شناسایی ۲۵ گونه سازگار با اقلیم قم

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از شناسایی ۲۵ گونه سازگار با اقلیم قم در طرح مطالعاتی اخیر بررسی سازگاری بیش از ۷۰ گونه گیاهی با اقلیم شهر خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
شناسایی ۲۵ گونه سازگار با اقلیم قم
شناسه : 55064 | انتشار : ۳۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، پیام جوادیان با تأکید بر افزایش تنوع گونه‌های گیاهی فضای سبز شهر قم اظهار کرد: با توجه به حصول نتیجه طرح مطالعاتی بررسی سازگاری گونه‌های گیاهی، کاشت گونه‌های جدیدی که سازگاری آن‌ها در این طرح به اثبات رسیده در فضای سبز شهر قم صورت خواهد گرفت و شاهد افزایش تنوع گونه‌های گیاهی در شهر قم خواهیم بود.

وی با بیان اینکه سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم تاکنون دو طرح مطالعاتی با همکاری مرکز تحقیقات کشاورزی استان انجام داده است گفت: این دو طرح طی دو دوره سه‌ساله از سال ۹۰ تا ۹۳ و ۹۶ تا ۱۴۰۰ انجام‌شده که در دوره نخست بیش از ۴۸ گونه گیاهی و در طرح دوم که اخیراً نتایج آن مشخص‌شده، بیش از ۷۰ گونه گیاهی مورد بررسی سازگاری با شرایط آب‌وهوایی قم قرار گرفتند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با تأکید بر اینکه این گونه‌ها از تمام نقاط کشور جمع‌آوری‌شده بودند و در سه دسته گیاهان درختی، درختچه‌ای و پوششی و دارویی مورد مطالعه قرار گرفتند، افزود: فاکتورهای مختلفی در این سال‌ها مورد بررسی قرار گرفت که شاخص‌ترین آن‌ها بحث سازگاری با آب‌وهوا، کیفیت آب و کیفیت خاک بوده و شاخص‌های زیبایی منظر هم مدنظر بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در دوره اخیر بیش از ۲۵ گونه گیاهی سازگار با اقلیم قم مشخص‌شده‌اند و مشاور مشخصات آن‌ها را در اختیار سازمان قرار داده و بسترهای لازم برای خریداری این گونه‌ها و تولید و تکثیر آن‌ها برای کاشت در فضای سبز شهر در حال فراهم شدن است.

جوادیان یادآور شد: البته طرح متوقف نخواهد شد و گونه‌های دیگری هم شناسایی‌شده و ادامه طرح بررسی سازگاری در دستور کار است.

نوشته های مشابه
اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم در سال ۱۴۰۳
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
مناطق برتر در حوزه مدیریت بحران شهرداری قم مشخص شدند
پاک‌سازی حریم شهر توسط دانش‌آموزان قمی
آئین‌نامه نظام آراستگی شهرداری قم ابلاغ شد
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.