عدالت محوری، قانون گرایی و استانداردسازی باید در استان‌ها حاضر شد و از نزدیک در جریان مشکلات قرار گرفت.

رئیس سازمان سینمایی تصریح کرد: در سفر به قم نیز مقرر شد نسبت‌به تجهیز سالن‌های سینمایی و دفتر انجمن سینمای جوانان اقدام شود و بودجه‌ای نیز برای تولید فیلم کوتاه و مستند و برگزاری رودیدادهای استانی و منطقه‌ای به میزبانی این شهر اختصاص یافت.

*دیگر فیلم توقیفی نخواهیم داشت

خزاعی در ادامه در پاسخ به پرسشی در خصوص اینکه آیا در دوره جدید هم فیلم توقیفی خواهیم داشت، گفت: تقریباً با سیستم جدیدی که در وزارت ارشاد برنامه‌ریزی و حاکم شده است، می‌توانم بگویم دیگر فیلم توقیفی نخواهیم داشت.

وی افزود: تمام فیلم هایی که در این دوره مجوز ساخت گرفتند از فیلترهای متعددی از نظر مضامین و نوع قصه عبور کردند و اگر در مواردی هم نیازی به مشاوره بوده، به تهیه کننده و کارگردان نکات لازم گفته شده است و امیدوارم فیلم توقیفی نداشته باشیم.

رئیس سازمان سینمایی تصریح کرد: از زمانی که در سازمان سینمایی حاضر شدم قول دادم هر فیلمی که در این دوره پروانه ساخت بگیرد، پروانه نمایش هم می‌گیرد و امیدوارم فیلمی نداشته باشیم که دچار مشکل و توقیف شود.

*تولید ۱۰ فیلم با موضوع دفاع مقدس

خزاعی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر رویکرد سازمان سینمایی در حمایت از تولید آثار ارزشی و دفاع مقدسی، گفت: پروانه ساخت حداقل ۱۰ فیلم با موضوع انقلاب و دفاع مقدس از ابتدای امسال صادر شده است.

وی افزود: هشت فیلم در بنیاد سینمایی فارابی و دو فیلم در سازمان اوج با موضوع شهدا و انقلاب در حال تولید است، از جمله فیلم شهید بروجردی که در دست ساخت قرار دارد.

رئیس سازمان سینمایی تصریح کرد: این حجم تولید در موضوع انقلاب و دفاع مقدس نسبت‌به سال گذشته تقریباً دو برابر شده است، این آمار غیر از پروژه‌هایی است که در مرحله تحقیق و نگارش قرار دارند.

*فیلم شهید همدانی به جشنواره نمی‌رسد

خزاعی با بیان اینکه تولید آثاری با موضوع منطقه و جبهه مقاومت نیز در دستورکار سازمان سینمایی قرار دارد، گفت قرار بود فیلم سردار شهید حسین همدانی که قصه آن در سوریه می‌گذرد، امسال به جشنواره فجر برسد ولی به دلیل طولانی شدن روند تحقیق و نگارش در حال بازنویسی است.

وی در خصوص اینکه پیش‌بینی می‌کنید امسال چه تعداد اثر با موضوع دفاع مقدس در جشنواره فجر باشد، گفت: در حال حاضر نمی‌توان رقم دقیقی عنوان کرد، مثلاً ممکن است از هشت اثر در حال تولید، دو سه فیلم به جشنواره نرسد، چرا که اگر در روند تولید آنها عجله شود، کیفیت فیلم آسیب می‌بیند.

*جشنواره فجر امسال پربار است

خزاعی تصریح کرد: در هر صورت امسال قطعاً جشنواره فجر پربار خواهد بود و آثار متنوعی از تمام ژانرها خواهیم داشت، ضمن اینکه دقت نظر شده که سطح کیفی فیلم‌ها ارتقا پیدا کند.

*سینما باید فراگیر و عام باشد

خزاعی همچنین در خصوص نگاهش نسبت‌به شکل‌گیری سینمای اختصاصی، گفت: سینمای اختصاصی بر اساس ژانر معمولاً شکل نگرفته است، در حوزه کودک این موضوع آزمون و خطا شد اما به دلیل اینکه در طول سال فیلم کودک تولید و اکران نمی‌شد، سینماداران دچار مشکلات مالی شدند.

وی با تأکید بر اینکه سینما باید فراگیر و عمومی باشد، اظهار کرد: امیدوارم سطح کیفی فیلم‌های سینمای ایران آن‌قدر ارتقا پیدا کند که ما نیازی به سینمای اختصاصی نداشته باشیم، همه فیلم‌ها استانداردهای عام را داشته باشند تا همه خانواده‌ها بدون دغدغه و نگرانی بتوانند در فضای امن روانی و مضامین، فیلم‌ها را ببینند.

خبرنگار: محمد مهدی عنایت‌پور

نوشته های مشابه
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
تشریح مراحل اجرای تقاطع سپاه
ظرفیت احداث شهربازی در بوستان جوان قم
تقدیر تولیت آستان قدس رضوی و شهرداران کشور از شهردار قم
اجلاسیه سراسری روئسای شوراهای شهر به میزبانی قم برگزار می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.